obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
UBEE EVM3200 verbinding valt weg
Markenmichelle
Hallo,

Ik gebruik een UBEE EVM3200 als wifi modem maar heb last van verbindingsproblemen, laat ik het beter noemen het wegvallen van de verbinding. ik ervaar een soort van minimale storingen in de verbindingen maar deze zijn net lang genoeg om bijvoorbeeld de PS3 zijn verbinding kwijt te laten zijn, ook onze iphones en ipad hebben hier helaas last van.

Nu heb ik al een keer of wat met Ziggo gebeld maar nog geen oplossing, ze hebben me al eens verteld om langere tijd de modem zonder stroom te zetten, of de frequentie te wisselen maar helaas maakt dit allemaal geen verschil. helaas heb ik niet de mogelijkheid om kabels door het huis te leggen anders had ik dat denk ik al gedaan want het is redelijk vervelend.

Nu heb ik nog een Linksys WAG54G2 ADSL modem liggen, kan ik die gebruiken als router / wifi punt? zo ja hoe doe ik dat? of zijn er nog betere opties?

Mark
 
BMP
Een UBEE EVM3200 is niet draadloos Think

Het lijkt wel of je op andermans netwerk zit als ik je tekst zo lees.

Think

Als het klopt wat ik denk, dan Een N wifi router er achter zetten ,...opgelost Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Markenmichelle
Bedankt voor de snelle reactie, voorop staat geschreven EVW 3200 maar op het stickertje achterop staat EVM320B! En die is echt voorzien van Wifi!
 
BMP
Vreemd hoor de EVW320B is wireless Think de w staat voor wifi

Toch maar even voor de zekerheid bij mijzelf gekeken, ik heb ook de EVM320B en dat is niet een draadloze wifi/modem. (check links bij mijn ziggo informatie)

Het kan niet anders dat je bij een ander op het draadloze netwerk zit Helpless

Dus even een wifi N router in de wan prikken Thumbs Up
Gewijzigd door BMP op 10-02-2014 21:24
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Even simpele vraag, hoeveel ethernet (LAN) poorten zitten er achterop?
 
BMP
De draadloze

Modem%20Ubee%20EVW%20320B-0-WiFi-440%20x%20248_tcm14-35592

De gewone

460822.big
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Markenmichelle
Het is de bovenste, de draadloze, ik heb maar 1 lan poort vrij, de rest zit een stickertje over.

Zit echt op een eigen netwerk, heb de naam en wachtwoord aangepast.
 
BMP
Oke duidelijk, zit er andere apparatuur in de buurt van de ubee en waar staat de ubee ?
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Markenmichelle
Hij zit in de meterkast, maar het rare is dat hij het een tijd goed heeft gedaan en het lijkt er op dat t de laatste tijd erger wordt.

Heb nu ongeveer 2,5 jaar alles in een, en dit is de 2e modem die we hebben. De eerste deed eigenlijk hetzelfde, in het begin gaat het goed maar na +/- 1 jaar valt de verbinding weg, en deze die we nu hebben doet eigenlijk hetzelfde...

De positie van de modem en de apparatuur er omheen is niet echt veranderd.

Nu geeft Ziggo zelf al aan dat de wifi van het apparaat niet het beste is en dat je beter kan bekabelen maar das geen optie

Wat is nu slim, er een wifi router er achter zetten zo ja, wat is goed...ICIDU van € 25,= of een Linksys van € 70,= of is dat niet de oplossing?
 
BMP
Jazeker een prima oplossing, wel even de KS bellen met het verzoek om het wifi gedeelte uit te schakelen.

Dan kan je er prima een wifi router achter zetten, ja welke? linksys netgear Asus allemaal prima routers,

wil je goedkoop

dan zijn dit

Belkin
D-Link
Sitecom
TP Link

wellicht goede goedkopere opties Smile

Edit: Het is natuurlijk wel zo dat de ubee zijn werk niet goed doet zoals je het zelf omschrijft, je kan ook ks bellen en vragen voor een monteur, als ze al moeilijk doen, laat het woord overstappen maar eens vallen.
Mijn collega heeft precies hetzelfde gehad en heeft nu een nieuwe ubee (die het tot nu toe goed doet).

Het mag ook niet zo zijn dat je zelf een wifi router moet aanschaffen omdat je een inferieur product hebt.

Succes.
Gewijzigd door BMP op 10-02-2014 22:42
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBEE EVM3200 verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
EVM3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 12-06-2018
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wi-Fi valt weg, printer neemt Wi-Fi in beslag WiFi, draadloos netwerk : 2 19-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Advertentie