obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3210
lederseiler
Zaterdag een nieuwe wifi modem gekregen van Ziggo. Alle lampjes(led) branden groen en die van Ethernet blauw. Wifi werkt goed
maar het internet valt steeds weg van mijn PC. Wat kan ik doen.....de oude Ubee router werkte prima , samen met mijn Belkin router.
Bedankt voor evt. hulp.
Groetjes Henk
 
briolet
waarom vervangt Ziggo de vorige wifi router dan als er geen problemen waren?

Blauwe ledjes zijn niet optimaal. Het apparaat erachter kent waarschijnlijk alleen 100 Mbit. En waarom had je een tweede router achter de oude Ubee? Als het die Belkin is die de snelheid beperkt zou ik hem direct weg doen.
 
lederseiler
Hallo,
Waarschijnlijk een nieuwe modem omdat ik van basis naar plus ben gegaan. De oude modem(had geen wifi) en de Belkin router had ik al verwijderd.
Wat de nieuwe Ubee EVW 3210 betreft, smartphone en tablet en de laptop doen het prima, alleen mijn PC valt telkens het signaal weg.
En dat is nog steeds zo, heb ook al 20x gereset maar het lampje van de ethernet kabel blijft blauw.

Groetjes Henk
 
briolet
Als het oude apparaat een modem is, snap ik de aanpassing, maar in je eerste bericht had je het over een router. En bij mijn weten hebben alle Ziggo routers wifi gehad en zijn al geschikt voor alle snelheden.

Als de pc via kabel verbonden is, zou ik denken aan een slecht contact in een van de stekkers.
 
lederseiler
Ik heb de oude kabel van router naar PC (die werkte voorheen ook prima) vervangen door de nieuwe bijgeleverde kabel.
Ook dat werkt dus niet. Het is een misverstand, ik had van Ziggo de router van Ubee EVM 3200, en die heeft geen wifi,
daarom zat de Belkin router er achter. Iemand schreef mij slecht kabelsignaal, maar de tv en telefoon doen het allemaal
en de laptop en tablet ook het is alleen de kabel naar mijn PC. Vraag kan ik mijn PC laten voorzien van wifi kaart ofzo.

Groetjes
 
mesa57
Uiteraard kunt je een (pci) wifi kaart in je pc plaatsen. Maar de kans dat je dan 60 mb haalt is niet zo groot. Een kabel verdient de voorkeur. Ik zou een nieuwe netwerkkaart in de pc plaatsen (die kosten bijna niks).
 
lederseiler
In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp en advies.
 
briolet

Quote

lederseiler schreef: ik had van Ziggo de router van Ubee EVM 3200, en die heeft geen wifi,


De EVM is een modem en bevat geen routerdeel. Maar de EVM moet makkelijk de snelheden van het extra abonnement aan kunnen dus echt nodig was de nieuwe router niet. Blijkbaar heeft Ziggo geld over. Wink

Dus als je nieuwe kaarten moet kopen om het weer werkend te krijgen, zou ik alles gewoon naar de oude situatie terug draaien.
 
lederseiler
Het probleem is opgelost, ik heb een usb wifi adapter door een erkend computer bedrijf erop laten zetten.
Signaal sterkte is 99% en de down..upload snelheid is niet noemenswaardig afgenomen.

Nogmaals heel erg bedankt en Prettige Feestdagen. Gr. Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3210', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie