obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC 3928 vanaf internet benaderen
johnlang
Ik heb in de firewall instellingen "Block Anonymous Internet Requests" disabeld in het scherm Firewall maar benaderen vanaf internet lukt niet.

Ik heb geprobeerd het modem te benaderen met standaard poorten 80 en 8080 vanaf een andere locatie met Chrome en IE maar geen reactie van het modem (met een inlogscherm).

Ping levert wel resultaat op.

Heeft iemand een suggestie wat ik anders moet doen om bij het loginscherm te komen?
 
kobus1960
Klik met rechts op je netwerk icoon in het systeemvak.
Klik op netwerkcentrum.
Klik op LAN verbinding,
Klik op details
De IPV4-standaard gateway is het IP adres van het modem.
Tik dit adres in de explorer-balk van je browser en je kunt inloggen.

Dit riedeltje kan alleen als je geen eigen router gebruikt.
 
johnlang
Als ik dit doe vanuit een pc achter het modem werkt dit inderdaad goed.

Maar ik wil het modem benaderen vanaf een andere plaats (via het internet). Als ik bijv. een Fritzbox modem bekijk moet ik enable acces from WAN aangeven en dan werkt het maar op een of andere manier lijkt het niet te werken naar een ziggo cisco epc
 
kobus1960
Dat is alleen voorbehouden aan Ziggo zelf.
Gaat niet lukken, wees daar ook maar blij mee.
 
johnlang
Jammer dat dit niet kan.

Ik kan dit bij mij op een ander postadres via XS4ALL wel gewoon.

Het bevreemd mij dus dat dit alleen voorbehouden is aan Ziggo. Je kan via de firewall voldoende extra beveiligingen aanbrengen om te voorkomen dat anderen echt toegang kunnen krijgen.

In hoeverre is jouw antwoord een antwoord dat ook door Ziggo bevestigd zal worden.
 
kobus1960
Vraag het aan Ziggo zelf zou ik zeggen.
 
johnlang
Bedankt voor je hulp.

Helaas viel het antwoord mij tegen maar "I dont shoot the messenger"
 
briolet
Ik zou niet eens willen dat de userinterface via internet benaderbaar is. Onlangs is weer aan het licht gekomen dat er in 3 merken router een backdoor in zit waardoor je via een bepaalte poort bij de wachtwoorden kunt komen en dus de hele router kunt overnemen. Zie security.nl 1 en security.nl 2.

Deze backdoors zijn vaak alleen toegankelijk voor derden als de router ook vanuit het internet in te stellen is.

Maar hoe vaak wil je vanaf het internet je router instellen? Als je een vpn server op je netwerk installeert, kun je overigens wel je router vanaf het internet instellen omdat je dan virtueel op je eigen netwerk zit. Het voordeel daarvan is dat je ook minder kwetsbaar bent voor backdoors die in de router zitten.
 
mesa57
VPN server / client opzetten. Via een VPN verbinding lukt het wel lijkt me.
 
johnlang
Ik ga mijn verdiepen om een VPN op te zetten. Kan het modem als client of server acteren? Ik zoek het na. Het forum zal hier meer hulp in bieden en anders kom ik erop terug.

Ik heb vandaag met Ziggo contact gehad. Zij gaven aan dat Ziggo dit niet ondersteund en er ook geen service voor levert. Zij verwezen mij door naar Service-Plus. SP gaf aan dat het modem standaard deze mogelijkheden niet heeft en dat het mogelijk alleen via third party firmware geregeld kan worden.

Ik sluit dit hoofdstuk af. Ik ga het met een VPN proberen en hoop dat ik het modem als client kan instellen. Ik zal het antwoord doorgeven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC 3928 vanaf internet benaderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie