obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Traag en zelfs helemaal geen WiFi
Johanna58
Al vele jaren een trouwe klant van Ziggo. Wel eens internetproblemen (dus viel telefoon ook uit) en dat is niet zo leuk. De laatste week echter is het elke dag meerdere keren raak. Het draadloos internet is weg. Of je dénkt het te hebben, 4 streepjes, dus je bent verbonden, maar de pagina’s laden niet en dat is zichtbaar aan het cirkeltje wat bovenin je beeldscherm krampachtig z’n best doet om je gewenste pagina weer te geven.
Aangezien ik graag of Facebook zit – en dan ook nog spellen speel – is het een ‘ramp’ als je na zoveel pogingen eindelijk een level haalt en dan het eindscherm niet in zicht krijgt. Dat kreng blijft hangen en je krijgt uiteindelijk de melding ‘er is iets fout gegaan, we kunnen geen verbinding met je computer maken’. Grrrrrrrrrrrrrrrrr en dat is zwak uitgedrukt.
Sinds een week is dit de hele dag een feit. Wel verbinding, geen verbinding, wel, niet. In ieder geval: om gek van te worden.
Ziggo voor de zoveelste keer gebeld. Monteur geweest, modem vervangen. Yeaaaaah, mooie up- en downloadsnelheid, maar na 5 minuten (gelukkig was de monteur er nog) was het wederom raak. Ja… kan een babyfoon zijn waardoor het kanaal ineens overbelast is. Hij heeft het allerbeste kanaal uitgekozen, dus die hanteren we. Hij heeft het dus maar weer gewijzigd en daarna wél internet, maar minder qua up- en download. Nou zou ikzelf met mijn desktop op de kabel kunnen, maar aangezien we hier laptops, iPads en mobiele telefoons hebben is het geklaag van de rest niet ‘van de lucht’. Dus zit ik ook op draadloos, dan hou ik het in de gaten. Come on, Anno 2014 is de kabel toch een beetje ‘verleden tijd’?! En moet alles toch vlekkeloos kunnen werken?
Hij ging de deur uit in de wetenschap dat het in orde zou zijn, maar nog geen 5 minuten daarna was het weer raak. Ik wist het niet meer. Was boos en begreep het niet.
Ziggo weer gebeld, lang gesprek gehad en uiteindelijk heeft iemand geadviseerd om een router tussen het Ubee modem te hangen. Want DAT was de oplossing. Zo dachten wij ook.
Router van de buren geleend voor een uur of 2, en ja hoor, we hadden internet zonder onderbrekingen. Dus er zelf eentje aangeschaft, uiteraard dezelfde, ertussen gehangen. Maar…………. wéér hetzelfde geklooi.
Wat moet een mens hier nu mee? Ziggo adviseerde de service + lijn te bellen (0,65 per minuut), maar daar doe ik absoluut niet aan. Dan bellen ze mij maar, dus daar kan ik heel lang op wachten.
Volgens het contract mogen we hier nog anderhalf jaar tegenaan kijken (eind vorig jaar een gratis HD kastje aangevraagd via een actie - niet wetende dat je contract gelijk wijzigt) dus daar wordt een mens echt niet vrolijk van.

Wat heb ik als klant nou voor rechten? En wat als ik overstap naar een andere provider… wie zegt dat ik niet hetzelfde gelazer krijg? Waar ligt het aan?
Ik weet het niet meer. We hebben een alles-in-1 abonnement en vinden het qua kosten wel prima.
Ziggo…. Niets mis mee, maar de sores omtrent WiFi internet is om schijtziek van te worden.
Bij mijn moeder thuis, 11 km verderop heb ik trouwens een prima en constante ontvangst. Zij heeft geen internet, maar de buren wel. Ligt het aan de buurt?
En erg fijn als ze zeggen dat ze WiFi niet kunnen garanderen, maar wat heb je daar nou aan? Daar ‘koop’ ik toch geen donder voor?!
 
Johanna58
storingen internet:
op dit moment is het zo druk dat wij u niet tijdig te woord kunnen staan
belt u alstublieft op een ander tijdstip terug

Dit zegt toch genoeg?!
 
kobus1960
Kan iemand naar de router van je buren kijken, en da vooral
naar de instellingen? En vraag eens hoelang die buren die router
zelf in bezit hebben? Komt dat niet overeen met de start van
jouw problemen? Het is namelijk anno 2014 en er zijn meer
WiFi punten dan vliegen. Dat werkt niet mee.
Gewijzigd door kobus1960 op 20-06-2014 17:35
 
Johanna58
Dank voor je reactie.
We hadden nooit een router totdat de problemen begonnen. Omdat Ziggo router adviseerde wilden wij eerst checken of dat echt zou kunnen helpen. Daarom uitgeprobeerd en het werkte. Toen zelf eentje aangeschaft en het probleem bestaat nog steeds.
Maandag komt er opnieuw een monteur om ALLES (weer?) te checken.
 
Johanna58
en zal alles met de buren checken, sorry dat ik daar even aan voorbij ging. Maar volgens mij hebben ze die al veel langer.
 
Polleke
Was het niet hun router die de oorzaak is? Toen jullie hij bij jullie aangesloten was waren er geen problemen en toen hij weer bij de buren aangesloten was waren de problemen er weer. 'T is maar een idee hoor.
 
Johanna58
Nee, dat is het niet. Want voordat de buren hem hadden aangesloten hadden we al een slecht signaal en zelfs geen internet. Dat kon het dus niet zijn.
 
kobus1960
Het vervelende van een forum is dat we niet
kunnen "kijken". Dus een oplossing aandragen
is nog lastiger. Niets is uit te sluiten. Helpless
 
Johanna58
Ik denk dat we nog een keer de monteur moeten afwachten. Al vraag ik me werkelijk af wat dié nog moet doen. Maar ja.... kwestie van afwachten.
 
Johanna58
Wel... het probleem is opgelost. Niet door Ziggo hoor. Monteur adviseerde bekabelde verbinding en ja.... dat is uiteraard een oplossing. Maar omdat we met iPad en iPhone in huis zitten is dat dus geen optie. Het router van Sitecom had volgens Ziggo niet eens meer verkocht mogen worden, zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is het resultaat ervan. Gezocht op internet naar een router en gevonden: de Netgear Nighthawk AC1900 - een award winner en met 3 antennes. Up- en downloadsnelheid is niet te geloven zo hoog en géén pieken c.q. dalen.
Oke, het kostte EUR 164,- (dus weer ff sparen) maar dan zijn we nu eindelijk van het gesodemieter af. Heerlijk, onbezorgd gebruik maken van een stabiele verbinding. Zelfs op zonder heb ik nu WiFi wat nooit mogelijk leek te zijn.

Dan zijn jullie weer op de hoogte.

groet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag en zelfs helemaal geen WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Advertentie