obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7390 achter ubee: Myfritz app werkt niet
barelsky
Hallo,

Ik heb de 7390 achter de ubee modem hangen en eigenlijk werkt alles. Internet bellen via Fritzbox werkt allemaal goed.
Alles gebaseerd op de "Connecting to Cable modem option" met LAN1 verbonden met de ubee.
Ik zou echter graag de myfritz app op de Iphone aan de praat willen krijgen, maar dit lukt nog niet erg.
Ik heb op basis van adviezen hier op dit forum de DMZ host geconfigureerd met de het vastgelegde IP address van
de Fritzbox, in dit geval 192.168.178.40. Voor de Myfritz app is dit blijkbaar niet genoeg.

Wat ik ook niet snap is dat ik eigenlijk had verwacht dat ik bij access op 192.168.178.40 op de ubee
de homepage te zien zou krijgen van de Fritzbox, maar ook dit gebeurt niet. Ik heb beide DHCPs aan
staan. Enig idee waarom dit niet kan.

Uitzetten van de DHCP op de Fritzbox zorgde voor onbereikbaarheid. Via 169.254.1.1 via LAN2
kon ik er uiteindelijk weer bij. Kan iemand mij ook uitleggen waarom dit gebeurt.
 
Black Tiger
Oh ik zie net die post hier.
Ik heb net geantwoord op je vraag op het CID forum. Alleen stond daar het ip verhaal er niet bij.

Wat jij wilt kan niet (met die ip adressen) omdat je dan ip sharing moet doen. Voor de rest moet je even uitkijken met de ip's want de Fritzbox zit in dezelfde range als de Ubee.
Wil je dat echt op deze manier zou je deze instelling moeten gebruiken:
Share existing Internet connection in the network (IP client mode)
maar dat werkt niet altijd even lekker zo heb ik al ervaren.

Ik zelf gebruik gewoon deze optie:
Make own connection to the Internet

Daarom is het beter het ip van de Fritz vast te zetten, bijv. op 192.168.178.2 en dan dit ip adres in de Ubee ook te reserveren in DHCP.
Als je niets anders op de poorten van je Ubee aansluit zou dat zelfs nog handiger zijn.
Je kunt dan achter de Fritz een andere range gebruiken, bjiv. het 192.168.0.x netwerk.
Op die manier biljft de dhcp gewoon werken en kun je de Fritzbox benaderen via 192.168.0.1 en de Ubee op 192.168.178.1 wat dat is die zijn originele ip. Zo voorkom je ook ip conflicten.

Ik zou wel de Fritzbox instellen dat hij achter een router is aangesloten (zie antwoord CID forum).
Greetings, Black Tiger
 
barelsky
Bedankt voor je antwoord, kun je mij vertellen waar ik het CID forum kan vinden, ben nieuw op het forum.
 
Black Tiger
Het CID forum is een afkorting van het ComputerIdee forum, ik dacht dat jij je vraag daar ook had gesteld omdat hij bijna hetzelfde lijkt.
Maar dat bleek ene Anno te zijn.

We kunnen dus gerust hier verder gaan met je vraag. Er staat hier sowiezo meer informatie dan ik op het CID forum al verstrekt heb.
Greetings, Black Tiger
 
barelsky
ok, jij stelt dus voor de "external modem or router" optie, wil ik proberen.

ik zou graag zien dat ik beide Wifi's kan gebruiken, dus die van de ubee en de fritzbox, en tegelijkertijd
ten alle tijde beide modems kan bereiken. Dus als ik bijvoorbeeld met een Ipad op de ubee zit ook de Fritzbox
kan berieken en vice versa. Dit geeft me flexibilteit mbt het wifi netwerk, terwijl ik dan altijd bij de Fritzbox kan
komen aangezien hier wat smarthome functionaliteit in zit, waar ik makkelijk bij wil kunnen.

Daarnaast wil ik dan nog van buiten bij de Fritzbox kunnen komen om genoemde smarthome functioanliteit ook
extern te kunnen benaderen. Vraag is dus wat hier de beste settings voor zijn. Kan dit nu alleen via genoemde
niet zo betrouwbare IP sharing methode? Of kan ik dan de "Make own connection to internet optie" gebruiken.
(BTW waar zit deze optie of is dit een ander alternatief tov connection to cable modem" )

En zo ja wat gelden er dan verder eventueel nog voor deze config.

Ik zit nu op:

DMZ op ubee geconfigureerd met Fritzbox fixed op 192.168.178.40
beide DHCP's aan
fritzbox "connection to cable modem"

Volgens jouw aanwijzigingen dus naar "external modem or router" optie en een 192.168.0.x netwerk configureren op de Fritzbox.
kan een Ipad op de Ubee dan connecten op de Fritzbox?
 
Black Tiger
Als je beide wifi's wilt gebruiken dan kan dat wel als je "external modem or router" kiest, maar dan kunnen apparaten verbonden met de modem vermoedelijk de apparaten verbonden met de Fritzbox niet meer bereiken. Als dat geen probleem is, dan kun je dat zo doen.

Je kunt wel beide apparaten bereiken vanuit apparaten die via de Fritzbox werken, ik durf niet te zeggen of dat andersom dan ook kan. Vermoedelijk wel alleen moet je dan het ip in de andere ip range gebruiken.

De optie "make own connection to internet" zit onder "operating mode", die komt automatisch tevoorschijn als je "External modem or router" kiest.

Je zou in principe wel met je iPad dan kunnen verbinden naar je Fritzbox om de configuratie daarvan aan te passen. Maar stel je hebt een pc aan je Fritzbox dan zul je normaliter niet met die pc een verbinding kunnen maken.

Wil je echt toestellen die aan de Fritz en aan de Ubee hangen met elkaar kunnen laten verbinden en sharen, dan zul je het moeten houden zoals je het nu hebt, in hetzelfde netwerk dus.

Wil je 2 aparte netwerken, dus meer zoals ik het heb (ik gebruik m'n Ziggo modem niet voor apparatuur), danb als volgt:
Zet je Fritzbox naar external modem or router en dan daaronder op make own connection to internet.
Daarna zet je het "externe" ip van de Fritzbox op en ip in de range van de Ubee, bijvoorbeeld 192.168.178.2, of je laat hem een ip toewijzen door de Ubee, dat kan ook, wel het best als je dat reserveert in DHCP in de Ubee, zodat hij steeds hetzelfde ip adres krijgt.
Zorg dat je het ip adres (192.168.178.x) van je Fritzbox ook als DMZ ip zet in de Ubee.

De LAN range aan de Fritz kant moet je zelf even wijzigen naar bijv. 192.168.0.x netwerk.

Dan moet alles werken, het kan zijn dat je nog eens op Save moet klikken bij de DMZ in de Ubee.
Na deze config wijziging is het vaak het beste om alles even van de stroom te halen. Dan eerst de Ziggo modem rustig laten opstarten totdat hij helemaal klaar is, en daarna de Fritzbox laten opstarten.
Greetings, Black Tiger
 
barelsky
ik ga eerst eens experimenteren met "jouw" configuratie, dan heb ik een goede referentie.
heb jij de zgn. myfritz app ook werkend in deze configuratie?
En bedankt alvast voor je uitvoerige hulp.
 
barelsky
myfritz werkt! Hier ben ik al heel gelukkig mee ! Bedankt.
kan bij de ubee vanaf een ipad op de fritz. Helaas nog niet van ipad op de ubee naar de fritz.
dit is in feite al helemaal goed, maar als je nog ideeen hebt voor dit laatste dan laat maar horen.
Ik heb triuwens nog geen reset uitgevoerd , ga ik nog doen
 
barelsky
Ik bedacht me net, dat ik nu dus ook via het internet bij de Fritz, en dus ook via een ipad op de ubee via het internet op de fritz. Mooi toch. Wat mij betreft ben ik klaar, hoewel ik een eventuele lokale oplossing nog steeds interessant vind. In ieder geval nogmaals bedankt voor deze oplossing!
 
Black Tiger
V.w.b. de oplossing, graag gedaan.
Omdat laatste stukje nog klaar te krijgen, zul je de mindere optie van ip sharing moeten gebruiken van de Fritz.
Dat werkt echter niet altijd even lekker. Normaliter heeft de Fritzbox ook een wat sterker wifi signaal, dus ik zou gewoon de Ubee wifi uitzetten en daar niets op koppelen.

Een andere optie om het misschien toch klaar te krijgen is subnetting gaan gebruiken, maar dan wordt het wel een heel technisch verhaaltje.
En eerlijk gezegd ben ik daar ook niet helemaal in thuis en biedt het geen garantie dat het ook gaat werken omdat de Fritzbox in router mode draait.

Maar ik vind het al mooi dat je het zover voor elkaar gekregen hebt.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7390 achter ubee: Myfritz app werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie