obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Webcare Ben
BMP
De laatste tijd hadden we last van een reset van het modem na het opnemen van de huis telefoon, waarna ik contact met webcare Ben middels een pb heb gezocht en het probleem heb voorgelegd.

Volgens Ben kon het wel eens de adapter zijn of een probleem met de dect telefoon, hij ging direct actie ondernemen en heeft een noodtelefoon en een nieuwe adapter opgestuurd.
Twee dagen later gelijk al een pakketje van Ziggo, en heb ik de nieuwe adapter geplaatst, waarna ik de oude even van binnen heb bekeken en heb geconstateerd dat hij defect was.

Zeer snel en correct opgelost door Ziggo webcare Clap
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Geweldig, uitstekende service!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Een nieuwe adapter heb ik ook al eens gehad voor mijn Ubee, ook vanwege spontaan resetten zo'n 10x per uur. (Terwijl een nieuw modem was beloofd, maar afijn de nieuwe adapter bracht wel de oplossing).

Natuurlijk gaat zo'n adapter op het slechtst mogelijke moment kapot. Ik zat in Oostenrijk en kon met mijn mobiel niet naar de helpdesk bellen.
Het hoofdkantoor gebeld en de situatie uitgelegd waarna ik met de helpdesk ben verbonden.

Mijn zoon heeft de adapter vervangen, zodat ik weer vanuit Oostenrijk mijn pceetje kon bedienen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
@BMP : Hoe kun je van binnen zien dat de adapter defect is ?
 
BMP

Quote

mesa57 schreef:

@BMP : Hoe kun je van binnen zien dat de adapter defect is ?


@mesa57 Twee bolle (bovenkant) condensators en een zwarte geblakerde pcb (printed circuit board) en hij ruikt verbrand.

Het was een Ubee een ampere adapter,.... de nieuwe opgestuurd door Ziggo, is een twee ampere adapter en zal er beter op berekend zijn.

(voorbeeldje van internet ) hieronder zie je links een goede en rechts een kapotte bolle condensator. bol is end of life, gebeurt ook veel met goedkopere moederborden

kapotte-condensator-nggid03995-ngg0dyn-400x300x100-00f0w010c010r110f110r010t010
Gewijzigd door BMP op 12-07-2014 13:30
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
mesa57
ok, dank, dan zal ik die van mij ook eens slopen Wink
 
briolet

Quote

zie je links een goede en rechts een kapotte bolle condensator.


Bol is slechts het voorstadium van nog meer ellende. Ik heb eens een recorder aangesloten op een stopcontact die net door een stagiaire gerepareerd was. Na zijn reparatie stond er geen 220 V op het stopcontact, maar 380 V (van voor het 230V tijdperk). Hij had alles volgens kleurcode aangesloten, zoals hij geleerd had, maar niet gecontroleerd of de rest wel volgens de kleurnorm aangesloten was.

De recorder liep eventjes een stuk sneller dan ik gewend was. Toen een knal en einde oefening. Er was toen een papiercondensator ontploft. Het gehele binnenwerk zat vol papiersnippers.

Het was ook een ontwerpfout omdat er wel zekeringen in zaten, en die hadden er natuurlijk eerder uit moeten vliegen.
 
mesa57
Een zekering beveiligt tegen teveel stroom, niet teveel spanning. Je kun rustig 10000v door een 1A zekering laten lopen zolang de stroom maar niet meer wordt dan 1A. Condensatoren daarentegen zijn wel gevoelig voor een te hoge spanning.
 
briolet

Quote

Condensatoren daarentegen zijn wel gevoelig voor een te hoge spanning.


Dat realiseerde ik me ook na het posten. Wink

Dat was dan wel een condensator zonder veel marge in de maximale spanning. En toch zou een apparaat op 380/400 volt berekend moeten zijn bij een beveiliging omdat dit toch een relatief vaak voorkomende overspanning is.

Hier in Raalte heeft zo'n 10 jaar geleden eens het halve dorp een paar uur op 400 V gestaan na een fout in een hoofd-trafo voor het dorp.
Naar ik in de kranten las waren het vooral trafo's van electronica die het toen begaven en niet de apparatuur zelf. Bij mij heeft ook een enkele losse trafo het niet overleeft en alle anderen gelukkig wel.
 
BMP
Begint hier op een electronica forum te lijken wel interessant Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webcare Ben', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
slechte bereikbaarheid webcare Klacht over Ziggo : 10 07-12-2013
Nieuw IP (en de bagger service van Webcare) Klacht over Ziggo : 33 06-12-2013
Advertentie