obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
NAS Synology DS112j niet aan internet via UBEE EVM3200 en router TP-Link TL-WR1043ND
EerenbeemtOlthof
Beste mensen,

Ik krijg mijn NAS Synology DS112j niet aan het internet gekoppeld via mijn Ziggo-breedbandmodem UBEE EVM3200 en de router TP-Link TL-WR1043ND. De Synology-wizard (softwareversie DSM 4.1) 'Router configureren' vindt deze router niet: "ongeldige gatewayinstelling" (= IP-adres?). Bij mijn vorige ICIDU-router, gisteren vervangen, toonde de installatiewizard een keuzelijst van ondersteunde routers (waarin ICIDU ontbrak). Daarom heb ik de TL-WR1043ND gekocht.
De wizard gaat nu bij 'Router configureren' niet naar die routerkeuzelijst, maar meldt dat de gatewayinstelling (IP?) ongeldig is.
Op aanwijzing van het Ziggo-forum heb ik de router statisch op 192.168.123.254 ingesteld en dit hier ingevoerd, maar zonder resultaat. De tip werkt niet: de router maakt hiermee geen verbinding met het internet. Kennelijk werkt de router alleen met een dynamisch IP.
Als Ziggo de NAS bij mij thuis aan router/modem en wifinetwerk koppelt, hoeveel kost dit? No cure, no pay (door 'service' van een monteur van Planet Internet moest ik ooit Windows nieuw installeren, vandaar)?
Alvast dank voor elke suggestie!

Arnoud
 
kobus1960
Lees even het onderschrift van MisterSenseo in het onderstaande topic.
Hier zit een link in naar die aanwijzing. Kijk even in die link of je alles
goed hebt staan. Dan moet het geen enkel probleem zijn.

Storing Humax HDR 5200C
 
Monteur_kees
Het ip adres is fout
De tp-link deelt adressen uit van 192.168.1.x
Dus zal de nas een ip adres in deze reeks moeten hebben
Dus bijv 192.168.1.20
Gewijzigd door Monteur_kees op 15-12-2013 01:01
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
kobus1960
Kees, sinds wanneer is de Ubee EVM router geworden??
Voor mij is dit in ieder geval nieuws na ruim 2 jaar.
 
Monteur_kees
ahuum sorry inderdaad zal de post ff aanpassen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
EerenbeemtOlthof
Beste Kees en Kobus,

Dank voor de beantwoording, zo laat op zaterdagavond nog wel. Even de instellingen van de apparatuur wijzigen is voor jullie dagelijkse praktijk, voor mij een enerverend klusje, eens in de vier jaar... Hardwaremenu oproepen: directe ethernetkabelverbinding, invoer apparaatspecifiek IP-adres (uit handleidingen te halen), eerst screendump maken van oude, huidige instellingen of settings opslaan voor eventueel herstel?
Ik vraag dit omdat ik ons thuisbedrijfje niet van de regen in de drup wil helpen. Biedt Ziggo (of een ander bedrijf) hiervoor geen betaalbare diensten aan huis? Ik kijk misschien liever toe hoe een geroutineerde professional een en ander koppelt en de basics van de NAS instelt.

Groet, Arnoud
 
kobus1960
Ziggo ondersteund alleen de eigen apparatuur.
Gaat dus (weet ik bijna zeker) de NAS niet voor
je aansluiten middels je eigen router. Kan je
beter een lokale wizkid vragen. Utrecht loopt er
vol mee? De meeste jeugd is er zeer goed mee
op de hoogte heb ik gemerkt.
 
EerenbeemtOlthof
Dank. Ik kies inderdaad voor pc-hulp door Guidion, tientje per maand. Is jarenlang geleden heel goed bevallen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS Synology DS112j niet aan internet via UBEE EVM3200 en router TP-Link TL-WR1043ND', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie