obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
wegvallend wifi
dagvogel
De verbinding is uitstekend de up en downstream volgens opgave Ziggo. Maar regelmatig valt de verbinding weg. (signaal sterkte zeer goed - geen verbinding ) wat te doen? een nieuwe modem en of router kopen? Ik heb nu een Ziggo modem SBV 5120E Surfboard Cable modem ca 3 jaar oud.
 
Bertram
Hier heb ik dus ook al weken lang last van. Een paar keer per dag valt gewoon de verbinding met internet weg. Ik merk dat direct doordat mijn internetradio er dan mee stopt.
Het is zeer irritant en van ellende heb ik maar weer een router gekocht en die er extra aangehangen in de hoop dat die de boel wat stabiliseert.
Maar eigenlijk ben ik heel ontevreden over de stabiliteit van het internet.
 
kobus1960
De WiFi vervuiling begint grootse vormen aan te nemen, zeker in
druk bevolkt gebied. Nieuw G4 zendmasten, schotels, meer en meer
mensen met WiFi. Dat maakt dat het bijzonder lastig wordt om een
stabiel WiFi signaal te verkrijgen. Als het even kan, PC's e.d allemaal
bekabelen. Dat houdt je eigen WiFi nog enigszins bruikbaar voor je
overige apparaten.
 
Polleke
Sorry Kobus, is lekker makkelijk om het op druk bevolkt gebied te gooien. Wij wonen op een dorp met < 10.000 inwoners, in onze directe omgeving zijn er 5 huizen en 1 winkel. Ook hier constant weg vallend Wifi. De extra router of hoe zo'n ding ook mag heten die wij erachter hebben gehangen is stabieler dan de router/modem van Ziggo. Via inSSIDer weet ik op dat omliggende routers/modems op kanaal 1 staan en onze Cisco heb ik op 11 gezet, zou dus heel stabiel moeten zijn. Als ik in inSSIDer kijk zie ik bij SSI een ontzettend instabiel beeld, van -50 naar -95, voor Cisco en een vrij stabiel beeld, -63 naar -67 voor onze eigen router(=Sweex). Volgens mij moet Ziggo eens gaan toegeven dat de Wifi in hun apparatuur van zeer zwakke kwaliteit is.
Toen Ziggo aangaf dat ze modems met ingebouwde Wifi hadden hebben wij daar gelijk om gevraagd, omdat wij het zat waren bij elke storing te horen dat onze eigen wifi router de storing cq instabiel internet veroorzaakte. En dat wij die eerst maar moesten verwijderen voordat zij ons zouden helpen!
Ik begrijp dat jullie hier zijn om de klanten te helpen en waardeer die inzet ook zeer, maar vind het wel flauw dat het elke keer aan omgevingsfactoren of apparatuur van de klant ligt.
 
Bertram
Inderdaad Kobus, het is weer dat geijkte non-antwoord met het op de omgeving te gooien tot en met de magnetron in huis aan toe!
Mijn dichtsbijzijnde buur is 25 meter verderop en bij het scannen naar netwerken komen altijd alleen die van mezelf naar voren. Mijn internetradio hangt op 1,5 meter van het modem en toch heb ik dat gezeur iedere keer. Ik word er een beetje moe/geïrriteerd van.
Oh, en die G4 masten? Als ik in de tuin zit heb ik nauwelijks bereik op het mobiele netwerk, dus dat argument is ook invalide.

Dus Ziggo, doe eens iets aan deze ellende voor ik toch maar ga opzeggen ondanks mijn contract, want dat gooi ik heel simpel op disfunctioneren van de dienst.
 
kobus1960
Excuus voor het makkelijke antwoord, succes met uw oplossing.

Rest nog wel een argument om u succes te wensen.

Dit is een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
Geen binding met Ziggo!! Dus geen excuus namens Ziggo!!

Hobby heeft zo z'n grenzen.
 
briolet
Excuus is niet nodig Kobus. De vraag waar je op reageerde ging over een steeds wegvallende verbinding die het vroeger blijkbaar wel altijd goed gedaan heeft. En dan is storing door toename van het aantal Wifi zenders rondom, de meest aannemelijke verklaring. En het stuk over slechte Cisco's slaat nergens op omdat het zeer waarschijnlijk geen Cisco is omdat het geen Ziggo router is.

Vooral als hij op automatisch kanaal selectie staat, kan hij dan nogal eens gaan 'hoppen'. Ik zelf zit in een vrijstaand huis, maar zelfs daar heb ik een keer last van een buur gehad en moest het kanaal van mij 2 Wifi's omwisselen om weer de maximale snelheid te krijgen.

eerste advies bij zo'n probleem is het kanaal vast zetten. Liefst op een vrij kanaal, maar ook een frequentie die niet niet voor Wifi gebruikt wordt, kan b.v. door de babyfoon van de buren gebruikt worden en worden gemist door scanners die alleen Wifi bekijken.
2.4 GHz is een vrije band die ieder apparaat mag gebruiken. Dus je moet niet kijken waar je het sterkste signaal hebt, maar op welk kanaal de beste signaal/ruis verhouding verkregen wordt.
 
Polleke
Even een correctie op mijn post, wij hebben een Ubee modem.
 
Polleke

Quote

briolet schreef:

Excuus is niet nodig Kobus. De vraag waar je op reageerde ging over een steeds wegvallende verbinding die het vroeger blijkbaar wel altijd goed gedaan heeft. En dan is storing door toename van het aantal Wifi zenders rondom, de meest aannemelijke verklaring. En het stuk over slechte Cisco's slaat nergens op omdat het zeer waarschijnlijk geen Cisco is omdat het geen Ziggo router is.

Vooral als hij op automatisch kanaal selectie staat, kan hij dan nogal eens gaan 'hoppen'. Ik zelf zit in een vrijstaand huis, maar zelfs daar heb ik een keer last van een buur gehad en moest het kanaal van mij 2 Wifi's omwisselen om weer de maximale snelheid te krijgen.

eerste advies bij zo'n probleem is het kanaal vast zetten. Liefst op een vrij kanaal, maar ook een frequentie die niet niet voor Wifi gebruikt wordt, kan b.v. door de babyfoon van de buren gebruikt worden en worden gemist door scanners die alleen Wifi bekijken.
2.4 GHz is een vrije band die ieder apparaat mag gebruiken. Dus je moet niet kijken waar je het sterkste signaal hebt, maar op welk kanaal de beste signaal/ruis verhouding verkregen wordt.


Ik weet niet wat de andere posters al hebben gedaan om het Wifi signaal te verbeteren maar ik heb inmiddels al alle aanwijzingen opgevolgd die Ziggo je aan de hand doet op de site van de Ziggo speedtest. Ook met inSSIDer aan het kijken geweest met verschillende frequenties, en ook vastgezet dus bij ons hopt die niet van de een naar de ander. Op de meeste "hulp"sites wordt een 3 tal frequenties genoemd als zijnde de meest stabiele, ik dacht 6 ,9 en 11, maar dat weet ik niet zeker. Ook word er veelal gezegd om min 5 frequenties afstand te houden van de buren.
Feit blijft dat wij voorheen een beter signaal hadden met onze oude router dan nu. Erg jammer dat men niet wil onderkennen dat er een fout in de modems/routers van Ziggozou kunnen zitten.
 
Polleke

Quote

kobus1960 schreef:

Excuus voor het makkelijke antwoord, succes met uw oplossing.

Rest nog wel een argument om u succes te wensen.

Dit is een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
Geen binding met Ziggo!! Dus geen excuus namens Ziggo!!

Hobby heeft zo z'n grenzen.


Het spijt me als ik je beledigd heb. Ik snap ook dat er veel problemen veroorzaakt worden door onwetenden. De techniek gaat zo snel dat het ook allemaal voor een "normaal" persoon niet meer bij te houden is. Aan de andere kant blijf ik bij mijn standpunt dat het antwoord wat je gaf te gemakkelijk was, je zou de angel er ook uit kunnen halen door wat tips te geven die door Ziggo zelf nog niet zijn genoemd. Dan hebben we allemaal gemak van je hobby.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wegvallend wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie