obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Waarom reageer Ziggo niet
jelleruben
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn modem, ik heb via Twitter bij ZiggoWebcare, een vraag gesteld. Maar heb daar nooit antwoord opgekregen.

Ik ben er achter dat mijn modem alleen 2.4Mhz of alleen 5Mhz kan uitzenden. Graag wil ik dit allebij.

Maar heb ik dus een andere modem nodig.

De 2.4Mhz is voor mijn Chromecast,
En de 5.0Mhz wil ik voor mijn smartphone gaan gebruiken.

Vroeg me nu af hoe ik dit kan realiseren.
 
Black Tiger
Dit kan schijnbaar alleen met de Ubee evw3210, niet met de 3200 of de Cisco.

De enige oplossing lijkt mij dus om een andere router aan het modem van Ziggo te hangen wat dit wel kan als je geen 3210 hebt.
Greetings, Black Tiger
 
jelleruben
Mmh, moet er zeker nog ook veel ingesteld worden, kwa poorten, enzo.
 
Black Tiger
Dat ligt er aan wat je zelf wilt. Dat kan ik zo niet bepalen zonder verdere informatie.

Als je de 2de router als een soort switch wilt gebruiken zullen er wat instellingen gedaan moeten worden vermoedelijk.
Maar dat valt wel mee, daar kunnen wij over het algemeen wel bij helpen.
Greetings, Black Tiger
 
jelleruben
Fijn om te horen, maar voordat ik begin. De reden is dat ik graag mijn smartphone en tablet op 5 mhz wil voor een goede verbinding.

Echter draait de chromecast op 2,4 mhz.

Nu kan ik de wifi van Ziggo op 5 mhz zetten, maar dan ziet hij de chromecast niet. Maar heb ik wel goed internet op de smartphone .

Zet ik de wifi op 2,4 mhz. Wordt chromecast gezien, echter is het internet op de smartphone slecht.

Dan kan ik wel misschien een tweede wifi router, de ziggo op 2,4 mhz zetten en de andere op 5 mhz zetten.

Maar hoe kan mijn smartphone en tablet, de chromecast zien? Want ze zitten alle bij op verschillende wifi signaal.
 
Black Tiger
Dat ze op verschillend wifi signaal zitten maakt dan niet uit.
De verbinding wordt toch over het netwerk gemaakt.
Als je de tweede router dan als een switch in stelt, heb je dus wel het voordeel van de wifi van de router en zit je tevens in hetzelfde netwerk segment zodat apparaten elkaar kunnen zien.

Het is evt. zelfs nog mogelijk hetzelfde SSID ten wachtwoord te gebruiken zodat alles van de wifi hetzelfde is.
Greetings, Black Tiger
 
jelleruben
Okay bedankt voor de informatie, morgen eerst eens achter utp kabbels...
 
Nietes
Interessant, kan ik mijn Sitecom 300n WL-312 als switch gebruiken achter mijn ubee 3200 zodat alles wat aangesloten heb op de 2 modems in 1 netwerk zit en kan bereiken? Ik heb nu de sitecom als router achter mijn Ubee voor mijn 2 apparaten die geen 5 Ghz ondersteunen
Stja Annoying
 
jelleruben
Volgens mij moet dat wel willen, maar hoe..
 
Nietes

Quote

jelleruben schreef:

Volgens mij moet dat wel willen, maar hoe..


Black Tiger kwam met het idee, ben benieuwd naar zijn reactie Wink
Stja Annoying
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarom reageer Ziggo niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie