obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi bereik vergroten
leon626
Dames, heren,

Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar allemaal met verschillende apparaten en toch net weer andere "problemen" vandaar dat ik het aandurf;-)

Ik heb alles in een van ziggo met een Cisco modem. Deze hangt beneden waardoor ik boven op de slaapkamers en al helemaal
op zolder weinig of vaak helemaal geen bereik heb.
Ik wil dus een extra router plaatsen, want die stopcontactdingen werken niet.
Ik vond een Fritzbox 7170 en probeerde die met een handleiding te installeren. Maar dan heb je dus 2 netwerken volgens mij
en bovendien werkte de wifi van de Cisco modem nu niet meer. Ik wil dus eigenlijk met een wifi naam overal in huis kunnen internetten.
Ziggo heeft een mooi schema met instellingen voor router achter router, maar hier lees ik weer dat dat niet werkt.
Lees ook dat ik de Fritzbox zou moeten instellen als alleen wifi access point en niet als router.
Op de site van Fritzbox bechrijft men bij het type 7170:

*WLAN-codering met WPA2, WPA, WEP-64 of WEP-128
*Wireless LAN's in overeenstemming met 802.11b (11 Mbit/s), 802.11g (54 Mbit/s) en 802.11g++ (125 Mbit/s)
*WLAN-codering met WPA2, WPA, WEP-64 of WEP-128
*Veilige WDS-repeaterstand voor vergroten van het WLAN-bereik
*WAN-poort voor aansluiting aan een bestaand kabelmodem of bestaande router

Daar staat dus iets over een repeaterstand, maar niet hoe je die verkrijgt.

Kan iemand me duidelijk maken of hetgeen ik wil uberhaupt mogelijk is en zo ja hoe.
Moet ik eerst alles bekabelen (hoe) en dan de juiste instellingen maken, moet ik dan nog dat router achter router gedoe
van ziggo uitvoeren?

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.
Léon
 
Peter_1994
Beste leon626,

De beschrijving die je hebt gevonden zorgt ervoor dat er in principe geen router-achter-router (NAT-achter-NAT) configuratie plaats vind.

Wat ik zelf beter vind werken is het Cisco modem van Ziggo in bridge mode zetten. 1 telefoontje naar Ziggo en dit is zo geregeld. Het nadeel hieraan is dat je geen gebruik meer kunt maken van de Ziggo WifiSpots. Al is dit voor mij geen probleem want deze gebruik ik helemaal niet.

Mijn suggestie is om het modem in bridge mode te laten zetten d.m.v. een telefoontje naar Ziggo. Hierdoor gebruik je alleen nog je eigen router, in jou geval de Fritzbox 7170, en heb je geen NAT-achter-NAT configuratie.

Wanneer dit in orde is, stel ik voor je Fritzbox op een zo neutraal mogelijke plaats in je woning te plaatsen om zo het beste wifi bereik door je woning heen te krijgen.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Peter_1994
 
leon626
[quote]Peter_1994 schreef:

Beste leon626,

De beschrijving die je hebt gevonden zorgt ervoor dat er in principe geen router-achter-router (NAT-achter-NAT) configuratie plaats vind.

Wat ik zelf beter vind werken is het Cisco modem van Ziggo in bridge mode zetten. 1 telefoontje naar Ziggo en dit is zo geregeld. Het nadeel hieraan is dat je geen gebruik meer kunt maken van de Ziggo WifiSpots. Al is dit voor mij geen probleem want deze gebruik ik helemaal niet.

Mijn suggestie is om het modem in bridge mode te laten zetten d.m.v. een telefoontje naar Ziggo. Hierdoor gebruik je alleen nog je eigen router, in jou geval de Fritzbox 7170, en heb je geen NAT-achter-NAT configuratie.

Wanneer dit in orde is, stel ik voor je Fritzbox op een zo neutraal mogelijke plaats in je woning te plaatsen om zo het beste wifi bereik door je woning heen te krijgen.


Dank je wel. Maar den heb ik dus geen wifi meer van mijn ziggo modem en alleen van de Fritzbox. Dan heb ik wellicht hetzelfde probleem alleen nu op andere plaatsen geen bereik. Als ik vanaf een andere plaats wel overal bereik zou hebben, dan kan ik daar net zo goed mijn Ziggo modem neerzetten of zie ik iets over het hoofd?
 
Peter_1994
Het Cisco modem welke ik gebruik kan ik uit ervaring vertellen dat het wifi bereik niet echt geweldig is. Natuurlijk, je kunt het modem en de Fritzbox gebruiken om het wifi bereik uit te breiden. Wat je eventueel kan doen is de Fritzbox zo configureren dat deze alleen als access point functioneert. Hierdoor regelt het Cisco modem verder alles af en versterkt de Fritzbox router jouw wifi signaal verder. Wel is het dan verstandig om de Fritzbox op een plaats neer te zetten waar het wifi bereik van het Cisco modem zwak begint te worden.

EDIT:

Ik las iets over het hoofd.

Ik denk dat je hier meer informatie over de repeatermode kunt vinden van jouw Fritzbox:

Eerst blz 3 daarna 6.

http://www.callvoip.nl/docs/fritz/FRI...70_WDS.pdf

Hier nog meer info over het Cisco modem voor het toestaan van wifi repeaters:

Blz. 26

https://static.ziggo.nl/images/WT-13-...-37172.pdf
Gewijzigd door Peter_1994 op 11-03-2014 14:05
Met vriendelijke groet,

Peter_1994

3296745832
 
leon626
Bedankt Peter,

ik ga vanavond of morgen klooien, let you know;-)
 
leon626
Ik weet niet echt hoe, maar ik heb boven prima wifi.
Volgens mij heb ik nu toch router achter routen, maar prima bereik met
idd 2 aparte netewerken, maar de apparatuur schakelt toch vanzelf;-)

Nogmaals dank.
Groett Léon
 
Peter_1994
Mooi dat je het probleem hebt opgelost.

Veel wifi plezier. Wink
Met vriendelijke groet,

Peter_1994

3296745832
 
Legosjaak
Hallo peter_1994,

Wat betekent je modem in bridge zetten?
Ik heb ook veel wifi problemen.
 
Peter_1994
Legosjaak,

Het modem in bridge-mode zetten wil het volgende zeggen:

Wanneer je een internet verbinding bij Ziggo neemt dan krijg je een wifi-modem erbij geleverd met router functionaliteit. Nu is er namelijk de mogelijkheid om dit modem in bridge-mode te zetten. Dit betekend dat de router functie van het wifi-modem word uitgeschakeld en het modem alleen nog als modem functioneert. Deze zorgt dan alleen nog voor de internet verbinding en eventuele telefoon lijn. Wanneer je het wifi-modem in bridge-mode zet is het wel noodzakelijk om een router achter het modem te plaatsen. Dit omdat, zoals eerder genoemd, de router functionaliteit van het wifi-modem is uitgeschakeld wanneer deze in bridge-mode is gezet.

Ik het dit gedaan omdat ik geen router achter router configuratie wil en mijn eigen router volledig wil kunnen benutten. Ook omdat mijn eigen router veel beter is en meer functionaliteit bied dan het standaard wifi-modem van Ziggo.

Ik hoop je vraag zo duidelijk te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,

Peter_1994

3296745832
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi bereik vergroten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie