obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Beeld schuift van rechts naar links
Hoefnix
Net heb ik mijn oude Humax vervangen door een nieuwe Samsung SMTC7140 harddisk recorder.
De scartkabel en de smartcard heb ik hergebruikt, want die werken met de Humax uitstekend op mijn TV van 20 jaar oud.
Het beeld schuift van rechts naar links over het TV scherm, ongeveer 1 beeld per 2 seconden.
Vaak is de onderste helft van het TV beeld boven aan te zien, en visa versa, met een zwarte balk daar tussen.
Bij de Samsung decoder heb ik met de afstandsbediening voor "Nederlands" gekozen.
Maar verder ben ik nog niet in het installatiemenu.
Inmiddels heb ik de oude scartkabel vervangen door de nieuwe, maar dat is geen oplossing.

Help ?!?

Groetjes, Peter
Gewijzigd door Hoefnix op 27-06-2014 18:13
 
Hoefnix
Inmiddels heb ik ontdekt dat het opstartscherm van de Samsung perfect scherp en stabiel wordt doorgegeven.
De problemen met het beeld komen pas na het opstarten.
Als het analoge signaal op de TV is aangesloten heb ik altijd het geluid van Nederland 1.
Met de decoder kan ik dan het beeld van een andere zender kiezen.
Zonder het analoge signaal op de TV is het beeld via de decoder zo slecht dat ik niet kan zien waar het over gaat.
 
Black Tiger
Die laatste 3 regels begrijp ik niet helemaal.
Als het analoge signaal op je tv is aangesloten, heb je geluid van NL1 maar kun je via de decoder het beeld van een andere zender kiezen.

Maar wat voor kabel zit dan in je decoder? Want normaliter komt daar juist het analoge signaal in.

Dus ik ben me een beetje aan het afvragen hoe je een en ander hebt aangesloten, of heb je soms gebruik gemaakt van een splitter of zoiets?
Want het analoge signaal is normaliter de RF kabel die uit de muur komt.
Greetings, Black Tiger
 
Hoefnix
Van af de UMU gaat de coax naar de HD recorder, van daar uit wordt deze doorgelust naar de analoge TV ingang.
Tevens loopt er een scartkabel van de HD recorder naar de TV
Tevens loopt er een netwerkkabel van de HD recorder naar de modem.

Ik vermoed dat het scartsignaal zo zwak is dat de TV niet begrijpt wat de bedoeling is.
 
kobus1960
Ik denk dat de Samsung op HD beeld staat.
HD komt immers via de coax kabel.
Daar kan de TV niet mee omgaan, die zet
geen HD terug naar SD, dan gaat ie lopen.
Ideaal zou zijn, coax/utp naar Samsung,
dan alleen HDMI naar TV.
 
Hoefnix

Quote

kobus1960 schreef:
Ideaal zou zijn, coax/utp naar Samsung,
dan alleen HDMI naar TV.
Mijn TV is 20 jaar oud, die heeft geen HDMI.
 
kobus1960
Tja, dan is het de vraag of uw toestel
anders dan analoog kan verwerken.
 
Hoefnix
Met de oude Humax werkt het prima via de scartkabel.
Ook het opstartscherm van de Samsung HD recorder (witte achtergrond met blauw logo) komt haarscherp en stabiel op de TV via deze scartkabel.
Na het opstarten is het beeld slecht, maar ik kan nog wel zien waar het over gaat.
In het menu heb ik gezien dat de signaalsterkte 41% is.
 
Black Tiger

Quote

HD komt immers via de coax kabel.

??? Komen er dan 2 signalen via de coax kabel? Want het analoge signaal komt ook gewoon via die kabel. Ik dacht dat het analoge signaal door de decoder omgezet werd naar HD signaal. Maar ik ben niet technisch op vlak van signaalverdeling via kabel, dus als het HD signaal op een andere frequentie wordt meegezonden (net als het internet signaal apart zit) dan zou ik dat graag weten.

Hoe dan ook weet ik wel dat er via de scart geen HD signaal naar buiten gaat dus dan zou dat toch gewoon moeten werken, ook op een oude TV.

@hoefnix:

Quote

Zonder het analoge signaal op de TV is het beeld via de decoder zo slecht dat ik niet kan zien waar het over gaat.

Hier ging het mij om. Wat bedoel je hiermee. Bedoel je hiermee als je de doorkoppeling van het kleine kabeltje tussen Samsung en TV er tussen uit laat dat het dan zo slecht is?

Andere vraag....
Ik weet niet waar UMU voor staat, maar als je nu de kabel die in je Samsung zit, eens daar uit haalt en rechtstreeks in je TV stopt en die zenders laat zoeken. Heb je dan wel overal goed beeld op?

Overigens lijkt me 41% een beetje aan de zwakke kant. Je zou de Humax nog eens kunnen aankoppelen en zien wat die voor percentage geeft.
Greetings, Black Tiger
 
Hoefnix

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

Zonder het analoge signaal op de TV is het beeld via de decoder zo slecht dat ik niet kan zien waar het over gaat.

Hier ging het mij om. Wat bedoel je hiermee. Bedoel je hiermee als je de doorkoppeling van het kleine kabeltje tussen Samsung en TV er tussen uit laat dat het dan zo slecht is?
Klopt , met de annaloge koppeling van HD recorder naar TV zie ik 4 kwadranten die op de verkeerde plek staan en het beeld schuift van rechts naar links.
En de kleuren waggelen ook over de het hele spectrum.
Als ik die koppeling verwijder wordt het beeld "diagonaal gescrambeld", maar ik zie geen sneeuw.

De UMU is de Ziggo splitter die op de AOP gezet wordt.
$_84
Als ik daar de kabel los haal heb ik helemaal geen signaal meer bij de decoder.

Quote

Black Tiger schreef:Overigens lijkt me 41% een beetje aan de zwakke kant. Je zou de Humax nog eens kunnen aankoppelen en zien wat die voor percentage geeft.
De Humax geeft aan signaal sterkte = 67%, Kwaliteit = 100%.
Dat is dus met dezelfde kabel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld schuift van rechts naar links', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Advertentie