obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
van dynamisch naar vast ip probleem
Ipeetje
Hoi allemaal,

Op de ziggo router sisco 3928 AD heb ik de wifi uitgezet en ben bekabeld verbonden via een sitecom N300 X2 (accespoint) die op zijn beurt lan/lan verbonden is met de sisco,
De dhcp van de sitecom is uit en in de sisco aan,

Probleem,
Als ik op mijn pc die bekabeld verbonden is met de sitecom mijn ip op static zet valt het internet weg, laat ik de pc een nummer krijgen van de sisco dan is internet er wel?

Nu wil ik er t.z.t. mijn NAS aan het netwerk koppelen die beter af is met een statisch ip nummer lag me bij?

grtx,
 
Black Tiger
Hmz... Ik heb even geen oplossing voor je, maar als dat inderdaad het geval is met de 3928, dan ben ik ook benieuwd naar een oplossing.
Dan wordt met een aantal andere dingen ook duidelijk.

En als je een vast ip adres binnen de dhcp range geeft? Werkt het dan ook niet?
Greetings, Black Tiger
 
Ipeetje
Nee, dat werkt ook niet,
de sisco geeft nummers vrij vanaf 192.168.1.10 t/m + 119, via dhcp krijg ik.13, als ik statisch ip instel op bv .17 dan is er weer geen internet, nahja, zoek nog wel even door,PC

grtx,

Ondertussen het "stappenplan router achter router" ook even bekeken, en daar was ik al eens geweest om te proberen, zonder resultaat,
Gewijzigd door Ipeetje op 17-07-2014 17:04
 
Black Tiger
Dju... Ik heb echt het idee dat dit een bug in de 3928 is.
De 3925 heeft dit probleem niet en de Ubee ook niet.

Dit probleem speelt echter al langer dus ik ga het nog eens aankaarten bij webcare.
Hier is echter een firmware update voor nodig dus dat kan nogal eens gaan duren helaas.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Een vraag vanuit Ziggo Webcare.

Als je een statisch ip adres in geeft. Kun je vanaf die apparatur dan wel pingen naar de Ziggo modem? Dus naar 192.168.178.1 als het goed is?

Kom je wel tot aan het modem, maar alleen niet naar buiten naar internet toe?
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Wat bedoel je met statisch IP ?
Stel je dat in op de adapter van de PC ?
Dan moet je niet vergeten dat je naast een IP adres ook
- Netmask moet invullen (255.255.255.0)
- Gateway moet aangeven (192.168.178.1)
- DNS server moet aangeven (ik denk ook 192.168.178.1 maar als dat niet werkt probeer even 8.8.8.8)
 
Ziggo-WebCare_Jesse
Goedenavond,

Ik heb ook hier even getest op een Cisco EPC3928.
Het is gewoon mogelijk om met het internet te communiceren wanneer je op je apparaat een statisch IP-adres hebt ingesteld.
Wel is mij opgevallen dat domeinnamen niet worden geresolved wanneer je het Wi-Fi modem (192.168.178.1) als DNS server hebt ingesteld.
Stel hier dus handmatig onze DNS-servers in, anders zal internet niet functioneren.

Dit zijn:
1) 212.54.40.25
2) 212.54.35.25

Hanteer daarnaast ook een IP-adres in de DHCP range (192.168.178.10 - 192.168.178.254).
Dan moet het gewoon functioneren. Smile Laat je het weten?

Met vriendelijke groet,
Jesse
 
mesa57
Het IP adres moet buiten de dhcp range liggen,
dus van 192.168.178.2 - 192.168.178.9
Anders heb je kans op dubbele ip adressen.
 
Ziggo-WebCare_Jesse

Quote

mesa57 schreef:

Het IP adres moet buiten de dhcp range liggen,
dus van 192.168.178.2 - 192.168.178.9
Anders heb je kans op dubbele ip adressen.


Goed punt, mesa57.
Zolang er maar wel een IP-adres in de 192.168.178.x range wordt gebruikt.
 
Ipeetje
Ja, bedraad krijg ik wel antwoord terug van 192.168.1.1, dat is mń gateway,

Klopt kom dus niet verder dan de lan kant van het modem, heb het ook al eens in de bridgemode geprobeert maar dat was het ook niet,

Kan het zijn de de sisco niet meer dan 1 acces tegelijkertijd aan wil nemen?

Grtx,
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'van dynamisch naar vast ip probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Overstap naar Delta Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 11-10-2017
Advertentie