obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Verzamelklachtentopic Ziggo terugplaatsen ci+ update @Smit module (Paarse en blauwe)
wurth
Beste forumleden en Ziggo,

Hierbij wil ik een verzamel topic maken om de update voor de (oudere)@Smit Cam modules terug te krijgen op het netwerk van Ziggo.
Het betreft de paarse en blauwe @Smit Cam modules dit zijn Ziggo gecertificeerde ci+ modules (ci+ 1.1 en 1.2).

Probleem
Bij Ziggo gecertificeerde tv's uit 2013 werken de paarse en blauwe ci+ niet meer. Dit komt omdat er een nieuwer versie van ci+ is v1.3.
Daarom is er voor de eerdere versies van de @Smit cam module een update gemaakt en op het Ziggo netwerk gezet. Voor de update procedure zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparatuur/stappenplannen/interactieve-ci-module-installeren_smit als je deze doorklik kom je vanzelf bij de update procedure.

Nu heeft Ziggo besloten om de update voor de paarse en blauwe @Smit ci+ cam module van het netwerk te halen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de module te gebruiken in tv's van 2013.

Zover ik het kan achterhalen heeft Ziggo de update van het netwerk gehaald omdat ze tv's uit 2014 niet meer testen met de paarse en blauwe @Smit cam module. Ook wil Ziggo graag dat mensen een nieuwe ci+ module kopen met interactieve gedeelde kunnen ze weer geld aan verdienen.

Oplossing
Ziggo plaats de update terug op het netwerk zodat de Cam modules gewoon weer werken in tv's van 2013.
Of laat u klanten de Cam modules gratis omruilen voor een type die wel werkt op u netwerk. Op alle modules staat Ziggo gecertificeerd maar dat hangt wel af van wat Ziggo voor nieuwe dingen bedenkt.

Doel van dit topic
Het verzamelen van klachten over het verwijderen van de update en Ziggo bewegen om de update terug te plaatsen of een andere oplossing te bieden. Als je op dit onderwerp zoek op internet kom je genoeg forum topics tegen die het zelfde probleem hebben.
Misschien dat er een consumenten organisatie hier energie in wil steken en anders is het hopen dat de sociale media genoeg kracht heeft om Ziggo te bewegen om de update terug te plaatsen.

Plan van aanpak
Zoveel mogelijk klachten verzamelen via verschillende fora zie lijst onderaan (om een zo groot mogelijk bereik te hebben).

Lijst met antwoorden van de klantenservice van Ziggo verzamelen.
zie onderstaande lijst ik probeer deze actueel te houden ook van uit de andere fora. Neem contact op met de klantenservice en vraag om een oplossing en post deze hier zodat wij elkaar kunnen helpen.

Antwoorden Ziggo Klantenservice
-Je kan een Cam module niet update alleen een tv kan je update telefonische klantenservice.
-Je tv is een 2014 model en die worden niet ondersteund door Ziggo ik heb zelf een Samsung F7000 dit is echt een 2013 model maar volgens de Ziggo webcare is het een 2014 model.
-U signaal is niet goed om te update Ziggo telefonisch.

Dit topic heb ik gemaakt omdat ik het zonde vindt om de Cam modules zomaar weg te gooien en een nieuwe te kopen het kost onnodig geld en middelen. De hardware is gewoon nog te gebruiken er is alleen een software update nodig.
Het apparaat hoeft alleen maar de tv zender te decoderen er zijn tv providers die er ook zonder kunnen en ook digitale tv kunnen leveren.
De oude settop boxen blijven ook werken ik weet dat dit andere hardware is maar het principe is het zelfde Ziggo laat de cammodules gewoon weer werken met een software update.

Ik ben terug geweest in de winkel waar ik de tv heb gekocht en daar hebben wij in verschillende tv's proberen te update en zijn tot de conclusie gekomen dat de update echt niet meer op het netwerk staat dit heb ik ook op verschillende fora gelezen.

Met dit topic hoop ik dat Ziggo met een klantvriendelijke oplossing komt want nu moet je maar hopen dat je ziggo gecertificeerde hardware blijft werken als Ziggo iets nieuws bedenkt.
 
kobus1960
Zijn die modules allen bij Ziggo gekocht?
Zo niet, kan je dit vergeten, zo ja, misschien.
Fabrikanten zijn verantwoordelijk, niet de verkopers.
Ziggo certificeert iets, fabriceert niets.

Let wel, goed punt!! Ik stel alleen een vraag. Wink
 
wurth
Het gaat om een update die vorig jaar gewoon beschikbaar was maar nu van het netwerk is gehaald. De enige mogelijkheid om de module te update is via het Ziggo netwerk hier heb je niks aan fabrikanten van tv's of cammodules. De update bestaat alleen moet Ziggo hem weer op het netwerk zetten. Of de module via Ziggo is gekocht of niet maakt voor de module niet zoveel uit ze zijn het zelfde en gecertificeerd door Ziggo.
 
Zippo
Als iemand die update beschikbaar heeft dan kan die hier op de site bij de downloads geplaatst worden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Ik ben bang dat het zo niet werkt.
Certificeren is nog geen verantwoording.

Edit; Zippo weer razendsnel.
 
wurth

Quote

Zippo schreef:

Als iemand die update beschikbaar heeft dan kan die hier op de site bij de downloads geplaatst worden.


Dit heeft geen nut want je kan de module niet in een computer of iets dergelijks plaatsen om de update te installeren.
Je kan de modules alleen via de tv update en dan volgens mij alleen via een stream van de tv provider.
 
kobus1960
Het gaat hier om interactieve TV, of vergis ik me?

Edit, artikel tegengekomen bij Hardware-info.

http://nl.hardware.info/nieuws/36034/...-televisie
Gewijzigd door kobus1960 op 13-07-2014 20:10
 
wurth
Het gaat om een update om de modules te laten werken in de 2013 tv modellen zoals bij hardware.info staat omschreven. Dat de interactieve tv niet gaat werken weet ik maar dat vind ik ook minder belangrijk. Als je er maar weer gewoon tv mee kan kijken.
 
mesa57
Ik stem voor het terugzetten van de update stream.
Ik heb welliswaar geen TV van na 2013, maar wel een oude Cam module.
 
kobus1960
Ik vind het ook een goeie zaak hoor.
Hier nog een Mascom Alphacrypt module. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzamelklachtentopic Ziggo terugplaatsen ci+ update @Smit module (Paarse en blauwe)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
Advertentie