obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Na upgrade geen verandering downloadsnelheid
pvantoorn
Bericht gekregen per mail van ZIGGO dat internetverbinding sneller is geworden van 60 Mbps/6Mbps naar 90Mbps/9Mbps.
Voor de upgrade van de snelheid had ik in praktijk maximaal 50Mbps/6Mbps. Dat was voor mijn gebruik overigens snel genoeg. Na de upgrade deze week heb ik in de praktijk 50Mbps/9Mbp. Met andere woorden de upload snelheid is verbeterd volgens specificatie, echter de downloadsnelheid is onveranderd. Ik gebruik "Ziggo speedtest" voor de meting (OOKLA). Modem is een CISCO EPC3925 WIFI, geplaatst direct achter de ZIGGO versterker, dus geen verlies over bekabeling in huis.

de modem is verschillende keren al gereset (uit en aan zetten , etc).
De meting is overigens niet gedaan via WIFI, maar een via kabel tussen laptop en een uitgang op de CISCO modem. Enig verschil in downloadsnelheid zou ik wel mogen verwachten na een upgrade?? Ik woon in noorden van Driebergen.

Overigens ik kan natuurlijk nog wel werken, ik heb nog maximaal 50 MBps download snelheid. (Mijn wifi download snelheid is ongeveer 25 - 45 MBps, wat ook het zelfde is als voor de upgrade).
 
MisterSenseo
Probeer eens je modem in een andere poort van de versterker te doen.
Als het goed is zit hij nu vanaf links gezien in poort 2, monteer hem eens in poort 3.
Daarmee versterk je het signaal iets en zou het goed kunnen dat je snelheid beter wordt.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
BMP
Heb je een beetje vlotte laptop? of een oudje?
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
pvantoorn

Quote

BMP schreef:

Heb je een beetje vlotte laptop? of een oudje?


Terechte vraag. Ik heb gisteravond de verbinding getest met een oude laptop van meer dan 10 jaar oud (en op linux, maar dat is bijna altijd beter Smile )
Net de verbinding weer getest met een zeer nieuwe laptop (windows 8.1). Zittend vlak voor de meterkast waarin de modem en Ziggo versterker zich bevinden,
meet ik 55 tot 60 Mbps download, ofwel het "maximum" voor de upgrade. Binnenhuis is de bekabeling/cq wifi de beperkende factor. Overal CAT5 kabels aanleggen is het niet waard. Misschien is de bekabeling/versterkers buitenhuis niet optimaal . Ik neem volgende week wel contact op met Ziggo helpdesk...

Een andere uitgang op de ZIGGO versterker gebruiken ipv poort 2 zoals is gesuggereerd, laat ik maar. De ZIGGO 1e lijn monteur had vorig jaar al genoeg problemen om de televisies aan te sluiten op poort 3 en 4 van de versterker.
 
pvantoorn
Oplossing is gevonden. Helpdesk hebben monteurs gestuurd. De ziggo speedtest functioneert niet. Ziggo server voor speedtest gaat niet boven de 60 MB.
Het is aangetoond via de speeddtest van UPC (overigens ook Ookla). Helpdesk was daar maandag nog niet van op te hoogte toen ik klaagde... Snelheid via UPC is meer dan 80 MB.Tja...
 
mesa57
Dat is raar, want hier doet de Ziggo speedtest het prima (180/18).
 
BMP
Hier ook Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
pvantoorn

Quote

mesa57 schreef:

Dat is raar, want hier doet de Ziggo speedtest het prima (180/18).


Is raar, geef ik toe, maar Ziggo monteurs deden de test via UPC/speedtest.net en kregen de verwachte snelheid van meer dan 80MB. De snelheid die zij hebben gemeten via http://speedtest.ziggo.nl/ was echter maximaal 58 MB. De monteurs hadden vorige week een interne mail gekregen, waarin dit probleem werd gemeld. Misschien zijn er verschillende servers binnen het netwerk van Ziggo wat een verklaring kan zijn. (Alleen in de buurt van Zeist..??.) Overigens de meting die ik net deed had weer verschillende snelheden. speedtest.net was veel sneller dan http://speedtest.ziggo.nl/.
 
boreak
Ik heb precies hetzelfde probleem. Met kabel een snelheid van ongeveer 90 en via wifi blijft de snelheid hetzelfde als voor de upgrade (met TP-link) op ongeveer 55.
Grote vraag is, waarom zowel rechtstreeks als via het tp-link modem bekabeld de snelheid ongeveer 90 is en waarom de wifisnelheid rechtsteeks via de Cisco van Ziggo ongeveer 44 is en, via de tp-link 55.
Ik kom dus niet in de buurt van de 90 (weet dat dat voor wifi bijna onmogelijk is), maar toch. Ik gebruik zowel de speetest.net, als de ziggo speedtest.
 
Bitfreak
Probeer eens een ander kanaal .
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na upgrade geen verandering downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie