obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding werkt niet na vernieuwing modem
Blamba
Als eerste sorry voor het plaatsen van dit bericht in het verkeerde onderwerp daarstraks!

Ik heb problemen met het forwarden van mijn NAS.

Even wat ik voor problemen had en wat daarmee is gebeurd:
Ik had in het verleden alleen een modem van ziggo, deze is echter stuk gegaan en hebben ze deze vervangen door een Ubee modem/router van ziggo met ziggo wireless. Eerst kwam ik erachter dat wanneer de firewall op Medium stond dat ik maar enkele poorten kon bereiken. Firewall dus op low moeten zetten, en kon ik weer me'n servers benaderen.
Ik gebruik op mijn mac Little Snitch, hiermee kan ik alle inkomende en uitgaande verbindingen controleren. Op mijn mac heb VNC aanstaan zodat ik intern mijn computer te kan besturen. Na een dag of 2 kreeg opeens meldingen dat er een inkoming connection was van een ip. Enkele van deze kwamen uit China, Griekenland, Duitsland en US. Natuurlijk zijn dit servers die gewoon het internet afzoeken. Maar het rare was dat er geen enkele poort geforward was naar mijn computer, ook was bij dmz niks ingevuld en zou me'n pc niet direct benaderbaar moeten zijn. Ik had enkel poorten geforward van mijn NAS.
Wanneer ik de firewall in het modem op medium zet kon ik mijn niet meer benaderen van buitenaf. Maar dan kon ik mijn servers niet meer bereiken. De firewall werkt dus twee kanten op heb ik het idee. Ik heb daarna een extra router erachter gehangen met het idee dat ik dan de firewall van mijn Netgear router kon gebruiken. Ik heb toen de handleiding "router achter router" gevolgd en in het ziggo modem alle poorten geforward naar mijn netgear router. Vervolgens in de netgear router weer alle benodigde poorten geforward naar mijn NAS. Dit werkte niet, van alles geprobeerd en toen kwam ik erachter dat wanneer "Remote Management" aangezet wordt in de netgear router dat ik me router wel gewoon extern kon benaderen. Nogmaals mijn forwards gecheckt, maar deze stonden volgens mij allemaal goed. Maar het werkte nog steeds niet.

Ik had op het internet gezocht en vond ik nog als oplossing om de ubee om te laten zetten alleen als modem. Ik heb gister uiteindelijk maar naar ziggo gebeld en hebben ze me'n ubee omgezet naar alleen modem. Ik heb de netgear router nu in gebruik alleen de portforwarding werkt nog steeds niet en Remote Management wel. Ik heb een Netgear WNR3500v2 als router op dit moment, deze heeft mijn vader toen bij het ziggo pakket aangeschaft. Ik wou proberen de router een firmware-update te geven alleen dit heeft ziggo allemaal uitgeschakeld. Ik heb nog een Netgear WNR3500 router, niet via ziggo aangeschaft, met de nieuwste firmware, en mijn portforward werkt hiermee nog steeds niet.
Ik heb een ASUS TR-N66U ook gebruikt als router alleen daar kreeg ik zo snel geen internetverbinding mee.

Voordat we die nieuwe Ubee kregen werkte alles wel naar behoren met de Netgear router van ziggo. Maar waarom het forwarden nu niet meer werkt weet ik niet. Ik hoopte dat iemand hier me raad kon geven Smile.

Ik heb op dit moment een Ubee EVW321B modem.
Qnap NAS met web, ftp, plex media server en sabnzbd services dat ik wil forwarden.

De volgende routers heb ik tot me beschikking:
Netgear WNR3500Lv2 (van Ziggo)
Netgear WNR3500L
Asus RT-N66U
 
Black Tiger
Ik was al even voor je aan het denken.
Als je Ubee in modem only mode staat, dan krijgt je router jouw externe ip adres (84.xx.xx.xx) op de WAN poort.

Feitelijk heeft je Ubee dan niets meer met welke vorm van port forwarding te maken en zal het euvel toch in die routers gezocht moeten worden lijkt me.

V.w.b. die verbindingspogingen van China, zou een backdoor in VNC kunnen zijn die dan gewoon van binnenuit poorten open zet.
Dat is ook een van de reden dat men adviseert om in de modem altijd uPnP uit te schakelen.

Kun je eens een screenshot maken van hoe je de portforwards gedaan hebt? Misschien kunnen we daar meer aan zien.
Interne ip's hoef je niet te maskeren, daar kan toch niemand iets mee.

Kijk ook even bij grc.com en test daar de poorten of ze open, closed of stealth staan.
Greetings, Black Tiger
 
Blamba
Ik heb de check gedaan op grc.com en daar staat aangegeven bij alle gescande poorten "Stealth". Ik heb "Remote Management" weer eens aangezet en op poort 1024 gezet. Check nog eens uitgevoerd en nu staat die poort op "Open".

Ik heb in de bijlage screenshots geplaatst van de pagina "Port Forwarding / Port Triggering" en "LAN Setup"

Intern kan ik me'n NAS natuurlijk wel gewoon benaderen.
Blamba voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Black Tiger
Een stealth poort betekent normaliter dat de poort open is maar niet bereikbaar of niet goed bereikbaar, om welke reden dan ook. Dus het lijkt er op dat de forwarding tot aan de router goed gaat.

Screenshots zien er verder goed uit, geen triggering maar forwarding gebruikt.
Alleen klopt het subnet niet bij een standaard klasse A netwerk. Misschien dat daarvoor de router of de NAS niet lekker meewerkt. Dat zou feitelijk niet uit mogen maken, maar men wete maar nooit, sommige apparatuur doet wel eens raar.

Je kunt het volgende eens proberen.
1.) Zet alles op een correct subnet voor dat netwerk namelijk 255.0.0.0
2.) Zet alle apparatuur uit, incl. je modem (bij modem en router stroom er af)
3.) Wacht 10 seconden, start eerst het modem op.
4.) Zet dan de router weer onder stroom.
5.) Zet dan je NAS etc. weer aan.

Ben benieuwd of dat geholpen heeft of dat het dan nog steeds problemen geeft.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Netmask 255.255.255.0 is goed hoor.
 
Black Tiger
@Mesa: De 10 range is een klasse A en dan is dat netmask niet goed.
Het werkt wel en zou ook moeten werken zonder problemen, maar ik heb al eens meegemaakt dat er apparatuur en/of was die dan vreemd ging doen.
Zoals ik al schreef, dat zou niet mogen gebeuren, maar begin maar eens te zoeken als het wel gebeurt. Daarom kun je beter gewoon de standaard aanhouden als je niet gaan subnetten.
Greetings, Black Tiger
 
Blamba
@Black Tiger: Super bedankt!!! Smile Ik heb zojuist de stappen doorlopen, subnet op 255.0.0.0 gezet. Alle apparaten opnieuw laten verbinden, en nu werkt het! Echt heel erg bedankt, dit had ik zelf waarschijnlijk nooit ontdekt.
 
Black Tiger
Tsjakka! Fijn om te horen dat het gelukt is.

Bedankt voor de terugkoppeling! Veel plezier!Cool
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet na vernieuwing modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie