obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Siemens N300A koppelen aan Ziggo telefonie
Rehu
Ik ben sinds kort overgestapt op Ziggo zakelijk incl. telefonie.

Nu wil ik één telefoonlijn (van de 2) van ziggo koppelen met de analoge ingang van de Siemens N300A om vervolgens er een SIP account (VOIP buster o.i.d.) bij te zetten. Aan de N300A komen dan meerdere handsets (stuk of 5) te hangen (DECT).

Weet iemand of de koppeling van het signaal van ziggo (zou analoog moeten zijn) werkt met de N300A (middels een 2x RJ11 kabel)?
 
Rehu
hmmm al 90x gelezen en niemand weet raad Sad
 
kobus1960
Het wordt dus wel gelezen, maar niemand die dezelfde configuratie heeft.
Heb je het al wel geprobeerd te laten werken?
 
Rehu
Hoi Kobus,

Graag wil ik weten of het werkt voordat ik een investering ga doen.

Iemand dan ervaring met een DX800 van Siemens?
 
kobus1960
Hoi Rehu, oke helder, dan is het echt afwachten tot
een lezer die deze setting heeft er op reageert.
Van het ziggo.gebruikers team in ieder geval niemand.
 
Black Tiger
Ik heb geen ervaring met de DX van Siemens.
Wel weet ik dat je een gewone telefoon kunt koppelen op de telefoon aansluiting en het dus gewoon een analoge uitgang is tenzij je ISDN (emulatie) hebt als ze dat nog leveren.

Ik heb er een Fritzbox op hangen en daar zijn ook voip nummers in geconfigureerd dus die gebruik ik als centrale.

Maar ik weet niet of de aansluitfactor van de modem ook een centrale als de Siemens aan kan.
Greetings, Black Tiger
 
Rehu
Oke, ik heb de stap genomen.

We werken nu met een Siemens N300A IP centrale met 6 (incl. oude) gigaset handsets.

De Ziggo lijn gaat incl het deurbel signaal de analoge poort in.
Daarnaast kunnen maximaal 6 SIP nummers (bv budgetphone.nl) worden geprogrammeerd.

Dit levert de mogelijkheid om maximaal 3 uitgaande gesprekken tegelijk te voeren (1x analoog en 2x VOIP)

Het was nagenoeg plug-and-play. Een echte aanrader dus. Centrale kost ongeveer 60 euries en werkt met nagenoeg iedere DECT handset.

Het is maar dat iedereen het weet Wink

Ow ja.... de ziggolijn doorschakelen naar een SIP nummer werkt ook goed. Resultaat: SIPdroid op de mobiel en geen enkel gesprek meer missen.
 
Black Tiger
Nou dat is mooi om te horen dat het zo fijn werkt.

Bedankt voor je terugkoppeling en het delen van je ervaring!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Siemens N300A koppelen aan Ziggo telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
telefonie Klacht over Ziggo : 3 06-12-2021
Advertentie