obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
7 Mbit download, 15 Mbit upload ?!?
Hutty
Sinds 26 feb heb ik een raar probleem met mijn Ziggo link, die 150Mbit zou moeten zijn...

Ik meet met speedtest.ziggo.nl een downstream van 7Mbit en het hapert nogal. Maar mijn upstream is 15Mbit, zoals het hoort.
Als ik een flinke download start vanaf een thuis-servertje van een andere Ziggo-abonnee naar hier, dan haal ik strak 6Mbit (zijn upstream).
Mijn speedtest download piekt bij de start naar ca 15M, om snel terug te vallen naar een zaagtand-grafiek van gemiddeld 7Mbit. Upload is wel strak 15.

Modem gereset, TPLink 1043 met DDWRT gereset, ander IP geforceerd, directe netwerkkabel van laptop naar modem, modem rechtstreeks zonder TV-splitter op ziggo-kabel, andere laptop, overal en steeds hetzelfde probleem.

De helpdesk gebeld. Die twijfelt aan mijn laptop. Ik moet nu eerst mijn laptop gaan testen met een kabel rechtstreeks aan het modem van een andere Ziggo-abonnee. Dit terwijl ik in mijn hele thuis-netwerk helemaal geen problemen heb.
Als mijn laptop goed bevonden is, willen ze een monteur sturen. Maar ik wil geen monteur. Ik wil een goede diagnose en als het betekent dat ik een nieuwe splitter of modem nodig heb, dan wil ik dat graag via de post ontvangen..

Even gekeken naar mijn Cisco EPC3212 modem: Alles completed/enabled. Signaal:
Down:
Channel 1: -1.3 dBmV 41.4 dB
Channel 2: -0.2 dBmV 40.7 dB
Channel 3: -1.7 dBmV 40.6 dB
Channel 4: -2.0 dBmV 39.9 dB
Channel 5: -0.1 dBmV 40.8 dB
Channel 6: -0.3 dBmV 41.3 dB
Channel 7: 0.2 dBmV 41.7 dB
Channel 8: -1.4 dBmV 41.0 dB
Up:
Channel 1: 42.5 dBmV
Channel 2: 42.7 dBmV
Channel 3: 42.2 dBmV
Channel 4: 41.7 dBmV

Ik hoop echt dat iemand van hier mij een goed advies kan geven, want met de helpdesk kom ik niet verder...

Ik zie op dit forum regelmatig "Service+" voorbij komen..
Wat is dat? Werkt dat beter dan de helpdesk? Hoe kom ik eraan?
[EDIT]
Ik weet inmiddels wat "Service+" is.
Gewijzigd door Hutty op 27-02-2014 22:24
 
mesa57
Je hebt maar de helft van de waardes gepost, die overigens goed uitzien.
Storingen in het signaal uiten zich met name in een snel oplopen aantal 'uncorrectables'.
Service+ is een betaalde service van Ziggo die verder kijkt dan je modem / router. Want normaal geeft Ziggo geen service voor apparaten achter hun modem.
 
Hutty
Dank voor de reactie. Een update, mijnerzijds...

Ik zie in mijn Cisco EPC3212 kabelmodem alleen de al geposte waardes en nog wat waarden die niets met performance te maken hebben. Die heb ik niet gepost. Sorry. Maar de "uncorrectables" waarde kan ik niet vinden. Ik gebruik username/password beide leeg. Ik heb geen andere credentials voor het modem. Het is tenslotte Ziggo-eigendom. Het is alleen maar een modem. Ik heb normaal gesproken niets te zoeken in de Cisco. Ik gebruik DDWRT als router.

Anyway, ik zit nu om m'n werk. Ik heb even naar huis ge-VPN-d en thuis op een virtuele PC een test gedaan op speedtest.ziggo.nl. Ik haal daar 60Mbit met processor op 100%, dus ik heb goede hoop dat het gefixt is. Vanochtend voordat ik van huis weg ging, was het nog 7Mbit.

Ik heb niets gewijzigd.

Ondertussen is er op ziggo.nl voor mijn postcode wel een "signaalstoring bij Ziggo" verschenen die er eerder niet stond. "Door een storing kunt u helaas tijdelijk verminderd gebruik maken van internet. U ervaart hierdoor langzaam of niet werkend internet. Onze excuses hiervoor. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing.

Er is wel een andere signaalstoring van digitaal karakter verdwenen van het lijstje: de ondertiteling zou ontbreken op enkele digitale TV-kanalen. De oorzaak van deze vreemde storing zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn van mijn vreemde storing.
Helaas heeft het callcenter/helpdesk-personeel dit mogelijke verband niet kunnen leggen, laat staan bevestigen of uitsluiten. Gelukkig is er wel een storingmelding verschenen die mijn snelheidsprobleem verklaart.

Tot dusver deze tussentijdse update. Later meer, zodra ik thuis ben.
 
mesa57
Op het andere forum werden wat problemen op postcode 58xx gemeld.
 
Hutty
Afhankelijk van de xx in 58xx, kan dat slechts 5km van mij vandaan zijn.
 
kobus1960
Als ik op de onderstaand site jouw 4 cijfers invul, is het daar flink storing.
Is bekend en wordt hopelijk aan gewerkt. Vooral donderdag op vrijdag en
zondag op maandag is men erg aktief op dat gebied.

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen/
 
Hutty
Ik heb alweer 144 Mbit down, 15 Mbit up, zonder dat ik daar zelf wat aan gedaan heb. Dus dat antwoord van de helpdesk... tsja...

Maar er staan nog steeds twee internetstoringen op mijn postcode...

Anyway, toch maar even een klacht ingediend, omdat ik als een idioot behandeld ben door de helpdesk. We hebben tenslotte allemaal baat bij beter helpdeskpersoneel.
 
kobus1960
Helpdesk is een callcenter met lijsten voor zich, zeker buiten kantoor
uren. Wil je dat dit veranderd moet je genoegen nemen met een forse
kosten verhoging van het abonnement. Dit is bij elke provider zo.

Dank voor de feedback!!
 
Hutty
De callcenter medewerker kan registreren dat mijn internetverbinding traag is. Met een beetje geluk kan hij een diagnostische test uitvoeren op het management systeem van het Ziggo net en de modems.

Als ik zeg dat mijn apparatuur in orde is en zelf al het een en ander getest heb, dan mag hij dat in twijfel trekken en de discussie aangaan, ALS hij de technische kennis heeft om dat te kunnen doen. Hij mag dan niet onterecht vasthouden aan iets dat hij zich herinnert van een andere bladzijde van zijn lijstje over NASsen: niet supported. Ik haalde de snelheid die mijn laptop haalt richting mijn NAS aan als argument dat mijn laptop goed is, maar toen de callcenter medewerker het woord NAS eenmaal gehoord had, was het gedaan en moest ik mijn laptop gaan testen op een ziggo-modem van een buurman of kennis.
Ik weet dus niet of mijn call is doorgezet naar tweedelijns, of, dat er eerst nog gewacht wordt totdat ik terug kom van de buurman/kennis.

Daarom wil ik graag een callcenter medewerker die mijn probleem registreert en laat verhelpen. Verder vraag ik niets. Zo'n medewerker is niet duur.

Nog een update: één van de twee internetstoringen voor mijn postcode is verdwenen en de volgende zal om 8.00 uur verholpen zijn. Smile
Goed werk!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '7 Mbit download, 15 Mbit upload ?!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo internet snelheid naar 300 Mbit per seconde Ziggo nieuws : 6 06-05-2016
Download snelheid probleem Snelheid : 3 13-05-2015
Ziggo test veel hogere up- en download snelheid. Ziggo nieuws : 5 15-01-2015
Wel download geen upload Storing : 3 29-10-2014
download limiet. Nieuwsgroepen : 2 25-08-2014
Advertentie