obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een kaart in je pc om digitale radio en tv te ontvangen van Ziggo? Post dan hier ervaringen en tips.
 Onderwerp afdrukken
Tv kijken op raspberry pi
techboy
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen en dat ik het ook in de juiste categorie post.
Ik zit er aan te denken om in mijn mens room een raspberry pi op mijn tv aan te sluiten en dan via internet tv te kijken. Ik wil al een tijdje een media speler en na het lezen van deze blog bijdrage is de Raspberry Pi voor mij een serieuze kandidaat geworden. De vraag is alleen is het mogelijk om hier via internet meteen tv op te kijken. Ik kan namelijk op mijn telefoon via internet TV kijken, wat ik nogal eens doe wanneer de vrouw hier wat anders wil zienWhip Nu heb ik geen tv aansluiting in mijn mens room wat met voetbal natuurlijk nogal eens tot discussie kan leiden. Ik heb al gekeken om met een RF zender het signaal van onze receiver via scart naar boven te sturen maar dit is niet gelukt. Althans het signaal stoort en zodoende ziet het beeld er belabbert uit. Dus nu ben ik op onderzoek uit voor dit alternatief of iets anders. Maar gezien het feit dat zo'n Pi ook een soort computer is leek me dit voor nu een prima begin punt.

Ik hoor graag jullie ideeën en gedachte!
 
mesa57
Ziggo TV kun je niet op een raspberry PI installeren.
Ook netflix is niet mogelijk.
 
Monteur_kees
Raspberry pi met dvb dongle doet wonderen geen ziggo tv app maar gewoon tv kijken
Ff goed googlen en je vind alle info
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
mesa57
Of een android stick kopen waar je de Ziggo app op kunt installeren :
http://androidstick.nl/mk809/
Dan heb je veel meer zenders dan op dvb-t
 
Monteur_kees
Ik bedoel geen dvb-t stick maar een dvb-c stick
Raspberry bij de aop plaatsen en streamen naar de Mens room
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
mesa57
Streamen via dnla bedoel je ? Anders wordt het wel lastig hoor.
En dat dvb-c ding moet ook nog eens een ziggo smartcard aankunnen.
 
Monteur_kees
Ff goed zoeken messa57
En je komt een hoop te weten
En nee geen dnla

Gr, kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
mesa57
Als je nou eens een link geeft ipv in vage uitspraken te blijven ?
 
techboy
Hallo beide,

Dank voor jullie reacties. Wat betreft de oplossing met DVB-C is leuk maar is denk ik niet de oplossing, want dan moet ik ook nog een extra apparaatje bij mijn tv weg zetten? of zie ik dit verkeerd? Wat betreft een android stick met de App gaat dit op een tv? Ik dacht dat die app alleen op tablet en telefoon werkt.. Heb je hier ervaring mee?
 
mesa57
Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Maar als je op de link klikt zie je reacties van gebruikers die zeggen dat het werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tv kijken op raspberry pi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
OFFLINE MOVIES & SERIES (XL) KIJKEN VIA DE ZIGGO GO APP Ziggo nieuws : 1 13-06-2018
TV terug kijken laptop Algemeen : 7 10-04-2017
Een dag lang topvoetbal kijken met de dagpas van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 1 15-02-2017
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 6 07-12-2016
TV kijken met de Horizon mediabox in standby Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 8 22-09-2016
Advertentie