obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Cogas kabel verandert van Ziggo naar Caiway
Zippo
Vandaag een brief ontvangen van de Cogas, de netwerkbeheerder hier in de regio.
Hierin staat dat radio en televisie vanaf 1 juli 2014 geleverd gaat worden door Caiway.

Quote

http://www.cogas.nl/aansluitingen/kabel/
Kabel (coax)

Cogas Kabel beheert al jaren het coax-kabelnetwerk in een groot deel van Twente. Over dit netwerk levert Cogas Kabel de dienst TV standaard. Vanaf 1 juli 2014 zal het TV Standaard abonnement onder de naam Caiway geleverd worden.

Ziggo levert aanvullende diensten over het kabelnetwerk. Zo kunt u bijvoorbeeld ook internet- en telefoniediensten afnemen.

Let op! Om gebruik te kunnen maken van de diensten van Ziggo heeft u wel een TV Standaard abonnement van Cogas Kabel nodig.


Op mijn alles in een plus pakket word nu +/- 16,99 in mindering gebracht op de Ziggo abonnementskosten, want dit bedrag betaal ik nu aan de COGAS. Tesamen kom ik op het vermelde bedrag op de ziggo site van 54,95.

Hoe gaat dit vanaf 1 juli? Behoud ik dan mijn korting van 16,99 als Caiway de boel overneemt.
Ik wil de bestaande situatie behouden. Analoge radio en tv via de kabel (van Cogas). Digitale radio, tv en telefonie van Ziggo.

Ik ga er van uit dat het digitale pakket van Ziggo gewoon blijft bestaan. Analoog wordt dus het twistpunt, hoe gaat dat met de kosten.

Ter info, recent is in heel het Cogas gebied glasvezel aangelegd, het glasvezel aansluitpunt is recent in de meterkast geplaatst. Zoals ik het begrepen heb wordt Caiway de aanbieder van internet, tv en telefonie via de glasvezel.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Zie ook op het Caiway forum: Glasvezel in Cogasgebied
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
marktn
Vreemde situatie, dat Ziggo hier mee akkoord gaat!?

Caiway is een concurrent van Ziggo.
Caiway beheert nu de kabel voor Ziggo.

Daarbij is Caiway een provider die er niet al te best uit komt, http://tweakers.net/reviews/3400/7/tweakers-awards-2013-2014-de-uitslag-providers.html


Mark
 
Zippo
Cogas is de eigenaar van de infrastructuur hier. Ze hebben (of werken nog) samengewerkt met ziggo. Zal wel een kwestie van contracten zijn tussen die bedrijven.

Het Caiway forum wordt ook door mij onderhouden en lees er derhalve veel. Inderdaad komt Caiway niet best uit de bus, reden te meer om niet te veranderen. Maar wie weet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
Dit is juist heel gunstig voor Ziggo. Zij hebben namelijk geen enkel baat bij analoge diensten, het is juist een doorn in het oog. Dankzij de analoge "vervuiling" heeft Ziggo dan ook weinig beweeg ruimte als het gaat om opschalen van digitale diensten.

Ik denk dat het Cogas gebied dezelfde weg gaat bewandelen als Caiway gebieden. Op den duur is Ziggo volledig verleden tijd.

ps. Kennis van mij in Oldenzaal is juist heel lovend over de diensten van Caiway glasvezel. IPTV ontvanger werkt snel en beeld is uitstekend, Internet is bliksemsnel en stabiel op 400Mbit. Hij krijgt juist meer en snelheid gaat niet omlaag indien hij zijn IPTV ontvanger aanzet.
 
kobus1960
Familie en kennissen in Schipluiden, Maasland en Maasluis denken
hier totaal anders over. Zo zie je maar, elke provider heeft kuren.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Per 1 juli neemt Caiway Cogas over. Voor Cogas klanten die, naast televisie van Cogas, aanvullende diensten afnemen van Ziggo, verandert er niets. Het zender- en dienstenaanbod blijft ongewijzigd, zowel analoog als digitaal. Ook de tarieven blijven gelijk. Het enig merkbare verschil is dat op de factuur voor TV Standaard vanaf 1 juli het Caiway logo staat, in plaats van het logo van Cogas.
Het feit dat Caiway glasvezel aangelegd heeft, heeft verder geen invloed op Ziggo, wij zullen de diensten via de kabel blijven leveren. Waarschijnlijk zal Caiway naast de (analoge) kabel ook diensten via glasvezel aan gaan bieden.
Ziggo WebCare Jelle
 
Zippo
Super bedankt voor de toelichting. Een hele geruststelling.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cogas kabel verandert van Ziggo naar Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie