obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc
superfury
Ik heb eens de WOL regel in de forwarding uitgeschakeld. WOL via lokaal netwerk met broadcast over internet komt nog steeds aan. Dus om de een of andere reden is de regel helemaal niet toegepast?

Mijn router instellingen geven het volgende aan:

LAN
IPv6 Address: Unspecified
IPv6 Prefix: ::
IPv4 Address:
router IP hier
MAC Address router MACv4 hier
Interface/Prefix
LAN Delegated Prefix ::
WAN
IPv6 Address: router ipv6 hier(soort MAC adres, maar dubbele lengte(16-bits ipv 8-bits getallen)
IPv6 MTU Size: 1500
IPv4 Address: IP adres van mijn DDNS server
MAC Address: normaal ipv4 MAC adres, wat dit precies is weet ik niet
Duration D: 07 H: 00 M: 00 S: 00
Expires: Thu Mar 24 21:11:19 2016
IPv4 DNS Servers: DNS server 1 hier
DNS server 2 hier
IPv6 DNS Servers: None

WAN Connection Type: DHCP

Ik heb de forwarding regel van de WOL poort (geen 7/9 ivm veiligheid) doorverwezen naar het adres dat staat aangegeven als router MACv4 hier. De router lijkt geen ipv6 MAC adres te hebben/ondersteunen?
Gewijzigd door superfury op 18-03-2016 10:07
 
superfury
Was even wat aan het proberen met mijn modem, is nu plotseling alle ipv6 opties en instellingen weg nadat ik de modem gereset heb(geeft gek genoeg ook als jaar 2014 aan in de bodem van het control panel)? Ze staan nergens meer? Hoe zet ik dit weer aan?
Gewijzigd door superfury op 18-03-2016 11:46
 
Black Tiger
Dit geeft me weer wat meer overzicht. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik weet dat het bestaat maar nu pas voor het eerst mac adres forwarding echt toegepast zie.

Dat zal ook de reden zijn dat ip forwarding weggelaten kan worden. Althans moet ik dan aannemen.

Het ipv6 lijkt wel op een mac adres maar is gewoon een ip adres versie 6. Dat zijn de nieuwe ip adressen omdat ipv4 adressen "op" zijn of bijna op.
Wat dat tweede mac is waar bij staat dat je dit niet weet lijkt me gewoon een mac adres van je ipv6 netwerkdeel in de router te zijn.
Elk device heeft immers zijn eigen mac adres en mac adressen zijn lang genoeg daar hoeft nog geen andere vorm (zoals ipv6) voor bedacht te worden.

Welk modem heb je, een Ubee? Zoja, zit er misschien ergens een optie om geavanceerd te kijken?
Anders kan hopelijk een van de gebruikers of collega's antwoord geven want hier thuis staat een Cisco en van aparte Ubee opties is mij niets bekend.
Greetings, Black Tiger
 
superfury
De modem is een Ubee EVW3200(Zie ook mijn signature). Alle tabbladen onder de basic(router status, backup, reset etc.) en gateway subtabbladen(alles mbt IPs en forwarding) doorgespit. Ik zie niets mbt IPv6. Ik kan mij herinneren dat de optie om IPv6 aan/uit te zetten op de ipv6 subtabblad zat, maar zelfs die is er niet meer.

Weet iemand hier meer vanaf? Ik heb alleen een factory reset(vanuit basic tabblad) uitgevoerd. Uiteindelijk zelfs hard reset(reset button met pen 10 seconden ingedrukt) gedaan en basis gegevens(static IP&PC Remote Control) forwarding&leach ingesteld.
 
briolet

Quote

superfury schreef:

Was even wat aan het proberen met mijn modem, is nu plotseling alle ipv6 opties en instellingen weg…


Ik heb zelf nog geen IPv6 maar wel een Ubee 3200 router. Ik heb nu al twee keer de IPv6 instellingen zien verschijnen en een paar week later weer verdwijnen. Dit alles zonder een firmware aanpassing. Sinds vorige week zijn mijn ipv6 opties weer weg. De ene ipv6 forward staat er nog wel steeds.

Het kan zijn dat er toch te veel problemen gemeld zijn bij de helpdesk zodat ze ipv6 weer uitgezet hebben voor onze Ubee 3200 router.
 
superfury
Ik heb zojuist de router als volgt ingesteld:
- IP van de PC nog steeds static als .254
- Forward van extern WOL poort naar intern WOL poort als .255.

Heb ook vanuit de router het IP adres van mijn PC weggegooid (Force Available) en vervolgens in slaapstand gezet. WOL via mijn DNS server werkt nog steeds. Nu nog even proberen vanuit de alternatieve ziggo verbinding voor 100% verificatie...

Edit: De alternatieve 'Ziggo'-SSID verbinding heeft geen effect op WOL. Verzending binnen het netwerk geeft de WOL sniffer aan als gestuurd van lokaal IP naar 255.255.255.255. In de router staat de redirect van 0.0.0.0 naar 255.255.255.255
Gewijzigd door superfury op 08-04-2016 15:15
 
Black Tiger
Ok dus je route naar het broadcast ip, dat is netjes dat dit ook goed werkt.
Fijn om te horen, bedankt wederom voor het delen van je ervaringen!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
superfury
Vanuit het lokale LAN werkt het gewoon. Vanuit een ander LAN verzenden komt helemaal niet aan volgens de WOL sniffer(noch springt de PC aan). Het broadcast adres lijkt te kloppen volgens de sniffe (255.255.255.255), alleen werkt de redirect niet of wordt het om de een of andere reden vanuit het WAN afkomstig geblokkeerd indien de oorsprong IP zich niet in hetzelfde LAN bevindt als de doelcomputer?
 
Black Tiger
Ik durf het niet te zeggen, ben nooit bezig geweest met LAN, hooguit een beetje op het interne netwerk.
Dus wat het precies tegen houdt, geen idee. Je had dacht ik al eens geprobeerd met alle modem beveiliging uitgeschakeld, toch?
Greetings, Black Tiger
 
superfury
Net weer eventjes via externe computer bezig geweest dmv Remote Desktop + sniffer. Port forwarding van extern adres (0.0.0.0) met de poort naar het IP-adres van de computer komt aan, mits het niet als broadcast verzonden wordt (zowel met subnet mask 0.0.0.0, 255.255.255.255 en 255.255.255.0 geprobeerd). Dus het lijkt er op dat het broadcast adres(in de port forwarding) en/of subnet mask(in de applicatie die het pakketje verzend op de telefoon(android)) niet klopt?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
Advertentie