obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVM2300 model 230B reboot zo nu en dan
Vhond
Vreem gedrag: af en toe herstart het modem uit het niets. Tijdens herstart geen internet en telefoon natuurlijk, wat heel vervelend is.

Iemand suggesties om te testen? Software? Hardware? Heeft dat tot een week terug niet gedaan...

Kan het ook liggen in een breuk in de kabel voor het modem? Kapotte voeding?

Het betreft een modem zonder wifi wat al een aantal jaren (gok zo'n jaar of 5) 'meegaat'.


Vhond voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Vhond op 28-11-2013 17:25
 
Vhond
Lees net een verhaal op http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=40697&page=3 (zelfde modem, zelfde firmware)

lijkt dat dat de laaste firmware is...
 
briolet
Dat draadje is van eind 2012, dus of het een firmware kwestie is?

Trafo die defect raakt en nu een te lage spanning geeft?
 
mesa57
Kanaal 4 tm 7 hebben wel een slechte snr. Dat zou tot herstarts kunnen leiden. Oorzaak is vaak de bekabeling. Maar kan ook wat anders zijn.
 
Vhond

Quote

mesa57 schreef:

Kanaal 4 tm 7 hebben wel een slechte snr. Dat zou tot herstarts kunnen leiden. Oorzaak is vaak de bekabeling. Maar kan ook wat anders zijn.


Wat zouden normale waarden zijn?
 
mesa57
Meestal tussen 35-40 dbmv
 
kobus1960
Dit komt er sinds een maand uit mijn Ubee, en loopt uitstekend.

VoltagesUbee_zpsced6c10a
 
MisterSenseo
Ik heb misschien een goeie tip voor de mensen die een Tratec versterker ertussen hebben zitten:
Sluit je modem aan op poort 2 of 3 van de versterker ipv poort 1................heeft bij mij gigantisch verschil gegeven.........de power staat dan rond de +9 of +10 dBmV en de SNR rond de 40, wat in mijn ervaringen de allerbeste waardes blijken te zijn.
Ik heb het bij zowel de EVM3200 als de EVW3200 uitgeprobeerd, en bij beiden geeft het hetzelfde positieve resultaat.
Zet hem eerst op poort 2 en is het dan nog niet naar wens verzet hem dan naar poort 3........Wink
Ik ben er dus van overtuigd dat het nut van de versterker ertussen bewezen is.......Pfft
MisterSenseo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
@Vhond, ik zou toch eens 1200 laten meten tussen AOP en centrale.
De voltages bij een EVW liggen lager dan bij een EVM.
Zo rond de afbeelding die ik eerder poste. SNR idd zelfde als EVM.
Ik gebruik hierbij poort 2 van de Tratec, Anderen voor Radio/TV.
En nog steeds uitstekende resultaten. Dit na ingreep Ziggo.

3134192528
 
Vhond
Er is een monteur van Ziggo langsgeweest, hij heeft het modem vervangen.

Het modem wat ik had zou te oud zijn geweest voor de apparatuur die ik erop aan had gesloten en Ziggo zou veel met updates zijn bezig geweest vanwege de wifispots wat minder stabiel zou zijn met oudere modems. (beetje vreemd verhaal wel, want het gaat toch om de doorvoersnelheid van de data en die is bij Ziggo all-in-one toch niet maximaal en zou dat oude modem toch gewoon aan hebben moeten kunnen??)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVM2300 model 230B reboot zo nu en dan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
HB (model 7401) geeft foutcode 8015 Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 8 09-08-2016
Advertentie