obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200c -> UPnP (VLC OSX)
Chefke
Goedemorgen,

Ik ben al tijden opzoek naar een oplossing om opnames van mijn Humax 5200c op mij iMac af te spelen... Ik krijg het voor elkaar om een FTP verbinding tot
stand te brengen tussen beide machines alleen is het overzetten van opnames van de Humax naar de iMac te veel gedoe. Als ik mijn HP laptop met Windows
Seven opstart en ik open daar VLC player en vervolgens 'Universele Plug 'n' Play' dat ziet hij de Humax ook en kan ik de opnames die op de Humax staan
zonder probleem goed afspelen.

Dit alles werkt echter niet op mijn iMac. Zowel de Windows computer als iMac zijn beiden verbonden met het zelfde draadloze netwerk. De Humax is
via utp kabel op de router aangesloten. Als ik op de iMac met mijn rechtermuisknop op UPnP klik in VLC dan kan ik deze in of uitschakelen, echter wat ik ook
klik er blijft maar staan 'inschakelen', bij andere opties kan ik wel gewoon in of uitschakelen.

Wat kan hier het probleem zijn? Moet ik in VLC op de iMac nog andere instellingen invoeren?

Chefke
 
briolet
Ik heb geen Humax, maar een nas met video/muziek erop. Als ik op mijn MacBook, VCL open en UPnP kies, zie ik direct mijn nas, maar ik moet bijna een minuut wachten totdat er een 'driehoekje' verschijnt waarmee ik de menus kan openklappen en bij de inhoud kan komen. Blijkbaar duurt het lang voordat hij de gehele index opgehaald heeft.

Het met de rechtermuisknop klikken voor het in/uitschakelen is volgens nergens voor nodig. De UPnP benadering is dan ook niet de weg die ik kies, maar ik open de share direct in de finder zodat het een externe 'disk' wordt.
 
Chefke
Hey Briolet,

Ook mijn NAS zie ik in VLC niet.... En hoe lang ik ook wacht bij UPNP komt niks te staan... Is er ook nog een alternatief
op VLC?

Chefke
 
briolet
Als de verbinding via FTP loopt, kun je ook in de Finder "Cmd-K" kiezen. Dat genereert een dialoog waar je de server verbindig mee kunt aanmaken.

Type: 'ftp://xx.xx.xx.xx' in en je zou een dialoog met account en WW moeten krijgen. Hierna wordt de Humax als een externe read-only disk weergegeven. Dan kun je de files gewoon vanuit de finder starten. Maar wel gewoon via VLC want die is inderdaad heel universeel.

xx.xx.xx.xx is het IP van je Humax. Als dat variabel is, zet het vast in je router.
 
Chefke

Quote

briolet schreef:

Als de verbinding via FTP loopt, kun je ook in de Finder "Cmd-K" kiezen. Dat genereert een dialoog waar je de server verbindig mee kunt aanmaken.

Type: 'ftp://xx.xx.xx.xx' in en je zou een dialoog met account en WW moeten krijgen. Hierna wordt de Humax als een externe read-only disk weergegeven. Dan kun je de files gewoon vanuit de finder starten. Maar wel gewoon via VLC want die is inderdaad heel universeel.

xx.xx.xx.xx is het IP van je Humax. Als dat variabel is, zet het vast in je router.


Dit werkt gewoon en had ik zelf ook wel eens geprobeerd... Afspelen in VLC wil echter niet aangezien (zo ik begreep op andere forums) het FTP protocol daar niet geschikt voor is...
Het vreemde is gewoon dat UPnP in VLC onder windows wel gewoon werkt maar op mijn iMac niet....
 
almodovaris

Quote

Chefke schreef:

Dit werkt gewoon en had ik zelf ook wel eens geprobeerd... Afspelen in VLC wil echter niet aangezien (zo ik begreep op andere forums) het FTP protocol daar niet geschikt voor is...
Het vreemde is gewoon dat UPnP in VLC onder windows wel gewoon werkt maar op mijn iMac niet....

De Mac OS firewall moet dan UPnP toelaten. Dus niet op onzichtbaar modus instellen (niet alles dichttimmeren).
 
Chefke

Quote

almodovaris schreef:

Quote

Chefke schreef:

Dit werkt gewoon en had ik zelf ook wel eens geprobeerd... Afspelen in VLC wil echter niet aangezien (zo ik begreep op andere forums) het FTP protocol daar niet geschikt voor is...
Het vreemde is gewoon dat UPnP in VLC onder windows wel gewoon werkt maar op mijn iMac niet....

De Mac OS firewall moet dan UPnP toelaten. Dus niet op onzichtbaar modus instellen (niet alles dichttimmeren).


VLC staat gewoon als trusted in de firewall... Ook als ik de firewall even als test uitschakel heeft dit geen resultaat......
 
EdFra
Hier waarschijnlijk hetzelfde Probleem

Humax iHDR-5200C bedraad op de ubee aangesloten (dlna & ftp server actief!) / Laptop en Tablet via wifi van dezelfde ubee
UPnP / DLNA app op Tablet ziet wel de UPnP / DLNA Media server op de Laptop.. Maar de bedraad aangesloten Humax niet!
De mediaspeler (in de humax) ziet tablet en laptop niet. De interne harddisk is vanaf de laptop wel te benaderen via het FTP protocol.

-AP Isolatie (Router wireless) is disabled
-UPnP (Router Gateway options) is enabled

Het geheel evan op een andere Router aangesloten.. ook Humax bedraad, laptop en tablet wifi van dezelfde router.. alles werkte perfect.

Probleem (bug) lijkt een UPnP/DLNA isolatie tussen bedraad en wifi..
ik ga maar eens op zoek naar een Humax wifi dongel.. wellicht is het probleem dan omzeilt.


Deze thread; http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=43907 bevestigd het probleem.
Hopelijk is het probleem ? firmwareupdate?! snel verholpen
Een Nas staat nog op het verlanglijstjeFrown
 
almodovaris
Probeer met XBMC. Ik heb gehoord dat VLC voor Mac OS geen UPnP ondersteuning heeft.
 
Chefke

Quote

EdFra schreef:

Hier waarschijnlijk hetzelfde Probleem

Humax iHDR-5200C bedraad op de ubee aangesloten (dlna & ftp server actief!) / Laptop en Tablet via wifi van dezelfde ubee
UPnP / DLNA app op Tablet ziet wel de UPnP / DLNA Media server op de Laptop.. Maar de bedraad aangesloten Humax niet!
De mediaspeler (in de humax) ziet tablet en laptop niet. De interne harddisk is vanaf de laptop wel te benaderen via het FTP protocol.

-AP Isolatie (Router wireless) is disabled
-UPnP (Router Gateway options) is enabled

Het geheel evan op een andere Router aangesloten.. ook Humax bedraad, laptop en tablet wifi van dezelfde router.. alles werkte perfect.

Probleem (bug) lijkt een UPnP/DLNA isolatie tussen bedraad en wifi..
ik ga maar eens op zoek naar een Humax wifi dongel.. wellicht is het probleem dan omzeilt.


Deze thread; http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=43907 bevestigd het probleem.
Hopelijk is het probleem ? firmwareupdate?! snel verholpen
Een Nas staat nog op het verlanglijstjeFrown


Even voor de duidelijkheid (zoals in eerste bericht ook verteld):
-Ik heb mijn Humax aangesloten op router via UTP kabel.
-Tablet met Android, mobiel met Android en laptop met windows 7 via Wifi aangesloten op zelfde router.
-iMac via Wifi aangesloten op zelfde router.

De telefoon, tablet en laptop met windows 7 zien gewoon de Humax, op de laptop kan ik vanuit VLC of windows mediaplayer gewoon de
opnames van de Humax afspelen. Op de android devices kan ik met de daarvoor beschikbare software ook gewoon de bestanden afspelen.

Op de iMac wil dit dus allemaal niet.... Alleen via FTP krijg ik verbinding met de Humax vanaf de iMac.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200c -> UPnP (VLC OSX)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Upnp multi casting Algemeen : 2 19-01-2018
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Advertentie