obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Uitgaande mail niet mogelijk
Black Tiger
Oh grappig. Welke email client gebruik jij dan?
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik doe alles met "Mail" de default mail Cliƫnt op de iMac.
 
Black Tiger
Oh een Mac ding... oke. Smile
Greetings, Black Tiger
 
JakeOfOz
Om met ongeveer dit probleem maar in te haken: Ik zit in Thunderbird (al jaren ervaring mee ook) met de smtp te prutsen. Ik wil de email van een ander domein verzenden via de smtp van ziggo. heb de instellingen van ziggo.nl overgenomen, maar elke keer als ik wil verzenden krijg ik de melding "The message could not be sent because the connection to SMTP server smtp.ziggo.nl timed out. "
Dit doet 'ie ook consequent. Heb ook geprobeerd de poort te veranderen, maar zowel op 465 als 587 werkt het niet...
 
Black Tiger
Dat heeft Ziggo wel eens vaker maar kan ook aan Thunderbird liggen.
Daar was iets met de identificatie, waarbij Thunderbird zich als "gebruiker" in plaats van als "gebruiker@domein.nl" bij de authenticatie.

Veel mensen hebben ook de controle op nieuwe email belachelijk hoog staan (elke minuut). Pure onzin en logisch dat providers (bijv. ook hotmail) hier maatregelen tegen gaan nemen.
Dat is ook een reden voor timeouts.
Ik weet niet of dat bij jou het geval is, zoiets schrijf ik er altijd bij voor mensen die meelezen of het topic later via Google vinden en een oplossing zoeken voor hetzelfde probleem.

Maar het klopt wel dat de Ziggo smtp server door het bot ook wel timeouts heeft.

Mijn advies... stel de email controle in de client in op 1x per 10 minuten (voor zover dat niet het geval is), da's vaak zat.
Heb je een ander domein? Verstuur dan gewoon via de smtp van dat ander domein. Dat werkt vaak beter.

smtp.anderdomein.nl poort 587

Dit om te zorgen dat de email niet door Ziggo geblokkeerd wordt.

Kun je hier iets mee?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitgaande mail niet mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie