obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Sitecom X6 achter Cisco router. SLECHTER WIFI?
serkei
Allen,

Wellicht al eerder behandeld maar ik kan het niet echt makkelijk terugvinden.

Ik heb een Sitecom Wifi router X6 N900 aangeschaft en het stappenplan van ZIggo "router achter router Cisco" doorlopen. Heb de LAN1 poort laten dichtzetten en hieraan de Wifi router gekoppeld.

Nu dacht ik dus, yottum, kom maar op met de Wifi.... niet dus. De 5ghz gekoppeld aan mijn Apple TV icm Netflix.... nou, een drama want het loaden van de data gaat zo langzaam dat de boel vastloopt.

Daarnaast 2,4 is net zo erg. Ik heb kanalen gewisseld en gekeken met de Android app, kanaal 11 het beste ontvangst... misschien voor 1 sec en dan valt het signaal weer weg. Kan niet meer dan 2 pagina's tegelijk open hebben.

KPN had ik geen last met de Wifi maar nu... om te huilen.

Anyway. nu de vraag.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/stappenplannen/router-achter-router-cisco

hierbij wordt aangegeven dat ik de IPadres moet aanpassen.... is dat verstandig? Moet ik poorten openzetten?

Waarom kom ik niet meer in mijn CISCO router? ik heb niets aangepast nl.

Graag hulp want ik ga langzaamaan flippen....
thanks
Cos
 
kobus1960
Ik gebruik al jaren de Mr.Senseo instellingen v.w.b. router
achter een Ziggo modem. Zo is je Cisco ook gewoon bereikbaar.
http://members.ziggo.nl/mistersenseo/...elling.jpg
Verder een vraag, is je verbinding bekabeld wel stabiel?
 
serkei
Hi! Bedankt voor de info. Moet ik deze instellingen invoeren in wifi router (sitecom)? In de cisco kom ik niet meer nl.
 
kobus1960
In de Sitecom, dan kan je ook de Cisco weer in.
 
serkei
Dank! ik ga vanavond gelijk proberen de Sitcom aan te passen. Voor de zekerheid, de Cisco hoef ik dan niets meer aan aan te passen zodra ik de MRSenseo in de Wifi router heb aangepast?
 
kobus1960
Nee, nadat je de instellingen op de Sitecom hebt gedaan
herstart deze zichzelf en je nieuwe settings werken.
Vanaf dat moment is het adres van de Sitecom
http://192.168.123.254/ . De Cisco is benaderbaar maar
daar kan je niets mee, heb je al om laten zetten door Ziggo.
 
serkei
Nou, alles ingesteld behalve de DNS 8.8.8.8 die kan ik dus niet "kwijt". Module is geherstart,.... nu zou ik dus prima verbinding moeten hebben.. fingers crossed
 
serkei
nou, internet heb ik, Apple TV geeft maximum bereik in 2,4 en 5 maar lekker streamen gaat hem niet worden. Hij valt continue uit.... nog andere suggesties?
 
kobus1960
Even de DNS op auto zetten, kan dat bij Sitecom?
 
serkei
DNS staat onder de DHCP Server. Hier kan ik alleen STATIC IP invullen of Dynamic. Ik heb een DMZ modus waarbij ik de Public IP Address kan toevoegen. Het lijkt ook alsof de FireWall roet in het eten gooit. Zou dat kunnen? Bedankt overigens voor het geduld en uitleg
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom X6 achter Cisco router. SLECHTER WIFI?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie