obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Voip icm Ziggo Z1
Black Tiger

Quote

LAN ip gewijzigd van 192.168.178.2 naar 192.168.178.50

Bijzonder vreemd. 192.168.178.2 ligt net zoals .50 buiten de DHCP range en zou dus beiden moeten werken.

Is toch een vaag gebeuren in de software, dat hoort echt niet zo.

Oke, via Wifi werkt het dus wel, via LAN schijnbaar nog niet. Ik zou toch even de tip van Jesse willen laten uitproberen.

Quote

kan ik niet uitvoeren omdat ik nergens "LAN 1 Static DNS 1/2" in kan vullen.

Daarvoor moet je in de Cisco modem zijn.
Als je op het tabblad "LAN SETUP" klikt, daar waar je ook de DHCP moet instellen voor de Cisco, zie je het er meteen onder staan.

Wacht, ik heb een screenshotje voor je gemaakt Let niet op de ip adressen bovenaan, ik heb daar zelf wat aan geknutseld. Dit is puur voor je te laten zien waar je die DNS adressen kunt neerzetten waar Jesse van Webcare het over heeft.
Black Tiger voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Greetings, Black Tiger
 
bbos72
Bedankt voor je reactie weer. Ik heb al geprobeerd die DNS adressen in te voeren maar zodra ik op Save klik springen ze weer naar de 0 waarden. Nu ben ik toch ook niet tevreden over het Cisco modem. Het wifi gedeelte kan ik regelmatig niet op inloggen en dan moet ik weer het modem resetten door de stroom er af te halen. Als ik het nu andersom probeer? Dus de KS bellen en het Cisco modem in bridge laten zetten. Dan de ZyXel als router laten fungeren. Zou dit mogelijk zijn? En zo ja, waar moet ik dan op letten en vereist dat nog extra instellingen?
 
Black Tiger
Helaas is dat niet mogelijk aangezien de Zyxel gewone router maar een adsl modem/router is.
De WAN poort van de Zyxel is feitelijk de inkomende telefoon aansluiting en daar kun je de Cisco niet op aansluiten.

Quote

maar zodra ik op Save klik springen ze weer naar de 0 waarden

Dat is vreemd, want bij een andere vraag op het forum hier kan iemand ze wel gewoon invullen.
Kun je eens kijken naar exact welke firmware je hebt en deze informatie hier neer schrijven?
Misschien dat we dan de firmware kunnen vergelijken om te zien of er misschien een verschilletje in zit.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Even uit het manual van Cisco :

Quote

LAN Static DNS (Domain Name Server) 1-3

DNS is used by a PC or other client devices to discover the public IP address associated with a URL or the name-based address of a website. You can manually specify which DNS servers are to be used by devices in your network by entered the IP addresses of those servers in these fields. Otherwise, the gateway will forward the DNCS server information from your service provider automatically. The default is to leave these fields blank.


Dat is dus het overschrijven van de DNS adressen die de router van Ziggo krijgt. In tegenstelling tot wat Webcare beweert dus NIET nodig. De firmware van Ziggo is blijkbaar zo ingesteld dat je de DNS server in het modem niet kunt overschrijven, maar dat mag m.i. geen probleem zijn. Ik zal me nog wat verder in het topic inlezen om te zien wat het probleem nu is.
 
Black Tiger
De 3928 blijkt hiermee niet zo goed te werken als zou moeten. Met de 3925 werkt het wel zoals aangegeven.
Vandaar dat we op zoek zijn naar waar het probleem ligt en mogelijke oplossingen.
Gewijzigd door Black Tiger op 18-07-2014 16:45
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
@BBos72. Kun je a.u.b. even jouw exacte firmware vermelden? Is het deze of ietsie anders?
epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Ik wist niet dat je boos werd. Bericht verwijderd.
 
bbos72
Zodra ik thuis ben zal ik het even voor je opzoeken Bedankt weer ;-)
 
Black Tiger
@Mesa57: Ik werd niet boos hoor, maar het werkte alleen even verwarrend omdat het niet om een router gaat. De instellingen van deze voor voip gebruik zijn heel specifiek anders werkt 't niet.
Vandaar... no hard feelings.Wink
Ik heb het antwoord ook aangepast gezien jij je bericht verwijderd hebt anders stond het ietwat vreemd.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
@Mesa57: Het euvel ligt hem wel deels in wat jij zei, daar denk ik net zo over.
Het ziet er naar uit dat de Cisco 3928 de als switch ingestelde Zyxel niet "ziet" en de 3925 wel.
Blijft echter wel vreemd dat internet dan wel mogelijk is en de route naar buiten dus werkt, en dit bij voip niet gebeurt. Er klopt ergens iets niet met die 3928.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voip icm Ziggo Z1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie