obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Voordelen en nadelen. Alles-in-1 Basis, Alles-in-1 Plus, Alles-in-1 Extra, Extra diensten. TV Standaard, TV Plus, TV Extra. Internet Z1, Internet Z2, Internet Z3.
 Onderwerp afdrukken
Stijging Ziggo tarieven per 1 april 2014
Zippo
Kortgeleden informeerde Ziggo u over de aanstaande tariefwijzigingen en de aanpassing van de telefonieabonnementen. In de brief of e-mail die u heeft ontvangen is vermeld welk Alles-in-1 abonnement en eventueel aanvullende abonnementen voor TV of Telefonie u afneemt. Voor de volledigheid hieronder een totaaloverzicht, zodat u kunt zien wat de veranderingen voor u betekenen.

Overzicht wijzigingen per 1 april 2014

Oude tarief
Nieuwe tarief
Alles-in-1 Basis€ 43,95€ 44,95
Alles-in-1 Plus€ 53,95€ 54,95
Alles-in-1 Extra€ 63,95€ 64,95
TV Plus€ 8,50€ 9,95
TV Extra€ 13,50€ 13,95

Extra zenderpakket: Hindi
Per 1 april 2014 verdwijnt de zender SET Max uit het Hindi pakket. SET Max wordt vervangen door de zender Zing. Ook nieuw binnen het Hindi Pakket: 40 gratis Hindi titels on demand beschikbaar. Per maand worden zo'n 10 films en/of series vervangen door nieuwe titels.

€ 24,95€ 17,50
VolopBellen Altijd (€ 9,95)  
Starttarief (België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten (incl. Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland)€ 0,00€ 0,09
Gesprekstarief per minuut(België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten (incl. Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland)€ 0,00€ 0,09
Bellen naar alle Nederlandse mobiele telefoonnummers  
Starttarief€ 0,09€ 0,00
Gesprekstarief per minuut€ 0,09€ 0,00
VolopBellen Avond/Weekend (€ 6,95)  
Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur  
Starttarief€ 0,00€ 0,09
Gesprekstarief per minuut€ 0,00€ 0,09
Telefonie Z1 (variabel vast bellen)  
Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees  
Starttarief€ 0,00€ 0,09
Gesprekstarief per minuut€ 0,00€ 0,09

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Nou nog een stijging van mijn loon, dan boer ik er tenminste niet op achteruit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Ik blijf die euro belachelijk vinden en teveel van het goede.
En ben ook blij dat ik met voipbuster bel, stukken goedkoper. Wink
Het nr. bij Ziggo wordt hier alleen gebruik voor inkomende gesprekken en evt. om faxen te versturen.
Greetings, Black Tiger
 
mistrix
Ik ben een loyale en al bijna 15 jaar klant bij hen (eerst @home) met alles-in-1, wat extra zenders en VolopBellen, maar nu heb ik voor het eerst in al die jaren even een wrang gevoel.
Die tariefsverhoging van 1 april, ik ben bang dat dit geen grap is, in ons geval uiterst ongunstig.

Op basis van mijn laatste factuur zou ik ineens 47,88 euro duurder uitzijn.

Buitenland 9 gesprekken 1h57 = 9 x 0.09 = 0.81 cent + 10.53 euro gesprekskosten (117 x 0.09) / totaal 11.34 euro
Binnenland ziggo gebruikers 35 gesprekken 35 x 0.09 = 3.15 + 5h21 321 x 0.09 = 28,89 / totaal 32.04 euro
Niet ziggo 12 gesprekken 12 x 0.09 = 1.08 + 38 minuten 38 x 0.09 = 3.42 / totaal 4.50 euro

mobiele nummers 4 stuks in totaal 6 minuten zouden dan 80 cent besparen ten opzichte van de huidige factuur.

Zelfs nu nog komt Ziggo's advertentie gratis bellen in Europa met volopBellen op Google te staan.
zie afbeelding van 11 februari 2014
ziggo

Mijns inziens is dit gratis bellen inmiddels een verworven recht geworden het bestaat immers al jaren.
Moet misschien toch eens gaan shoppen en de telefonie van provider veranderen.

Een nu even iets minder tevreden gebruiker
Gewijzigd door mistrix op 11-02-2014 13:10
 
Zippo
Ik overweeg al een tijdje de "vaste" telefoonaansluiting er uit te gooien en alleen mobiel te behouden. Misschien wel in combinatie met Voip telefonie. Technisch gezien is bellen via ziggo ook voip, maar ik bedoel die diensten zoals van voipbuster.

Wie maakt eens een goede tutorial over wat je nodig hebt en kunt verwachten van voip telefonie. Voors en tegens van de verschillende aanbieders.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Nog even de site van ziggo bekeken.

Quote

Gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft

Voordelig bellen via de kabel is heel gewoon. Want 1,5 miljoen mensen profiteren al van Telefonie van Ziggo en kunnen onderling gratis bellen. Het gesprekstarief naar de overige vaste en mobiele nummers in Nederland is € 0,09 per minuut.


Maar straks na de fusie met upc wordt het aantal "ziggo" klanten flink uitgebreid en verdienen ze minder hierdoor.

Vandaar (zie eerste post wijzigingen tarieven):

Quote

Bellen naar andere Ziggo Telefonie abonnees op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uu


Dit suggereert wel dat het tussen 20.00 en 0800 anders is. (misschien gratis)

Afijn er zit zo'n 4 euro tussen een alles in 1 plus en een TV + Internet Z2 abonnement. Plus natuurlijk nog alle belkosten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Voor en nadelen voip telefonie.

Ik gebruik zelf al een paar jaar telefonie van Ziggo uitsluitend voor mijn prive nummer voor inkomende telefonie en voor het bellen naar andere Ziggo abonee's, hetgeen tot nu toe nog gratis was.

Daarnaast gebruik ik een combinatie van Voipbuster voor gewone gesprekken, Voipplanet voor het bellen naar 09xx nummers en ik heb nog een ander nummer wat ik gebruik voor inkomende gesprekken bij Cheapconnect.

Het voordeel van bellen via Voipbuster is dat je bij elke 10 euro upgrade van je account (inc. kosten en b.t.w. totaal iets van 12,50 voor 10 euro beltegoed) je 120 freedays krijgt. Dat is max. 300 minuten per week gratis bellen.
Dus 3 maanden lang gratis bellen als je niet teveel belt, en dan begin pas je 10 euro beltegoed. A 2 cent per minuut gemiddeld is dat dus ook nog eens 500 belminuten. En buitenland bellen is heel goedkoop.

Ik doe op die manier met mijn "onkosten" van 12,50 voor 10 euro beltegoed ongeveer tussen de 4-6 maanden. Dus stukken goedkoper dan bij Ziggo.

Het bellen naar 06 nummers is trouwens via Cheapconnect ook goedkoper, ook zij hebben best interessante tarieven.

Voordelen: Alles is goedkoper en met een beetje Voip modem als een Fritzbox is dat heel goed in te stellen en te combineren.
Alle gesprekken zijn online goed te zien en bij Cheapconnect krijg je zeer goede service, meldingen via email bij storingen en werkzaamheden.
Je krijgt van hun ook maandelijks een net rekeningoverzicht. Ook als er geen kosten zijn gemaakt.
Een telefoonnummer kost je hier 10 euro per jaar, dat is heel iets anders dan hetzelfde bedrag per maand bij ziggo.

Nadelen: Ziggo reserveert een apart stukje bandbreedte voor telefonie. Het is dus weliswaar ook Voip, maar is wat stabieler en de lijnkwaliteit is beter, zodat je er bijv. ook op faxen kunt.
Dat ondersteund voipbuster niet. Hoe dat met Cheapconnect zit is me niet bekend, nog niet geprobeerd.

Dat is een beetje wat het kost en wat je er van verwachten kunt. Ik ga geen vergelijk maken van verschillende aanbieders.
Je hebt bijv. Voipplanet niet perse nodig voor het bellen van 09xx nummers. Ik heb dat toendertijd gedaan omdat het niet via Voipbuster kon en deze ook gratis was om te registreren.
Vroeger bij Budgetphone gezeten, nooit een email bij storingen, support was goed, maar zij veranderden plots binnen een maand allerlei zaken v.w.b. de abonnementen. Toen ben ik snel overgestapt.

Kortom, er zijn genoeg redenen om eens heel goed naar voip te kijken. En een Fritzbox is wel duur als je hem nieuw koopt, maar er zijn er genoeg tweedehands te krijgen voor een redelijke prijs.
Greetings, Black Tiger
 
mistrix
Eigenlijk best vreemd dat nog niemand hierover gevallen is.

Ik kreeg toevallig gisteren dit te horen via een collega, die op zijn beurt die mail naar mij doorstuurde en ja het klopte dus wel (ik kreeg geen mail en geen brief hierover)

Ik geef toe dat het ziggo-ziggo gebel de afgelopen maand aan de hoge kant is (mijn schoonvader overleed) normaal is dat ongeveer 2 uur bij elkaar.
Naar België bel ik elke maand 2 a 3 keer per week afhankelijk van het werk maar bij elkaar gaat het toch om ongeveer 30 euro dat is maar liefst 300% er bovenop.

Ik voel me nu in elk geval bedonderd.

Ben nu de optie van Skype aan het bekijken en dan gewoonweg volopbellen opzeggen en de lijn enkel om te ontvangen te gebruiken. Skype biedt ook volop bellen aan voor 10,59 kan ik die gesprekken ook met de GSM doen
Mobiel bellen gaat er ook mee maar is buiten VS, China, THailand, en nog wat vreemde landen na niet inbegrepen.

Zijn er nog anderen die iets aan het uitzoeken zijn?
Ik hoor het graag.

Groet
Rick
 
Zippo
@mistix, die mail heb ik wel gehad en hem hier dus geplaatst. Wat de reden is dat jij hem niet hebt gehad kan ik slechts naar gissen. Vergeten, mailbox vol, in de spam map gekomen, ...

Ipv een fritzbox zit ik te denken aan een Telephone-Adapter-Service-Bridge o.i.d.. Mijn ideaal zou zijn: vaste telefonie installatie aansluiten op een externe voip service waarbij ook via een app op de gsm die inkomende en uitgaande oproepen mogelijk zijn. Oh en onderling doorverbinden is natuurlijk helemaal prachtig.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mistrix
Ik kijk daarnet bij mijn moeder en daar staat ook niks in haar inbox (zij bewaart alle mailtjes van ziggo)

Ja die telefoonadapter zou een mooie optie zijn kan ik de Siemens Dect met 4 handsets blijven gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stijging Ziggo tarieven per 1 april 2014', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Advertentie