obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
1 wifi netwerk met Ubee en Devolo mogelijk?
baldwin
Hallo,

Ik gebruik een set van twee (+home adapter) devolo 500's.
Deze set heeft beide kanaal 11 (soms 11+7 zie ik in Inssider).
Daarnaast heb ik een Ubee router van Ziggo. Deze heeft wifi kanaal 1.
Zowel de Devolo als de Ubee router hebben dezelfde SSID.

Als ik met mijn win81 laptop een wifi verbinding maak via het signaal van
de Ubee router, heb ik een internet verbinding.
Wanneer ik dan weer op mijn werkplek zit (waar ik een minder wifi signaal heb, daarom heb ik de devolo aangeschaft) verlies ik op onregelmatige momenten de internet verbinding. Als ik dan kijk, dan blijk ik geswitcht te zijn naar een Devolo signaal. Hoewel het ook kan zijn dat ik via de Devolo wel gewoon een internet verbinding kan hebben. Dus het is niet altijd zo dat ik via de Devolo de internetverbinding kwijt ben, het is wel altijd zo dat ik als ik de verbinding kwijt ben, met de Devolo verbonden ben.

Wie kent de oorzaak van het probleem?
Wat heb ik verkeerd ingesteld?
Hoe kan ik zorgen dat de internet verbinding actief blijft?
 
Zippo
Was even in de war, maar kennelijk heb je devolo's met wifi.

Hoe maken die devolo's verbinding met internet?

Ik heb hier zyxel netwerk adapters die via het lichtnet een netwerkverbinding maken. Om internet toegang te hebben moet ik 1 adapter aansluiten op de router.

Als ik je verhaal zo lees kon het wel eens zo zijn dat je niet een devolo op je router hebt aangesloten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
baldwin
Ja klopt. Het zijn Devolo's met wifi (1 basisstation, 2 wifi adapters).
En je legt denk ik ook meteen de vinger op de zere plek.
Ik had eerst de internet aansluiting op de devolo aangesloten en toen doorgeplugd naar de router.
Dat heb ik zojuist omgedraaid.
Ik denk dat dat het was, alvast bedankt voor de tip.
Mocht het niet lukken dan kom ik terug.
 
landaal
2x de zelfde SSID binnen een netwerk geeft volgens mij sowieso problemen.

noem je ubee SSID bijv HOME1
en devolvo bijv HOME2

Dan kunnen ze daar geen ruzie meer over maken Smile
 
mesa57
Nee hoor, je kunt rustig dezelfde SSID gebruiken. De meeste apparaten zoeken dan zelf uit welke de sterktste is. Erg handig !
 
baldwin
Klopt gaat in principe prima.
Merk wel nog een aanzienlijk snelheidsverlies en een verbinding die regelmatig wegvalt en weer terug komt.
Twijfel of ik niet alles op hetzelfde kanaal zou moeten zetten. Of moeten het juist verschillende kanalen zijn?
 
almodovaris
Ik gebruik twee verschillende kanalen, dezelfde WiFi naam. Mijn mobiel weet snel daartussen te schakkelen.
 
techboy
Ik heb mijn repeater gewoon een andere naam gegeven zo weet ik zeker dat hij het juiste netwerk heeft. Heb in het verleden de instellingen zo gehad dat het dezelfde naam had maar dan blijf hij verbinding houden met de router wat te langzaam was. Dus ik zou twee aparte namen geven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '1 wifi netwerk met Ubee en Devolo mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie