obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Poort 445 open zetten in Cisco EPC3928
ThaJappo
Ik een gisteren Mede8er 800X3D mediaplayer gekocht om mijn series en films te streamen.
Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de player verbinding te laten maken met mijn pc's. Hij blijft zeggen "login invalid of login failed"
Heb zowel het delen met als ook zonder wachtwoord geprobeerd, maar beide hebben geen resultaat.

Ik draai op beide pc's Windows 7 en heb daar een aantal schijven en bijhorende mappen gedeeld volgens een stappenplan van Mede8er.
Mede8er gaf als tip om poort 445 open te zetten.

Zelf ben ik wel handig, maar ik heb geen flauw idee hoe dit te doen.

Vanaf de CISCO EPC3928 gaat er een Cat6 kabel naar een NetGear Gigabit switch welke vervolgens weer een kabel heeft vanuit mijn kamer naar de woonkamer.

Alvast bedankt voor de tips en advies.
 
Black Tiger
Ik weet niet hoe Mede8er op het idee komt dat je een poort zou moeten open zetten.
Poorten open zetten op de Cisco is alleen voor verkeer van buiten (van internet dus) naar binnen en omgekeerd en heeft niets te maken met verkeer op het interne netwerk alwaar gewoon alle poorten open staan.

Als tweede punt blijkt je mede8er wel bereikbaar, anders kon je die melding "login invalid of login failed" niet van hem krijgen.Wink

Ik las dit probleem ook op Tweakers en daar bood met de volgende tip als mogelijke oplossing:

Quote

NFS ipv AUTO op even propberen op een van de 2 opties te zetten.

En dat lijkt mijns inziens al meer op.
Greetings, Black Tiger
 
ThaJappo
Hoe stel ik mijn NFS in dan? Heb dat nog nooit gedaan namelijk
Daarbij krijg ik de melding login failed als ik vanaf mijn mediaplayer verbinding wil maken met mijn pc.
 
Black Tiger
Zoals ik het lees is het de NFS instelling van AUTO wijzigen naar een van de twee andere opties aanwezig.

Ik zou echter niet weten waar die instelling te vinden is, ik heb zo'n apparaat niet.
Wat ik wel nog lees is dat je eens de Share Manager zou kunnen gebruiken, die schijnt te testen of je mappen en rechten goed staan.
Deze is hier te vinden:
http://www.mede8erforum.com/index.php...141.0.html
Greetings, Black Tiger
 
ThaJappo
Thanks, ik zal het proberen vanavond eens te proberen.
Zal daarna terugkoppeling geven.
 
ThaJappo
De oplossing bleek simpeler dan ik dacht, na wat prutsen mijn pc's maar eens uit de "Thuisgroep" te halen en wat blijkt, vervolgens kan ik de shares benaderen met het "Gast" account
 
briolet

Quote

ThaJappo schreef:Mede8er gaf als tip om poort 445 open te zetten.


Poort 445 wil je echt niet open hebben staan in je router. Het de poort om apparaten via het smb protocol met elkaar te verbinden. Daarom is poort 445 een van de meest aangevallen poorten. Vooral in de tijd dat PC's zonder router aan het internet hingen was dit een makkelijke manier om op iemands PC in te breken. Ook al omdat er vaak geen wachtwoord voor smb toegang aangemaakt werd.

Om de mensen te beschermen blokkeren veel ISP's deze poort op hun netwerk. Of Ziggo dat doet weet ik niet.

Binnen je eigen netwerk is het natuurlijk een belangrijke poort om open te hebben, maar dan wel met wachtwoord erop.
 
Black Tiger

Quote

Binnen je eigen netwerk is het natuurlijk een belangrijke poort om open te hebben, maar dan wel met wachtwoord erop.

Op poorten kun je geen wachtwoord zetten. Grin

Dat kun je wel op shares doen, als je dat wilt.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 445 open zetten in Cisco EPC3928', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie