obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
magic packets
Johnnie
weet iemand of het ubee evw3200 modem/router magic packets ondersteunt.
Deze zijn nodig voor de wol/wow functie van mijn nas.
Als ik alles instelt dan kan ik 1 keer mijn nas opstarten via internet en daarna doet hij het weer niet meer,
tenzij ik op het draadloze netwerk bij mij thuis zit, dan werkt het wel.
Het lijkt wel of de ubee alle instellingen hiervoor na 1 keer gebruikt te hebben vergeet?
Kan iemand hier antwoord op geven, als het modem dit niet ondersteund dan zal ik verder moeten kijken denk ik.

Met vriendelijke groeten,
John
 
briolet
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees over deze "magic packets" :

Quote

Een vereiste is dat alle routers zo staan ingesteld dat ze de SDB's ook doorsturen. Dit dient met de nodige voorzichtigheid te worden ingesteld: als ale SDB-pakketten worden toegelaten door de routers, is het netwerk kwetsbaarder voor DDoS-aanvallen, zoals smurf attacks.


Aangezien de firewall ook een bescherming tegen ddos aanvallen kent, moet je die waarschijnlijk uit zetten. En misschien ook de "ICMP Blocking" die standaard aan staat. Als het één keer lukt, zou ik zeggen dat het pakket niet principieel tegengehouden wordt.
 
Johnnie
Dat heb ik al geprobeerd, effect blijft hetzelfde helaas.
Thx voor het meedenken
 
mesa57
Nee, dat werkt niet op de Ubee. Als je de PC op de dhcp reserveringslijst zet, werkt het wel even, maar als de arp cache geleegd is niet meer.
 
Johnnie
Dat is kl....., dat betekent dus of een ander modem kopen of een router en de ubee in bridge modem laten zetten.
Jammer dat de ubee zo dichtgetimmerd is, anders had er wat alternatieve software op kunnen draaien.
 
mesa57
Tja, kijk wel heel goed welk modem dat ondersteunt. Mijn netgear wndr3700 doet dat b.v. ook niet. Verder MOET dan de Ubee in bridge mode en raak je wifispots gebruik kwijt.
 
almodovaris

Quote

mesa57 schreef:

Tja, kijk wel heel goed welk modem dat ondersteunt. Mijn netgear wndr3700 doet dat b.v. ook niet. Verder MOET dan de Ubee in bridge mode en raak je wifispots gebruik kwijt.

Je router kan het wel doen, zie http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700
 
mesa57
Ik heb het over een wndr3700-v1 zonder dd-wrt erop. Die het verder uitstekend doet, dus ik was ook niet van plan dd-wrt erop te zetten alleen voor wol.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'magic packets', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie