obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
Uubee 321B en eigen (Mac) Mailserver
Totaal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken
E-mail met eigen E-mail adres
Eddie
Voor overstap naar Ziggo gevraagd of eigen mailserver en eigen mailadres mogelijk was met particuliere aansluiting.
Zou geen probleem zijn, alleen kon soms IP adres veranderen (niet vast) en zou ik geen webmail van Ziggo kunnen krijgen.
Na van alles en nog wat geprobeerd te hebben bijna zover dat ik zeg: jammer van de resterende maanden verloren abonnement maar toch maar terug naar andere internetprovider. Wie kan mij helpen de mail met eigen e-mail naam op mijn Mac mailserver aan de praat te krijgen in combinatie met Uubee modem EVW 321B van Ziggo (wifi) of met open poorten in deze router/modem en erachter een makkelijker zelf te beheren router/modem?
Gewijzigd door Eddie op 02-01-2014 13:36
 
briolet

Quote

Eddie schreef:Zou geen probleem zijn, alleen kon soms IP adres veranderen (niet vast) en zou ik geen webmail van Ziggo kunnen krijgen.


Maar wie wil webmail van ziggo als je een eigen mailserver hebt? De helpdesk van ziggo is hier niet op uitgerust. Ik heb ook een eigen mailserver. Via registratie bij een ddns provider is een variabel IP adres geen probleem, en bij die provider stel je ook in waar je mailserver zich bevind.

En een beetje eigen server heeft eigen webmail faciliteiten dus zal er nooit behoefte zijn om daarnaast een tweede webmail te hebben.

Specifieke tips heb ik niet, maar dat moet alles in de handleiding van de mailserver staan die je gaat gebruiken.
 
Eddie
Beste Briolet, dank je en ik heb inderdaad geen behoefte aan webmail van Ziggo want heb ook geen Ziggo e-mailadres(sen), maar kan geen mail vanaf of naar mijn eigen mailserver krijgen door de Uubee router/modem, daar zit mijn probleem. Moet nu via een cloud communiceren en dat is niet mijn bedoeling.
 
Zippo
Gebruik poort 587 voor SMTP om de blokkade op poort 25 te omzeilen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
De Ubee blokkeert geen mail verkeer, maar je moet via forwardings wel aangeven welk verkeer (poorten) naar je mailserver moet. Een eigen mailserver inrichten is nogal wat werk en is hier niet zo uit te leggen. Daarvoor zul je je goed in de handleiding moeten inwerken.

Uitgaand verkeer kun je het beste altijd via de mailserver van Ziggo laten lopen. Mijn mailserver heeft een speciale optie om je isp als tussenstation in te stellen. Die optie zullen de meeste mailservers wel hebben want bij de meeste isp's mag je mail niet buiten hen om sturen. (In elk geval bij isp's die spam terugdringing serieus nemen).

Ik heb geen ervaring met de mac servers en gebruik zelf een Synology nas (linux) als mailserver. Ook net een paar maand.

Edit:
Zoals Zippo schrijft: poort 587 of poort 465 voor SMTP gebruiken. (Ingaand moet ik poort 465 gebruiken, maar welke staat in de handleiding)

Verder wil ik alleen beveiligde IMAP toelaten en heb dus ik poort 993 nog open staan richting server. Maar dat hangt alles van je server software af.
Gewijzigd door briolet op 02-01-2014 14:27
 
Black Tiger
Voor inkomende mail moet je TCP poort 25 inkomend forwarden naar je mailserver.

Voor uitgaande mail kun je poort 587 of 465 gebruiken, een andere mogelijkheid is om gewoon te relayen via Ziggo. In dat geval kun je jouw mailserver instellen dat hij smtp.ziggo.nl moet gebruiken om de mail naar buiten te versturen, dat werkt ook prima.

Daarnaast zijn er ook nog IMAP poorten zoals Briolet al aangaf.

De rest is puur DNS instellingen van je eigen domein. Ik weet wel wat van mailservers voor Linux, maar niet van Mac.

Als de poort forward goed staat mag het geen probleem zijn. Ik heb vorige week nog iemand hiermee geholpen die Exchange draaide thuis met zijn Ziggo abonnement.
Greetings, Black Tiger
 
Eddie
Beste Briolet, Zippo en Black Tiger, dank voor jullie info en hulp tot dusver. Zal eens gaan kijken hoever ik hiermee kom. Tips blijven nog altijd welkom. Zal berichten als er iets te melden valt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-mail met eigen E-mail adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid : 927 17-04-2021
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018
Advertentie