obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
VPN instellen
probleempje
Hallo, ik wil graag een VPN instellen, in Computer Totaal heb ik de handleiding gezien en nu wordt bij het instellen op mijn Notebook gevraagd naar het internet adres van de server.
Wie kan mij hiermee helpen?
 
mesa57
VPN van wat naar wat ?
 
probleempje
Hallo Mesa,

over 2 weken wil ik mijn notebook meenemen, voor vakantie, naar Spanje.
En zou dan graag via mijn modem of smart tv (in Nederland) Ziggo willen bekijken op mijn Notebook.
Ik heb in Spanje nog niet een tv, maar als ik er een ga kopen zal dat een smart tv worden en zodoende wil ik ook Ziggo ontvangen.
Hopelijk heb ik het duidelijk omschreven.
groet,

Henry
 
mesa57
Je hebt op zijn minst thuis een apparaat nodig waar een vpnserver op kan draaien. Wat had je daarbij in gedachte ? De router/modem van Ziggo is daar niet geschikt voor. Een smartTv ook niet.
 
probleempje
Hallo mesa, bedankt voor jouw bericht.
Kan je mij een advies geven over het "apparaat", welke ik dan het beste moet kopen?


Hopelijk lukt het dan.
Groet,

henry
 
mesa57
Allelei alternatieven :
1) Een router kopen waar een VPN server op zit
2) Een VPN server installeren op een PC (die dan wel aan moet blijven staan)
3) Een Raspberry PI kopen en daar een VPN server op zetten (zoals als ik gedaan heb )
4) Een NAS server kopen waar een VPN server in zit

Voor 1) en 4) moet je opletten dat L2TP of Openvpn ondersteund wordt.

Verder moet je in NL een upload hebben van meer dan 3Mb en in Spanje een download van minstens 5 Mb
 
probleempje
Super bedankt, hier ga ik verder mee.

Dank voor jouw hulp.


Henry
 
mesa57
Ok, vertel even hoe je het aan gaat pakken ?
 
techboy
Als je een NAS gaat aanschaffen kan ik je die Synology adviseren. Hiermee kun je erg eenvoudig een VPN server opzetten zonder dat je er echt verstand van hoeft te hebben! http://www.synology.com/ vind je meer info
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo AP als gastaccount instellen WiFi, draadloos netwerk : 1 07-07-2016
instellen incredimail Algemene computer en software vragen. : 8 24-01-2016
instellen emailprogramma INCREDIMAIL Algemene computer en software vragen. : 37 23-01-2016
Engenius instellen op ziggomodem WiFi, draadloos netwerk : 9 23-12-2015
submask 255.255.0.0 instellen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 12 21-08-2015
Advertentie