obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200 crashed telkens
MeijerB122
Hallo,
Nadat ik een probleem had met mijn cisco decoder met harde schijf, liep steeds vast, opnames waren niet af te spelen heb ik een Humax 5200 gekocht.
Nu ik deze een aantal dagen heb, crashed deze telkens en start opnieuw op..

Ergens op deze forum heb ik iets gelezen van combinatie met de LG G2 dat het crashed, laat ik nu toevallig zo'n amartphone hebben.
Ik weet niet meer wat ik er aan moet doen, of is het toeval en is deze decoder niet goed

Verder lees ik op het forum weinig over een humax dat spontaan opstart.
Heeft iemand een idee??

Groet,

Bert
 
MisterSenseo
Probeer eerst eens wat er gebeurt als je je smartphone van WiFi afhaalt, om dat uit te sluiten.
Is dan het probleem weg, kun je proberen je Humax een vast IP te geven in je router, zodat dit IP gereserveerd is voor je Humax.
Dan kun je ook nog hetzelfde doen in je Humax zelf, zodat je zeker bent.
Voor de rest is het lastig een oplossing te vinden als je het niet ziet, dus probeer eerst bovenstaande stappen eens.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MeijerB122
Komt het vaker voor dat door een wifi conflict een decoder reset?

Ik heb mijn G2 aangemeld op mijn ander wifi router, wel onderdeel van het gehele ubee netwerk, maar geeft dus andere ip adressen uit..
Heb idd het idee dat de decoder stabieler is..
Zal het anders worden wanneer ik de decoder bedraad aansluit?

Gr. Bert
 
MisterSenseo
Ik ben bang dat het hetzelfde blijft.
Volgens wat ik er nu van denk geeft de router hetzelfde IP aan 2 gebruikers, dus 1 gebruiker ( Humax ) een vast IP te geven moet in mijn ogen de oplossing zijn.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
hansje2
waarschijnlijk niet, je hebt iets in je netwerk dat constant aandacht vraagt.
dit is ook alleen maar lokaal bij jouw thuis te bekijken.
de suggesties die er gedaan zijn om de verschillende producten niette gebruiken in het netwerk zijn heel goed.

wat ook wel eens meer inzicht wil geven is wireshark, maar dan moet je wel een beetje weten waarmee je bezig bent.
hiermee kan het ip verkeer bekeken worden.
zo kun je zien welk IP adres constant bezig is.

wat ook wel vaker gedaan wordt is een 2e router gebruiken waar je wifi van gebruikt.
 
MeijerB122
Sorry, wat druk gehad de laatste dagen...
Hoe bedoel je dat iets constant aandacht vraagt?

Op dit moment ziet mijn netwerk er als volgt uit:

In de kamer Ubee router >>> TV >> Mediaplayer >> Receiver >> Meterkast Router2 met wifi >>> van daar bedraad naar boven naar een switch >>> Vaste PC >>> NAS

Op mijn wifi zit een 2 keer een Laptop >>> Tablet >>> Ipad >>> 3 keer Android smartphone >>> en sinds kort de Humax decoder.

De wifi apparaten wisselen soms van draadloze router, behalve de Humax decoder..

Zie je zo uit dit verhaal waar het probleem kan zitten, of moet ik echt in de ip nummers gaan duiken?

Gr. Bert
 
MeijerB122
Heb toch maar eens gebeld en heb nu een andere decoder.
Het probleem is dus over, waarschijnlijk was het toch een probleem in de decoder zelf .

Gr. Bert
 
MisterSenseo
Dank je wel voor de terugkoppeling........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200 crashed telkens', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Advertentie