obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
email op je mobiel
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Ik vraag me alleen af wat die "plus veel meer" dan uit zou moeten bestaan. Het heeft immers ook nadelen.


Met die 'plus veel meer' bedoelde ik dat mappen die je op één computer aanmaakt, ook direct op de andere zichtbaar zijn. Dus ook mail die je op één computer tussen mappen verplaatst is ook op die andere computers verplaatst. Maar dat is alles natuurlijk inherent aan het feit dat je alles op de server aan het verplaatsen bent.

Je hebt gelijk, ieder zal zijn eigen voorkeur hebben, maar ik ben alleen nog geen voordeel van POP boven IMAP tegen gekomen. Maar dat is misschien ook omdat ik het alleen gebruik in combinatie met een locale kopie van alle mail. Op de telefoon wil je dat misschien niet en dan moet je i.d.d. elke keer op de server zijn voor je mail.
 
Black Tiger
Het grote voordeel voor mij is dat ik de mail ook offline kan lezen.
Als jij in combinatie met een lokale copie werkt heb je daar ook geen last van maar dan heb je hem 2x.
Ook als er een server crashed (ik heb een aantal eigen domeinen) heb ik wel nog altijd m'n mail bij de hand en het backuppen vind ik makkelijker zo want daar gebruik ik Mailstore Home voor.
Daarnaast kan ik zelf indelen hoe ik m'n mappen wil hebben in m'n email client en hoef ik dat niet voor elk account te doen. Dat zijn eigenlijk de enige voordelen die er zijn.

De telefoon gebruik ik inderdaad maar beperkt en slechts voor een tweetal accounts. Dan is IMAP niet zo nodig.

Maar als je veel online werkt en veel met mobiele apparaten, dan zal IMAP vrijwel zeker een betere keuze zijn. Met name ook omdat dan gelijk, net zoals je al aangeeft, op alle toestellen de wijzigingen ook zichtbaar zijn.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
@Black Tiger: Dan is onze ervaring toch echt anders en het verschil zit dan toch in hoe de mail client er mee omgaat.

Ik gebruik Apple mail en heb ingesteld lokale kopieën te maken voor off-line reading. Dus ik werk nog steeds met lokale mappen die op mijn computer staan. Eens in de zoveel tijd gaat hij synchroniseren met de server, en worden de veranderingen over en weer aangepast. Ik heb de mail dus niet 2x op dezelfde computer.

Omdat de mail ook lokaal staat, gaat zoeken in mail snel omdat de lokale versie steeds door spotlight geïndexeerd blijft.

Backuppen zou de externe server moeten doen.Wink Maar, omdat alle mail ook lokaal aanwezig is, wordt al mijn mail met de reguliere uurlijkse backup van mijn computers door TimeMachine weggeschreven. En omdat ik mijn mail op 3 computers binnen krijg, die alleen hun eigen backup locatie hebben, heb ik zelfs 3 onafhankelijke backups van al mijn mail. Grin
 
Black Tiger
Ik gebruik geen Apple dus ik zou het niet weten.
De externe server doet niet backuppen. Wel bij Gmail en hotmail maar normaliter niet bij je eigen domeinen. Maar ik zie dat jij er al een andere goede oplossing voor hebt en altijd dus een backup beschikbaar.Wink
Altijd handig!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'email op je mobiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Ziggo Mobiel Storing : 9 10-08-2016
Email groep in BCC Algemene computer en software vragen. : 3 05-02-2016
Vodafone mobiel beëindigt gesprekken met Ziggo Ziggo nieuws : 1 29-09-2015
Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen Tips en Truuks voor Ziggo Mobiel Internet : 1 24-09-2015
Advertentie