obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo-abonnees kunnen o.a. films en uitzending gemist bekijken via Interactieve TV. Met Video On Demand betaald men per film. Geschikte decoders en CI+ modules voor de ontvangst van digitale Interactieve TV: Humax IRHD 5300c, Humax 5100c, Humax IRHD 5200c, Humax IRHD 5400c, Samsung SMT-C7140, Cisco 8485. Cisco 8455, Samsung SMT-H3102d, Smit Interactieve CI+ Module, Quantis Interactieve CI+ Module.
 Onderwerp afdrukken
interactieve tv werkt niet
sunny_76
Hallo,

Ik heb via-via een interactieve HD recorder van cisco gekocht vandaag, tv etc doet het prima,maar nu kom ik erachter dat de interactieve functie niet werkt, krijgt telkens netwerkfout in beeld. Ik had altijd een gewone hd ontvanger, met zo'n kastje op de hoofdaansluiting met 3 uitgangen (radio/tv/data). Aan de tv aansluiting heb ik een gewone versterker gekoppeld met 2 uitgangen zodat ik ook beeld heb op mijn tv boven. Wat ik kan vinden tot nu toe is dat je een breedbandversterker nodig schijnt te hebben om het te laten werken, klopt dat?
 
Black Tiger
Misschien veroorzaakt die versterker voor naar de TV boven wel het probleem. Heb je het al eens geprobeerd zonder die versterker? Met de ontvanger rechtstreeks aangesloten op de TV aansluiting?

Een breedbandversterker? Hoezo? Die heb je toch al? Als het goed is dan is dat kastje met de "Radio / TV / Data" aansluiting je breedbandversterker. Daar hangt immers ook het modem op, toch?

Hoe dan ook probeer het eens rechtstreeks aangesloten met de ontvanger.
De Cisco's hebben geen netwerkkabel nodig, dus die hoef je niet aan te sluiten. Als het niet werkt dan wil het volgende nog wel eens helpen.
1.) Zet de Cisco uit met de knop aan de achterkant
2.) Trek de stroomstekker uit het stopcontact en wacht een 30 seconden tot een minuut.
3.) Steek de stekker er in en zet de Cisco weer aan. Laat hem op het gemak even opstarten.

In veel gevallen doet daarna de ITV het wel weer.

Zoniet, dan dus eens rechtstreeks proberen zonder die TV versterker voor boven er tussen.
Greetings, Black Tiger
 
sunny_76
Hoi,

nee, ik heb dus geen breedbandversterker, jaren geleden ziggo abonnement afgesloten maar daar zat toen nog geen breedbandversterker bij, alleen zo'n kastje met dir uitgangen (radio/tv/data). ik heb een "gewone" versterker die ik altijd heb gebruikt om het tv-signaal te versterken omdat er 2 aansluitingen gebruik van maken, namelijk tv beneden en tv boven. Ik eb altijd 2 gewone ontvangers gehad, nooit een interactieve. beeld boven en beneden was altijd prima, nu nog, alleen het interactieve deel werkt niet
 
Black Tiger

Quote

alleen zo'n kastje met dir uitgangen (radio/tv/data)

Oh ik dacht dat dit de breedbandversterker was, maar dat is dan zo'n ander verdeelkastje.
Je hebt namelijk ook breedbandversterkers met die aansluiting.

Je zou natuurlijk kunnen proberen Ziggo te bellen met de mededeling dat je ITV het niet doet en dat je nooit een breedbandversterker gekregen hebt van hun. Met een beetje geluk sturen ze je er eentje.
Anders heb je er inderdaad een nodig.

Je kunt ook hier kijken:
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/stappenplannen/televisie/digitale-televisie-installeren

En dan de Cisco kiezen en dan onderaan kijken welke aansluiting je nu precies hebt.
Het gekke is alleen dat je daar optie F zou denken. Alleen als je die kiest wordt aangegeven dat je die er dan maar uit moet halen omdat je hem niet nodig zou hebben. Vraag ik me af waar je dan het modem op zou moeten aansluiten.... hahaha. Dus het zal wel optie E moeten zijn ofzoiets.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Kan niet anders dan optie E zijn bij een alles in 1 pakket.
In optie F gaat de handleiding zover om de draaidoos UMU01
te verwijderen en zoals in optie E de versterker te monteren.
Trouwens een bron van ergernis die UMU01 bij velen.
Die verdeelkast die je nu hebt zal 10/1 niet geschikt zijn.
Je hebt een retour-geschikte versterker nodig.
Ziggo bellen en uitleggen dat je die nodig hebt voor de Cisco.
Als je m nieuw hebt van Ziggo zou ie er bij moeten zitten, een Tratec.
Komt ie tweedehands, even een Tratec voor Ziggo zoeken.
 
Black Tiger

Quote

Kan niet anders dan optie E zijn bij een alles in 1 pakket.

Ik heb toen nog geluk gehad. Toen ik van TV naar alles in 1 ging, werd me zo'n ding bijgeleverd wat bij optie G staat afgebeeld.
Erg handig, 3 aparte kabels naar de TV's, niet eens een versterker meer nodig voor boven.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'interactieve tv werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie