obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet via router/switch
CurKeh1234
Ik ben sinds kort verhuisd en heb dus een nieuw ziggo modem gekregen, ik kan alleen verbinding krijgen als ik rechtstreeks op het modem zit. Zodra ik er een switch of router tussenplaats gaat het fout.

Ik krijg bij probleemoplossing de foutmelding 'Windows could not automatically detect proxy settings' Ik heb in internet explorer de proxy al uit gezet, en voor zover ik weet gebruik ik ook helemaal geen proxy settings. na uren te hebben gestruind op Google en alles al 300x aan en uit te hebben gedaan ben ik een beetje out of options.
Nogmaals rechtstreeks op het modem aansluiten gaat prima, maar zodra er een switch tussen zit krijg ik geen verbinding meer (ook niet als ik er maar 1 pc op aansluit)



Zou iemand me misschien kunnen helpen? Mocht je vragen hebben stel ze gerust! Ik ververs dit bijna elke minuut.
Alvast bedankt!!!
Gewijzigd door CurKeh1234 op 22-02-2014 21:56
 
kobus1960
Switch zou geen enkel probleem mogen zijn, met het modem uit
je profiel. Modem/LAN naar switch en door naar pc, moet werken.
Je schrijft dat je een nieuw modem hebt gekregen?? Zelfde als in
je profiel staat?
 
CurKeh1234
Ja dat is inderdaad het nieuwe modem. Wat je net beschreven hebt is dus wat er nu fout gaat.
Het lijkt me ook erg stug dat het instellingen zijn aangezien ik geen interface heb of iets kan instellen aan dat switchje.


Suggesties wat ik kan proberen? kabel is ongeveer 70+ meter lang, maar ja zonder switch werkt alles naar behoren. Dit zou dus niet uit moeten maken.
 
kobus1960
70+?? Zo dan, en welke catagorie is die kabel? 5, 5E?
Helemaal geen aanduiding?? Op die afstand moet je
echt wel een beetje kwaliteit hebben. Is de kabel die
je vanaf de switch naar de pc gebruikt wel oke?
 
CurKeh1234
Bedankt voor de aandacht Kobus, Ik gebruik een CAT6 Kabel, van m'n huis naar m'n schuur. Als de kabel prima werkt zonder switch zou dit toch geen probleem mogen zijn?
 
kobus1960
Nee, CAT6 is prima, de kabel van de switch
naar de pc al gecontroleerd?
 
MisterSenseo
Stomme vraag, is die switch al eens stroomloos geweest ?
Van ene naar andere modem kan hij in stress raken en de oude gegevens vasthouden.
Ondanks dat het een "dom" doorvoerstation is kan het wel eens gebeuren.
3 minuutjes van stroom af moet genoeg zijn..........Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
CurKeh1234
Ja de stroom is er al minstens 5 keer langer dan een kwartier af geweest, heb lopen switchen (get it) tussen twee switches namelijk, ondertussen ook al 4 kabels geprobeerd. Misschien handig om te vermelden is dat alles in m'n oude huis prima werkte, het enige wat er veranderd is is eigenlijk m'n modem, zou het een instelling kunnen zijn?
Ik weet niet welke instelling zo'n proxy foutmelding zou kunnen geven en ik word ook niet veel wijzer van google resultaten. Ik heb zelf al het een en ander aan/uit gezet qua instellingen (dhcp bijv). Elke tip is welkom! ik probeer het met alle liefde uit.


Alvast bedankt
 
kobus1960
Wat ik nu nog even kan bedenken, reset dat modem even.
Resetknop zit ergens aan de achterkant. Moet je misschien je
WiFi instellingen wel even opnieuw zetten, maar da's het werk
niet. Het gebeurd nogal eens dat Ziggo geen nieuw maar een
ingenomen modem opnieuw aan een andere klant levert.

Hou de stroom erop, en druk met een pennetje de knop in
totdat het modem opnieuw opstart.
 
Black Tiger
Ik kan me niet voorstellen dat als het zonder switch ook zonder problemen draait, dat een modem reset dan iets zou oplossen.
Het probleem lijkt me dan ook duidelijk de switch.

Ik heb hier ook een vage switch gehad, die bleek niet lekker te willen werken vanwege een voeding die niet was wat hij zou moeten zijn.
Ook is er al eens een switch geweest die gewoon de geest heeft gegeven op 1 of meerdere poorten.

Daarom zou ik ook daar beginnen het probleem verder op te lossen.
Heb je al eens een andere poort op de switch geprobeerd? Zoja, zelfde probleem? Zoja, al eens een andere switch geprobeerd?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet via router/switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie