obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
2 routers / Ubee modem/router gescheiden netwerk
surfertje

Quote

Black Tiger schreef:

TP-Link is prima dan.

Quote

Als ik nu connecteer wireless met de laptop dan krijgt de laptop 192.168.0.100, precies volgens de DHCP maar als gateway & DNS krijgt de laptop: 192.168.0.1 (dat is dus de TP-Link LAN adres. Hiermee kom ik dus nooit op Internet.

Ja dat is precies zoals het hoort te werken.
Hoezo zou je daarmee nooit op internet kunnen komen?


Omdat de gateway volgens mij de Ubee ip moet zijn...
En het werkt niet. Ik kan met de laptop niet op Internet...

Toevoeging:
Vanuit de Tp-Link kan ik de Ubee pingen 10.0.0.156
Vanuit de laptop niet. Unreachable. Vreemde hierbij is dat de reactie komt van 10.0.0.107 maar wat dat is??kan 107 niet vinden op het netwerk.
Gewijzigd door surfertje op 11-07-2014 08:56
 
Black Tiger

Quote

Omdat de gateway volgens mij de Ubee ip moet zijn...

Nee want je hebt de TP-Link in routermode.
Stel dat je er adsl achter had hangen, dan zat aan de WAN kant je externe ip adres. Je krijgt op je computer dan ook niet de gateway van je provider maar de gateway van je TPlink, want dat is namelijk het apparaat wat de gateway naar buiten verzorgt.

Vanuit de TPlink kun je de Ubee pingen, dat is goed.
Er klopt ergens iets met de routing niet. Dat er een antwoord komt van de 10.x range betekent dat de TPLink de request doorgeeft aan de Ubee. Waarom er echter een antwoord van 10.0.0.107 terug komt is vaag.

Staat NAT wel actief op de TP-Link? Of zijn daar dingen uit gezet of gewijzigd wat normaal aan staan i.v.m. vorige testen?

Als je in de TPLink gaat kijken bij de status, dan moet je ook het WAN ip kunnen zien maar ook de rest.
Als WAN ip kreeg hij 10.0.0.154 schreef je, maar kun je vinden welke gateway en dns ip adressen hij krijgt?
Greetings, Black Tiger
 
surfertje
Ja, de juiste gateway en DNS adressen. De DNS adressen staan ook in de Ubee. Gateway is de 10.0.0.156. Maar dit is ook niet zo vreemd volgens mij want de TP Link staat op auto config. Echter aan de LAN zijde gebruik ik een ander netwerk ipadressen.
Het ip 10.0.0.107 is het ip van de laptop zelf (de bekabelde netwerk kaart)..

Ik heb geen settings gewijzigd in de TP-Link ivm hiermee, alleen dhcp, WAN en LAN adres heb ik gewijizigd..
 
Black Tiger

Quote

Het ip 10.0.0.107 is het ip van de laptop zelf (de bekabelde netwerk kaart)..

Ooohhhh.... Je schreef me net eerder dat de laptop op de TP-Link hing en daar 192.168.0.100 gekregen had met wifi. Als je hem dan ook nog bekabeld op de Ubee hebt hangen gaat het niet werken, dat is niet de bedoeling.

Trek de kabel er eens uit en gebruik alleen wifi, eventueel de laptop nog eens herstarten zodat hij die vreemde routing kwijt is.
Dan zou het gewoon moeten werken.
Greetings, Black Tiger
 
surfertje
Sorry voor de verwarring maar ik bedoel eigenlijk: dat is de ethernet adapter van de laptop ook al is hij niet met kabel aan de TP-Link verbonden.
Dit is vreemd ben draadloos vebonden en bij pingen naar de Ubee krijg ik unreachable.

Ik kan niet op INternet als ik draadloos verbonden ben met de wifi van de TP-Link.
 
Black Tiger
Maar je kunt wel gewoon naar de TP-Link pingen en daarop inloggen als je draadloos bent?

En als je draadloos uitschakeld en je verbindt de kabel van de ethernet adapter van de laptop met de TP-Link (du gewoon bekabeld aansluiten) wat gebeurt er dan?

p.s. een volgend antwoord kan iets langer duren, moet even boodschappen gaan doen.
Greetings, Black Tiger
 
surfertje
Ok.

Als ik laptop bekabeld aansluit gebeurd hetzelfde.

Zodra ik met de laptop draadloos verbind met TP-Link staat er al beperkt bij het wifi icoontje.
Vervolgens pingen naar 10.0.0.156 (Ubee) melding: transmit failed algemene fout
Het WAN ip in Tp-Link staat nog steeds op 10.0.0.154 en gateway op 10.0.0.156 dns primair en secundair op de nrs van de Ubee dns is goed.

Toegevoegde info:
In de TP-Link staat een routing table:
Destination network gateway Interface
10.0.0.0 0.0.0.0 WAN
192.168.1.0 0.0.0.0 LAN & WLAN
0.0.0.0 10.0.0.156 WAN

Misschien zegt dit ook iets...
 
Black Tiger

Quote

Misschien zegt dit ook iets...

Ja dat alle verkeer van LAN & WLAN naar 10.0.0.156 gestuurd moet worden dus dat is prima.

Er gaat ergens iets mis met de packets. Probeer het volgende eens.

Zet -alle- apparatuur uit (laptop, ubee, tplink), hebben ze geen knop dan trek ze uit de stroom.
Echt uit zetten, dus niet de laptop op standby zetten ofzo, maar echt uitschakelen.
Wacht dan 10 tellen.

1.) Schakel de Ubee aan en wacht op het gemak tot deze is opgestart, dat duurt een paar minuten. Is hij helemaal opgestart dan:
2.) Schakel de TP-Link aan en wacht tot deze ook weer helemaal is opgestart.
3.) Is deze ook weer helemaal erbij, schakel dan je laptop aan.

Wacht tot deze helemaal is opgestart en probeer nog eens.
Werkt het nu wel? Zoja dan is het goed.
Zonee, open een command prompt en doe het volgende eens:
nslookup ziggo.gebruikers.eu
en plaats de output daarvan eens hier.
Greetings, Black Tiger
 
surfertje
Na nslookup:

Default servers are not available
Server: Unkown
adress 127.0.0.1
Unkown can't find ziggo.gebruikers.eu
No response from server
dns request timed out


Daarna heb ik de ethernet kaart disabled en weer nslookup gedaan resultaat:

Server unkown
adres 192.168.0.1

non authoritive server:
ziggo gebruikers.eu
ip adres van ziggo's dns server

Nu zou je zeggen wat heeft de ethernet kaart hiermee te maken......maar het is echt zo draadloos verbonden met TP link en omdat ik eerder ook al bij een ping het ipadres van de ethernetkaart terugkreeg was al vreemd dus daarom heb ik hem disabled.

Wat betekend nu bovenstaande dat de dns servers van ziggo bereikbaar zijn..?

Belangrijke aanvulling:
Ik heb voordat er draadloos verbinding gemaakt werd de wireless kaart een vast ipadres gegeven: 192.168.0.110 met als gateway de TP-Link: 192.168.0.1 en als DNS mijn DNS van Ziggo die ik ook gebruik op mijn laptop indien verbonden met draad, en ook op mijn pc. Dit is niet dezelfde DNS als in Ziggo modem staat maar is nog die van Casema. Maakt verder niet uit het gaat erom dat indien ik een vast adres invul en DNS dat Internet dan werkt! je ziet ook dat beperkt dat niet meer verschijnt bij het wireless icoontje.

MAAR nu kom ik weer terug bij het begin: Nu werkt Internet maar niet in een ander netwerk aangezien ik nu alle routers, apparaten aangesloten op die routers kan pingen en bereiken via de webinterface!, dit mag niet.....

2 zaken dus nog die wel heel belangrijk zijn:
Waarom werkt het wel bij vastip en DNS?
Waarom kan ik bij alle apparaten aangesloten op de Dlink / Ubee terwijl die allen een 10.0.0 adres hebben??
Gewijzigd door surfertje op 11-07-2014 19:02
 
Black Tiger

Quote

Wat betekend nu bovenstaande dat de dns servers van ziggo bereikbaar zijn..?

Ja, maar je had een antwoord moeten krijgen. Zoals dit:

Quote

C:\>nslookup ziggo.gebruikers.eu
Server: fritz.box
Address: 10.0.0.2

Non authoritive server:
Naam: ziggo.gebruikers.eu
Address: 95.211.218.227

En dus niet het ip adres van de server van Ziggo. Maar dat kan weer ermee te maken hebben dat je Casema DNS bent gaan gebruiken.
Bij testen is het juist zaak zoveel mogelijk dingen zoveel als mogelijk standaard te laten en stuk voor stuk dingen aan te passen anders wordt het voor mij ook een onmogelijke opdracht om het uit te zoeken. Het werkt in elk geval verwarrend omdat ik nu weer een resultaat krijg van een geheel andere situatie.

Quote

Waarom werkt het wel bij vastip en DNS?

Geen flauw idee. Je hebt ook als gateway vast 192.168.0.1 gegeven, ik vraag me af of het ook werkt als je bij DNS dat 192.168.0.1 ip gaat invullen.

Quote

Waarom kan ik bij alle apparaten aangesloten op de Dlink / Ubee terwijl die allen een 10.0.0 adres hebben??

De enige reden die ik kan bedenken is dat tcp pakketten gerouteerd worden. Dus zeg maar op niveau van netbios kunnen de apparaten elkaar niet "zien". Maar ze kunnen elkaar wel pingen en zijn vermoedelijk ook wel via tcp/ip te benaderen, vermits je de ip adressen weet.

Wil je ze nog meer van elkaar gaan scheiden dan moet je echt met Vlan's gaan werken of je moet gaan subnetten. Dat laatste is vrijwel zeker mogelijk, maar is een lastig verhaal en ben ik niet helemaal in thuis.

Ben jij trouwens dezelfde als Monta op Tweakers? Want die vraag ziet er wel heel erg hetzelfde uit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1596650/1
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 routers / Ubee modem/router gescheiden netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
Advertentie