obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Extern IP valt 2 á 3 keer per uur weg
tjoll
Hi,

Ik heb Ziggo-alles-in-1 plus. Daarbij het ik een Cisco EPC3925 modem/router. (Wat een geweldig ding, om daar maar niet van te spreken)

ONTOPIC:

Een aantal keer per uur heb ik even een minuut geen internet. Het volgende heb ik geconstateerd:

1. Geprobeerd een website te benaderen
Dit is niet gelukt. Kan geen verbinding met de website worden gemaakt. Dan zou het een DNS probleem kunnen zijn.

2. DNS settings aangepast naar google (8.8.8.8)
Nog steeds geen verbinding.

3. Pingen naar 8.8.8.8
Werkt ook niet. Dus geen DNS probleem. Dan is het gewoon de verbinding naar de ISP.

4. Inloggen op de modem/router (Cisco)
Het externe IP is weggevallen en er staat nu ---.---.---.---

Waarschijnlijk is het probleem dus gevonden. Tijdelijk wordt het ip gereleased en gerenewd waardoor ik een minuut lang geen internet heb. Dit gebeurt ongeveer 3 keer per uur.

Heeft iemand oplossingen voor dit probleem?
Zal waarschijnlijk komen door de cisco troep omdat ik voor die tijd geen problemen met internet had (bij online)
 
Black Tiger
Het kan een aantal oorzaken hebben.
Als inderdaad het externe ip in het modem wegvalt een paar keer per uur, zou ik allereerst de bekabeling nakijken.
Dat er geen groene aanslag op zit. Daarmee doel ik op de bekaling die uit de muur komt (of meterkast) en naar de splitter gaat waar de modem en tv op aangesloten zit.
Ik neem ook aan dat je de meegeleverde zaken zoals aangegeven hebt aangesloten.

Is dat allemaal het geval, dan kun je het beste naar de klantenservice bellen want dan zou er wel eens iets mis kunnen zijn met het modem, danwel externe factoren (te zwak signaal ofzo).
Hoeft niet aan de Cisco te liggen, ik heb al 2 jaar een 3925 en nog nooit problemen mee gehad.

Bel even naar 1200 want dat nummer van de klantenservice kun je gratis bellen met een alles in 1 abonnement.
Greetings, Black Tiger
 
tjoll
Daar zal ik straks even naar kijken.

Ik heb ziggo nu een halfjaar. Snelheid is top dat gaat echt lekker snel op het kabeltje. Ik baal alleen dat ze nou nooit eens een goede modem/router meeleveren. Of de firmware zo aanpassen naar hun eigen wensen.

Hiervoor hadden wij online en kregen wij een online livebox. Hier hadden wij ook overal in het huis 100% verbinding op gebied van wifi. Daarna een Huawei HG665D gekregen die ook goed presteerde.
Nu hebben wij die cisco en als ik op de eerste verdieping sta heb ik al geen eens verbinding meer.

Is er geen mogelijkheid me eigen modem te kopen en eraan te hangen? Ik weet dat ik geen support meer krijg maar dat hoeft toch niet.
 
briolet
Eigen router voor Wifi is geen probleem. Koop r dan wel een die je in brugmade kunt zetten, zodat het een puur Wifi accesspoint wordt.

Ik heb ook twee eigen routers in bridge achter de ziggo router hangen. (Die routers had ik al voordat Ziggo mijn modem voor een router omwisselde.)
 
tjoll
Vaak door je kabel in een LAN poort te steken gaat deze automatisch switchen.

Het blijkt dat er 2 dagen geleden onderhoud is geweest. Heb inmiddels me modem een reboot gegeven en een ander extern IP adres gekregen.
Zou het daardoor kunnen komen dat 2 dagen na het onderhoud de verbinding nog steeds wegvalt?
 
briolet
Dat kan, ik had ook eens last van tientallen T3 timeouts per uur na een nacht van onderhoud. Vreemd genoeg begon het eigenlijk in de middag. Internet lag er steeds uit door de timeouts. Na nog een dag, de router herstart en de problemen waren weg.
 
tjoll
Ik zal voor de zekerheid nog een keer de router extra rebooten om te kijken of de problemen dan weg zijn.
 
Black Tiger
Mocht een router die je in bridgemode kan zetten te duur worden kun je ook een gewone router nemen.
Je kunt die immers altijd zelf nog instellen als switch door de WAN poort niet te gebruiken. De meeste moderne routers kunnen die bridgemode wel aan overigens.

Het wifi signaal is helaas bij alle types Ziggo modems niet bepaald goed. Overigens heb ik zelf die Livebox ook gehad en vond het een onding.
Sowiezo alles waar providers eigen firmware in zetten ben ik niet kapot van.

Een nieuw ip mag niet tot problemen leiden eigenlijk. Werkzaamheden kunnen wel oorzaak daarvan zijn. Daarom dat ik ook aangaf dat je het beste 1200 kunt bellen in deze situatie.
Greetings, Black Tiger
 
tjoll
Dat is waar.

Ik heb hem net een reboot gegeven. Dus even kijken of hij het een aantal dagen voorhoudt.

Daar heb je gelijk in. Als ze gewoon een draytek leveren met de firmwire uit de fabriek zullen er geen problemen zijn.

Ik kijk het even een aantal dagen aan en als het probleem zich nog voordoet dan bel ik de helpdesk wel.
 
Black Tiger
Oke in elk geval succes alvast.
We zijn hier benieuwd dus mochten er zich nieuwe ontwikkelingen voor doen c.q. een oplossing van de helpdesk (misschien een nieuw modem of nieuwe voeding ofzo bijv.) waardoor het opgelost is, horen we het graag!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern IP valt 2 á 3 keer per uur weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Wi-Fi valt weg, printer neemt Wi-Fi in beslag WiFi, draadloos netwerk : 2 19-11-2017
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
extra horizonbox valt weg Ziggo Gebruikers Groep : 8 24-03-2017
Advertentie