obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Bedraad Internet valt regelmatig weg
toeschouwer
hallo, ik heb al een maand mijn pakket voor ziggo binnen, maar in het begin steeds een wegvallende internetverbinding waardoor ik mijn vorige Telfort VDSL abbo tot de laatste minuut gebruikt heb.
Nu is het VDSL abbo afgelopen en moet ik wel de modem van ziggo gebruiken.

probleem is dus dat de verbinding steeds even wegvalt, ik heb dan een kruis door de verbinding staan. na 10 seconden begint ie weer te zoeken en vindt ie weer het internet tot de volgende onderbreking.
ik heb geen telefoonabbo. aleen internet en tv.
Ik dacht in eerste instantie een driverprobleem met de netwerkkaart maar na alles opnieuw geinstalleerd te hebben en nieuwere drivers blijft de klacht bestaan. ( met de telfort modem had ik totaal geen problemen, gewoon een week continu online was geen probleem)
kabels etc. ook al vervangen, ik weet eigenlijk niet meer wat ik nu nog kan doen.

ik gebruik dus geen wifi alles bedraad.

wie weet meer?
 
MisterSenseo
Het probleem zou kunnen zitten in dat het Telfort modem 100 Mbits was en het Ziggo modem 1 Gbits is.
Probeer het eens met een CAT5E of CAT6 netwerkkabel, de kans dat daarmee het probleem is opgelost is groot.......Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
toeschouwer
tis denk ik al opgelost, ik heb de modem voor de zoveelste keer een harde reset gegeven en ik heb al mijn Netwerken in windows ge-delete ( netwerk 1 was telfort, thuisnetwerk en netwerk 2, ook thuisnetwerk dus ziggo)

windows vond weer opnieuw het netwerk, ziggo, weer ingesteld als thuisnetwerk, nu dus de enige, en ik heb al bijna 2 uur geen uitvallers meer.


iig bedankt voor het meedenken.
 
willemd45

Quote

MisterSenseo schreef:

Het probleem zou kunnen zitten in dat het Telfort modem 100 Mbits was en het Ziggo modem 1 Gbits is.
Probeer het eens met een CAT5E of CAT6 netwerkkabel, de kans dat daarmee het probleem is opgelost is groot.......Wink

Succes,


Ik begrijp dit antwoord niet, de cisco gateway werkt met meerdere verbindingsmogelijkheden volgens de handleiding:
 Conform de normen DOCSIS 3.0, 2.0 en 1.x plus de PacketCable™- en EuroPacketCable™-specificaties voor topprestaties en optimale betrouwbaarheid
 Krachtige breedbandinternetverbinding voor een spectaculaire online-ervaring
 Geïntegreerde digitale spraakadapter met twee lijnen voor bedrade telefonieservice
 Vier 1000/100/10BaseT Ethernet-poorten voor bedrade verbindingsmogelijkheden

Zelfs 10BaseT zou moeten werken, wel op lage snelheid dan.

Ook ik heb last van "onregelmatige uitvallende verbining" een aantal dagen of weken gaat het goed en dan weer uitval van internet en telefoon. Spanning van gateway af en opnieuw opstarten.
Ook ik werk volledig bedraad, met twee aangesloten computers.
 
MisterSenseo
Wat ik met het antwoord bedoelde was dat er misschien wel een CAT5E of hoger netwerkkabel aangesloten was maar dat één der draadjes stuk of niet aangesloten was waardoor een GB LAN kabel ineens een 100 Mbit kabel wordt.
Op het moment dat je dan op een GB poort gaat aansluiten kan dat problemen geven, terwijl je op een 100 Mbit poort geen last had........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Toyman
heb het zelfde probleem gehad monteur van ziggo heeft er een beteren adapter en aan sluit kabel gemonteerd probleem op gelost geen last mer gehad
 
Shinzok
Nou ik heb van ditzelfde probleem last , sinds een paar maanden eigenlijk. was in het begin echt niet.. Cry
 
willemd45
@Shinzok,
Hoe vaak heb je last van het uitvallen van de verbinding?

Het is bij mij zo onregelmatig dat ik geen idee heb wat de oorzaak is.
Eerst dacht ik dat het een warmte probleem van het kabelmodem was, maar dat lijkt er ook niet op.

Nu heb ik al 14 dagen geen uitval meer gehad.
 
Shinzok
Nou , s'nachts is echt vaak het probleem. Nu net 5-10 minuten geleden ook al. ineens internet weg. en ja hoor , router start net weer opnieuw op. Echt best storend.

Vaak omdat ik nogal eens s'nachts op mijn PC een teamspeak server draai voor de communicatie binnen de clan tijdens bepaalde activiteiten.

Ik controleer iedere keer of er werkzaamheden gepleegd of storingen zijn, maar iedere keer niks.

Ik hier ook pas sinds kort last van. daarvoor bijna zo goed als helemaal nooit storingen gehad.
 
kobus1960
Je hebt zeer waarschijnlijk een nieuwe adapter nodig.
Bel even 1200 en zeg dat ie kapot is, je hebt gemeten.
Sturen ze als het goed is, een nieuwe.Of je moet zelf
nog wat hebben, let op dat ie wel dezelfde output heeft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bedraad Internet valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie