obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Latency Problemen (lag spikes)
realmadrid
Goedemiddag,

Ik heb al een aantal weken latency problemen. Ik krijg ineens lag spikes van 1-3 seconden tijdens het gamen. Ik heb een aantal ping testen gedaan in mijn netwerk tussen verschillende computers, mijn ziggo router en naar www.google.nl en kom tot de conclusie dat ik spikes krijg als ik of naar de ziggo router ping of naar buiten (google.nl). Om alles duidelijker te weergeven heb ik een screenshot gemaakt van de ping test en een overzicht van hoe mijn netwerk setup er uit ziet.

RQa2Wfn
aVtTUdW

Zoals uit de screenshot kan worden opgemerkt krijg ik op hetzelfde moment een lag spike van mijn PC naar google.nl, van mijn PC naar ziggo router en van HTPC naar google.nl. De latency tussen HTPC en PC krijgt geen lag spike ook al zitten deze wel via de ziggo router verbonden. Ook tijdens het gamen op de PS4 die rechtstreeks aan de ziggo router zit verbonden krijg ik lag spikes.

Ik heb de hot spots al uitgezet en dit gaf geen verbetering. Ook heb ik de firewall uit gezet in de router en ook dit gaf geen verbetering.

Ook heb ik contact gehad met de ziggo helpdesk en deze gaf aan dat de verbinding naar mijn huis goed was.

Ik ben eigenlijk ten einde raad en het enige wat ik nog kan bedenken is dat het of aan een instelling in de router ligt of dat de router zelf kuren heeft.

Ik heb deze router: Cisco EPC3928AD

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad of weet iemand misschien een oplossing? Het gamen is zo gewoon niet mogeilijk.

Bedankt.

Met Vriendelijke Groet,

Geert
Gewijzigd door realmadrid op 30-06-2014 18:02
 
Zippo
Ik neem aan dat deze resultaten bedraad zijn gemeten.

Wellicht kunnen programmaatjes als pingplotter of smokeping meer inzicht geven in waar het probleem zit. Google er maar eens op.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
realmadrid
Ja alles is bedraad.

Ik heb net op de server Plex media server uitgeschakeld en het is een stuk verbeterd. Ik heb niet zo veel lag spikes meer maar ze zijn nog steeds aanwezig zo nu en dan, echter zijn ze wel een stuk kleiner meestal rond de 800ms nu.

Na sabnzbd te hebben geupdate ziet het er naar uit dat de lag spikes weg zijn. Echter wanneer ik plex weer opstart begint het weer.

Betekend dit dat de router het niet aan kan? Ligt het misschien aan netwerk wijde zoekopdrachten waarvan de router overstuur raakt?
Gewijzigd door realmadrid op 30-06-2014 22:14
 
Zippo
Hmm het kan zijn dat die plex media server steeds de aanwezige media bestanden indexeert om te zien of er nieuwe zijn. Dat geeft wel enige netwerkbelasting. Kun je daar instellingen wijzigen?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
realmadrid
Ik heb hetzelfde probleem gepost op Tweakers en een mede-tweaker heeft hetzelfde probleem gehad. De oplossing is om de DLNA functie uit te zetten in Plex media server en sabnzbd te updaten. Nu is het lag probleem opgelost!

Meer info:

https://forums.plex.tv/index.php/topic/65840-pms-creating-network-lag/page-5
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Latency Problemen (lag spikes)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 Algemeen : 12 10-01-2016
Ziggo geeft IPv6 adressen uit, daardoor problemen met VPN. Instellingen software : 1 09-12-2015
Advertentie