obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Geen airplay meer sinds Cisco EPC3928
mac
Vorige heb ik mijn nieuw Cisco EPC3928 modem ontvangen en geïnstalleerd.
Sindsdien heb ik geen Airplay meer, en ook mijn radiozenders op mijn Marantz SR 7005 zijn niet meer te vinden.
Hiervoor had ik een Ssitecom Gigabit router. Nooit problemen mee gehad.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
 
mesa57
Airplay kan ik me voorstellen. Google eens op airplay cisco.
Maar wat heeft dat met je radiozenders te maken ?
 
mac
Vergat te vermelden dat het om internetradio gaat.
Toen ik mijn vorige modem gebruikte kon ik via mijn receiver internetradio selecteren. Deze optie is nu niet meer aanwezig.
 
mesa57
Mbt die Marantz : ik neem aan dat hij via een netwerkkabel verbonden is en alle instellingen (pag. 24 + 78 van de handleiding) op automatisch staan. Het enige wat ik me dan kan voorstellen is dat de Marantz geen verbinding met een gigabit netwerkpoort kan maken. Ik zou daarvoor eens contact opnemen met Marantz,
Je kunt (pag. 78) controleren of je een IP adres van de router hebt ontvangen.
 
mac
Dank voor je antwoord. Ik ga alles eens checken. Laat je weten of het gelukt is.
Nog een vraagje i.v.m. Airplay.
Kan het zijn dat ik moet portforwarden?
 
mesa57
Nee, binnen je eigen netwerk hoef je NOOIT porten te forwarden, in geen enkel geval.
 
mac
De Marantz is via de netwerkkabel verbonden. Alle instellingen staan op automatisch.
Ik heb via mijn PC alle instellingen via ipconfig/all opgevraagd en deze gecontroleerd.
Alles staat goed.
Ik kan internetradio gebruiken en ook mijn voorkeurszenders selecteren.
Alleen kan ik de zenders niet meer via de tv zien en instellen.
Airplay doet het weer. Vraag me niet hoe, maar het werkt.
Gewijzigd door mac op 28-12-2013 12:19
 
michiel3000
Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Pioneer VSX-923 sinds ik de EPC3925 heb vervangen met een EPC 3928.

Eerst werkte streamen naar de receiver via AirPlay en DLNA prima. Ook internet zenders vinden op de receiver ging probleemloos.

Vreemd dat dit bij het nieuwe model opeens niet meer werkt. Ik ga maar weer alle instellingen langslopen. Misschien is er iets te vinden over multicast.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen airplay meer sinds Cisco EPC3928', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie