obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Regionale zenders niet meer te zien
dirkvdberg68
Hallo allemaal,

Jaren geleden heb ik de keus gemaakt om op mijn pc tv te kijken, ook om redenen van energiebesparing.
Ik had een XP-machine. Een kastje van Terratec, versie H7, een Alphacryptsleuf voor de Ziggo-smartcard.
Daarbij een basisabonnement. Ik heb een aantal regionale zenders ingesteld.

Jaren heb ik op deze manier naar tevredenheid tv gekeken. Vanaf half november heb ik de overstap gemaakt naar Windows 7. De hardware geeft de nodige problemen, maar nu ook het signaal.

Een week of twee geleden waren er werkzaamheden in mijn buurt (Leiden). Sindsdien viel me op dat vrijwel alle regionale zenders geen beeld en geluid meer geven. Ik kon AT5 nog wel ontvangen, maar ook die lukt nu niet meer.
Sterker, een enkele buitenlandse zender als France 2 kan ik ook niet meer zien of horen. Het gekke is dat het kanaal wel lijkt in te schakelen, maar na enkele seconden verdwijnt de aanduiding van het sigaal en wordt geheel zwart.

Ik heb enkele keren opnieuw geprobeerd de zenders te tracken, maar ik krijg geen nieuwe frequenties. Ik dacht eerst dat het dat misschien was.
 
Black Tiger
Ik weet niet hoe dat met pc software zit, maar diverse zenders zijn van QAM-64 naar QAM-256 overgegaan. Die wijziging is gefaseerd door heel het land ingevoerd en bijna voltooid.

Misschien als je voor jouw systeem daar eens op gaat zoeken, dat je verder komt en die andere zenders ook weer kunt ontvangen.
Greetings, Black Tiger
 
dirkvdberg68
Beste BlackTiger,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb je suggestie uitgeprobeerd, en een jpg'je van de instellingenpagina bijgevoegd. Het werkte helaas niet.
dirkvdberg68 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
kobus1960
Heb je ook gecodeerd en filter gezocht?
Verder staan je instellingen volgens de Ziggo site goed.

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/...erknummers
 
dirkvdberg68
Beste Kobus,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb voornamelijk gezocht op QAM64, totdat ik de tip kreeg om op QAM256 te zoeken. Dat leverde niets op. Ik heb natuurlijk ongecodeerd, zonder filter en gecodeerd afgezocht. Maar de frequentie van alle lokale zender blijkt dezelfde, maar het signaal lijkt een stuk minder, anders kan ik het niet verklaren.
 
kobus1960
De setting die je gebruikt, ook met de Alphacrypt kaarthouder is niet van gisteren.
Ik had ook een Terratec met genoemde houder, die heb ik onder Windows 7
nooit goed aan de gang gekregen. Na weken, maanden googlen en spitten
de moed opgegeven. Heb nu een HD-decoder van marktplaats gehaald en die
op de HDMI van m'n monitor gezet, PC op DVI. Zo kan ik schakelen tussen
PC en TV. Geluid van die decoder op audio-in van PC.
 
dirkvdberg68
Dank voor je antwoord. Helaas heb ik een simpele monitor zonder hdmi-aansluiting, dus jouw oplossing biedt voor mij geen oplossing. Maar evengoed bedankt.
 
Black Tiger
Ik kan je helaas ook niet verder helpen. Zoals Kobus1960 ook al zegt zien je instellingen er goed uit. Dus het is voor mij ook de vraag wat er dan nog mis zou kunnen zijn, sorry.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Je zou bijvoorbeeld eens kunnen proberen het installeren van andere dvb software
Dvbviewer of progdvb
Gr, kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
dirkvdberg68
DBVViewer heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik ga DVBprog uitproberen. Bedankt voor de tip.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regionale zenders niet meer te zien', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
Advertentie