Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Pagina 1 van 2: 12
|
Modem kapot?
|
|
Kittencandy |
Geplaatst op 06-12-2013 11:57
|
Activiteit Berichten: 39 Lid sinds: 02-09-2011 |
Hallo, laat ik maar meteen beginnen. Ik heb een alles in 1 pakket van Ziggo. Zowel mijn telefoon als mijn internetverbinding vertonen kuren. De tv werkt gewoon (ander kastje). Bij de telefoon vallen delen van het gesprek weg, bvb een zin als "wat is het mooi weer in groningen" wordt gehoord hier als ".... i. .et .... ...er .. gr........e." Van het internet heb ik een 60 mbit verbinding waar maar weinig van overblijft, zie bijlage. Ik heb bekabeld verbinding met de modem (Ubee van ziggo), en het probleem doet zich voor via kabel op de pc, de ps3, en via wifi op alle apparaten in huis. Voor mijn woongebied staan geen storingen vermeld, en geen werkzaamheden (wel gepland, maar niet actief). Kan er nog iets aan doen van deze kant, of is het waarschijnlijk de modem (en is dat te testen zonder een 2e modem?).
Kittencandy voegde bij, bestand:
|
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 06-12-2013 12:17
|
Expert » Mijdrecht » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » Netgear wndr3700 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 626 Lid sinds: 11-11-2009 |
Testen kan idd niet. Hoe oud is je modem ? Soms gaat de voeding stuk en krijg je de door jou geschetste verschijnselen. Die kun je wel testen met een vervangende voeding 12v/2A |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 06-12-2013 12:33
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Haal de stekker er een half uurtje uit en kijk wat het resultaat is. Dat wil nog wel eens helpen bij de Ubee familie. Iets met volle cache. |
|
|
Kittencandy |
Geplaatst op 06-12-2013 20:21
|
Activiteit Berichten: 39 Lid sinds: 02-09-2011 |
Quote kobus1960 schreef: Haal de stekker er een half uurtje uit en kijk wat het resultaat is. Dat wil nog wel eens helpen bij de Ubee familie. Iets met volle cache. Dit werkte perfect dank dank ^-^ |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 06-12-2013 20:42
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Geen dank, daar zijn we voor! |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 06-12-2013 22:37
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2248 Lid sinds: 02-01-2007 |
Heb dit probleem ook gehad met de ubee en er een scahkelklok tussen gehangen die op een rustig moment het ubee modem even stroomloos maakt. Dat voorkomt het vollopen van de cache en dus de haperingen in het modem. Het zou heel goed aan de adapter kunnen liggen. Na ernstige problemen met het ubee modem zou ik een nieuw modem toegestuurd krijgen. Dit werd echter een nieuwe adapter van 2 ampere. Sindsdien ook geen schakelklok meer nodig. Kennelijk is het adapterprobleem bekend, anders sturen ze geen nieuwe adapter toe als ze een nieuw modem beloven. |
|
|
Kittencandy |
Geplaatst op 07-12-2013 02:06
|
Activiteit Berichten: 39 Lid sinds: 02-09-2011 |
oh wacht... te vroeg gejuigd. Internet werkte fftjes normaal, voor 'n ... weet niet hoe lang want zat niet op internet, maar ik zet nu ff een downloadje aan en hij staat op 400kb/s ipv de 7,8 mb normaal. Telefoon kan ik moeilijk proberen midden in de nacht Dus dan morgen toch maar ziggo bellen dat de modem of adapter aan vervanging toe is? Hebben de modem ook niet hoeven vernieuwen sinds we ziggo hebben, wat pakweg 3 jaar geleden is. |
|
|
Kittencandy |
Geplaatst op 07-12-2013 11:40
|
Activiteit Berichten: 39 Lid sinds: 02-09-2011 |
hebben we geen recht op n nieuwe modem? alles ff nagezocht en volgens mij hebben we deze inmiddels al 5 jaar... Weet niet wat de levensduur is van een modem maar je zou denken dat die van ons rijp is voor pensioen. |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 07-12-2013 11:46
|
Expert » Mijdrecht » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » Netgear wndr3700 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 626 Lid sinds: 11-11-2009 |
Ziggo deelt alleen nieuwe modems uit (aan bestaande abonnees) als het huidige modem de snelheid van het abonnement niet aankan. Of het modem stuk is uiteraard. |
|
|
Kittencandy |
Geplaatst op 07-12-2013 11:57
|
Activiteit Berichten: 39 Lid sinds: 02-09-2011 |
is er een andere manier dan bellen om contact te krijgen met ziggo voor verdere afhandeling van het probleem? kom er telefonisch niet door. x aantal keuzemenu's door en het eindpunt is stilte aan de andere kant. Aangezien ik moet bellen met de mobiel is 't niet gratis meer, en ik ben niet zo'n fan van betalen voor helpdesk. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem kapot?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt | Klacht over Ziggo | : 3 | 22-08-2023 |
Niet te stoppen procces retournering oud modem. | Helpdesk | : 4 | 15-03-2019 |
Bin-file van compal-modem wijzigen | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 4 | 25-12-2018 |
settop box modem | Klacht over Ziggo | : 3 | 09-05-2018 |
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht | Klacht over Ziggo | : 12 | 16-12-2017 |
Advertentie