obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een Ziggo Mobiel abonnement is Sim Only en kan je per maand opzeggen of wijzigen. Is je bundel toch te klein? Of juist veel te groot? Dan stap je gewoon kosteloos over naar een andere bundel. Per adres kan je tot wel vijf Ziggo Mobiel abonnementen afsluiten. Ziggo heeft een nummerblok van 100.000 mobiele telefoonnummers toegewezen gekregen van de OPTA. Toekomstige mobiele nummers van Ziggo zullen vooralsnog beginnen met de cijfers 06-865.
 Onderwerp afdrukken
Misbruik door Ziggo
Janloco
Ja, het klinkt gek, maar het is toch echt gebeurd. Ik was van plan een sim only abo te nemen bij ziggo. Ik heb gebeld met het daarvoor bestemde nummer. Ik kreeg een mevrouw aan de lijn en ik heb mijn gegevens doorgegeven. Toen ik zei dat mijn abonnement moest ingaan op het moment dat het abo bij mijn huidige provider afliep. Dat was na bijna 2 maanden. Dat was volgens deze mevrouw niet mogelijk. Ik zou binnen 3 dagen mijn simkaart krijgen en ik moest dan direct gaan betalen. Ik heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben en dat ik om die reden afzag van mijn bestelling. Die mevrouw zou mijn bestelling om die reden annuleren. Toch kreeg ik na ongeveer 5 minuten een mailtje binnen waarin ziggo mij bedankt voor de aanmelding. Mijn simkaart zou ik bennen enkele dagen ontvangen. Dit is dus duidelijk tegen de gemaakte afspraak.
Daarna weer direct contact opgenomen met ziggo. Een heer van de afdeling mobiele telefonie aan de lijn gekregen. Hij beloofde mij de zaak in orde te maken en mij afgelopen woensdag terug te bellen met de definitieve uitslag. Ik heb ook direct een klacht ingediend via het contactformulier bij ziggo om mijn ongenoegen kenbaar te maken. Ik wil graag eerlijk behandeld worden en ik wil niet dat er misbruik van mijn gegevens gemaakt wordt.

Helaas heeft de man de afdeling telefonie niet terug gebeld. Op mijn klacht kreeg ik het antwoord dat er met mij contact opgenomen zou worden eind vorige week.Maar ook dat bleef uit. Nog maar weer eens een contactformulier met een klacht ingediend, zonder enig teken van leven van Ziggo. Zojuist maar weer eens een klacht neer gelegd, want ik denk dat ik als klant toch na 9 dagen wel mag weten of ziggo mijn bestelling, die zij onterecht hebben doorgevoerd, nu gecanceld hebben of niet??

Weet iemand op dit forum misschien welke weg ik moet bewandelen om duidelijkheid te krijgen?
Ik lees heel graag uw reacties.

Alvast veel dank.


Edit mod: klacht doorgezet naar het Webcare team.
Gewijzigd door MisterSenseo op 19-05-2014 17:36
 
Black Tiger
Ik denk ook dat je na 9 dagen mag weten of het nu wel of niet geannuleerd is. Dit is bijzonder slordig van Ziggo als er inderdaad niet teruggebeld is. Ik echter van hieruit niet beoordelen of er inderdaad geen pogingen daartoe zijn ondernomen.

Het beste wat je kunt doen heb je al gedaan de klantenservice bellen.
Daarnaast hoef je overigens niet te betalen. Het is een bestelling op afstand en zij hebben geen bewijs dat jij toegezegd hebt. Sterker nog, als ze het opgenomen hebben staat er dus op band dat jij hebt gezegd er van af te zien in datzelfde gesprek.

Dus daar kun je sowieso al mee verder.
Ik zal even dit topic kenbaar maken aan iemand van webcare, dan kunnen zij er even een blik op werpen voor je, dat werkt vaak beter.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Hallo Janloco,

Zou je middels een privébericht je postcode+huisnummer en klantnummer willen sturen naar 1 van mijn collega's (ik ben zelf van 20 mei t/m 29 mei op vakantie) samen met een verwijzing naar deze pagina (linkje)? Dan kijken we het voor je na.
Ziggo-WebCare_Jesse
Ziggo-WebCare_Julius
Ziggo-WebCare_Arjen
Gewijzigd door Ziggo-WebCare_Jelle op 19-05-2014 17:48
Ziggo WebCare Jelle
 
Janloco
EUREKA!!!

Soms vraag je je af waar het vandaan komt. Word ik 10 minuten geleden gebeld door Ziggo. Een mijnheer van de mobiele telefonie. Helder en duidelijk uitgelegd hoe het geheel ervoor staat. Onmiddellijk samen met deze heer alles in orde gemaakt. Deze man kon tenminste antwoord geven op mijn vragen. Alles naar tevredenheid. Eindelijk duidellijkheid!!

Dank voor uw hulp! Blij dat het nu geregeld is.

P.S. Mijn bestelling was dus niet geannuleerd zoals belooft. Maar als ik er geen gebruik van wilde maken hoefde ik de simkaart niet te gebruiken en dan zou alles blijven zoals het was.

Forum nogmaals dank!!!
 
Black Tiger

Quote

Mijn bestelling was dus niet geannuleerd zoals belooft. Maar als ik er geen gebruik van wilde maken hoefde ik de simkaart niet te gebruiken en dan zou alles blijven zoals het was.

Dat begrijp ik dus niet.
Als de simkaart niet gebruikt wordt is er toch normaliter toch het maandelijkse bedrag of niet?

Fijn in elk geval te horen dat je opeens van alle kanten nu wel naar tevredenheid geholpen bent.
Alhoewel ik persoonlijk van mening blijf dat dit toch gewoon geannuleerd moet worden zodat het administratief ook weer klopt, voordat er misschien over een maand of 3 weer gezever ontstaat als je dan wel er voor wilt kiezen.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Janloco
Wat ik begreep, dat zolang je niet inlogt met die simkaart, hij niet actief is. Er hoeft dan ook niet betaald te worden. Stop je de simkaart in je telefoon, dan begint het abo. Althans, zo begreep ik het vanuit het laatste gesprek.

Er zit ook een tel no op die kaart, maar mijn nummer wordt overgezet en dat gaat dan op de dag die ik nu aangegeven heb. De einddatum bij mijn vorige provider.
 
Black Tiger
Ah oke dus zo gauw die einddatum is kun je hem er in duwen en gaat vanaf dat moment het abo werken, begrijp ik het zo goed?
Greetings, Black Tiger
 
Janloco
Zoals ik dat begrepen heb, klopt dat idd. Zo ging het trouwens ook bij de overgang van mijn vorige provider naar mijn huidige.
Kennelijk gaat het altijd op die manier. Alleen de mevrouw van Ziggo die ik aan de telefoon had zei iets anders. Daar begon al mijn ellende mee.
 
Black Tiger
Ja als mensen onduidelijk communiceren (die helpdesk juffrouw) wordt het verwarrend inderdaad.
Nu begrijp ik ook waarom het niet geannuleerd hoefde te worden.
Bedankt voor de toelichting!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Misbruik door Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie