obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
cisco router
Black Tiger

Quote

Leg het eens uit geavanceerde instellingen en dan? ik zie alleen sec staan 3600sec?

Het is makkelijk te berekenen. 3600 seconden heb je.
1 minuut = 60 seconden
1 uur is dan 60*60 = 3600 seconden. Dus hij staat nu op 1 uur.
24 uur is 24*3600 = 86400.
1 week is 86400 * 7 = 604800.

Dus in jouw geval zou ik zeggen, verander die 3600 seconden eens naar 604800 seconden.
Als hij dat niet wilt, neem dan 24 uur dus 86400 seconden.
Greetings, Black Tiger
 
sassie1971
hoi saskia

ik ben benieuwd of je al wat wijzer bent geworden en je probleem is opgelost
ook vraag ik me af of het niet beter is een vast ip adres in te stellen
en zo ja hoe je dat dan moet doen in dat cisco router/modem
heb al zitten kijken in de gebruiken aanwijzing maar een echt stappen plan
kan ik niet vinden durf het ook niet aan
omdat mijn probleem voor 98 procent is opgelost
of kan je beter geen vaste instelling hebben ivm wie weet wat
en moet je per apparaat dan nog iets doen tablet pc enz moet je daar ook iets veranderen in de instellingen
of moet je dat alleen in je modum doen
ik vind dat ziggo daar duidelijker over moet zij ipv je een dure lijn te voor laten bellen

gr saskia
 
Black Tiger

Quote

ook vraag ik me af of het niet beter is een vast ip adres in te stellen

Ja en nee. In elk geval niet voor je Ziggo ip adres.
Je kunt wel in DHCP een LAN ip adres reserveren voor apparatuur, maar mijn ervaring is dat dit met de Cisco nogal kuren wil hebben en opeens alles door elkaar gooit of de gereserveerde leases gewoon "vergeet".

Om een vast LAN ip te gebruiken kun je daarom het beste gewoon een ip adres nemen wat buiten de dhcp range valt van de Cisco.
Bijv. Begint dhcp bij de Cisco op 192.168.178.10 dan kun je apparatuur een vast ip geven van 192.168.178.2 t/m .9.
Normaliter ontstaan er geen conflicten met dhcp maar op deze manier weet je het zeker.
Greetings, Black Tiger
 
sassie1971
ok bedankt voor je bericht
het is een stuk beter maar vandaag toch weer problemen
maar hoe doe ik dat

Om een vast LAN ip te gebruiken kun je daarom het beste gewoon een ip adres nemen wat buiten de dhcp range valt van de Cisco.
Bijv. Begint dhcp bij de Cisco op 192.168.178.10 dan kun je apparatuur een vast ip geven van 192.168.178.2 t/m .9.
Normaliter ontstaan er geen conflicten met dhcp maar op deze manier weet je het zeker.

ik zit bij lan setup en er staat een local ip adres
en een starting ip adres
bij het starting ip adres staat het nummer wat jij op noemt 192.168.178. 10
het local is het zelfde eindigt alleen op een 1 ipv op een 10
welk adres moet ik wijzigen en wat moet ik bij het andere invullen
bij het starting ip adres kan ik alleen het laatste cijfer veranderen

de andere kan ik helemaal wijzigen

en waar stel ik ip adressen in voor mijn apparaten moet dit in de modem en waar in de modem
of in mijn ipad enz

en hoe moet ik dit in mijn apparaten zetten bij instellingen?? of gaat dit van zelf

ik heb een sico router epc 3928
heb de handleiding al gezien maar die vindt ik niet echt duidelijk voor een leekSad
heb jij een stappen plan hoe ik dit moet doen en waar ik het moet wijzigen

alvast bedankt voor je moeite tot zo verThumbs Up
saskia

Edit MOD; stuk tekst aangepast, groot en onleesbaar.

wat is Key Renewal in je router is het misschien verstandig om hier nog iets mee te doen?
staat nu op 36000 seconde
Gewijzigd door sassie1971 op 25-04-2014 16:28
 
Black Tiger

Quote

ik zit bij lan setup en er staat een local ip adres
en een starting ip adres
bij het starting ip adres staat het nummer wat jij op noemt 192.168.178. 10
het local is het zelfde eindigt alleen op een 1 ipv op een 10

Daar moet je niets wijzigen, dit is namelijk in de Cisco, dus dat is verder goed.
Tenzij je veel apparatuur hebt die je een vast ip wilt geven, dan kun je de 192.168.178.10 (starting ip) veranderen in 192.168.178.50 ofzo. Dan kun je in principe 49 apparaten buiten dhcp activeren.

Quote

en waar stel ik ip adressen in voor mijn apparaten moet dit in de modem en waar in de modem
of in mijn ipad enz

en hoe moet ik dit in mijn apparaten zetten bij instellingen?? of gaat dit van zelf

Als je dat niet weet moet je er niet aan beginnen. Voor dingen als telefoons is het beter om gewoon een ip te laten uitdelen door je Cisco, dat gaat geheel automatisch en hoef je niets voor te doen.

Een vast ip zou ik eigenlijk alleen instellen in apparaten zoals bijv. een beveiligingscamera en een apparaat waarmee je steeds verbinding moet maken van buiten, bijv. een NAS.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Ik denk dat het na een jaar sowieso wel opgelost is. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'cisco router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie