obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten komen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
Vier zenders van de kabel bij Ziggo
Zippo

Quote


Kabelexploitant Ziggo krimpt met ingang van 1 januari 2009 het analoge televisiepakket in. Momenteel worden nog 34 kanalen analoog doorgegeven, maar dat aantal wordt in januari teruggebracht naar 30. Volgens de kabelexploitant is dit nodig omdat men de frequentieruimte op de kabel nodig heeft om meer programma’s in digitale kwaliteit door te gaan geven.


Daarnaast zal Ziggo het aantal programma’s in het gratis te ontvangen digitale pakket gaan uitbreiden. Op verzoek van Ziggo heeft de Programmaraad Rijnland Bollenstreek een nieuw advies voor het analoge televisiepakket per 1 januari 2009 afgegeven. Dit advies geldt voor elf gemeenten in de regio Leiden en de Duin- en Bollenstreek.

Het advies van de Programmaraad Rijnland Bollenstreek houdt in dat het overgrote deel van de momenteel via de kabel te ontvangen analoge zenders ook na 1 januari zal worden doorgegeven. Volgens de raad heeft onderzoek aangetoond dat de meeste kijkers tevreden zijn met het televisiepakket zoals dat nu wordt doorgegeven. Maar omdat er vier kanalen gaan vervallen heeft de raad ervoor gekozen om een aantal minder bekeken zenders te laten vervallen.

Onderzoek
Uit onderzoek blijkt dat de kijkcijfers van deze zenders erg laag liggen, en dat kabelabonnees deze zenders vaak als eerste noemen om in aanmerking te komen om niet meer doorgegeven te worden.

Vier zenders van de kabel
Als gevolg van de inkrimping van het analoge televisiepakket door Ziggo van 34 naar 30 kanalen heeft de programmaraad aan de kabelexploitant geadviseerd om de zenders WDR (Duitsland 3), ShopZo SUUS (in de Leidse regio en de Duin- en Bollenstreek) en TRT International (in Leiden-stad) te laten vervallen. Ziggo laat zelf haar Etalagekanaal vervallen, terwijl de zender ARTE heeft laten weten niet meer beschikbaar te zijn voor doorgifte in het analoge pakket.

De programmaraad heeft de kabelexploitanten geadviseerd alle overige momenteel in het analoge pakket doorgegeven televisiezenders na 1 januari 2009 te handhaven. Het gehele televisieadvies 2009 is te vinden op de website van de programmaraad.

Programmaraad
De Programmaraad Rijnland Bollenstreek heeft als werkgebied de gemeenten Hillegom, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Teylingen, Voorschoten en Zoeterwoude.
De programmaraad is op grond van de Mediawet ingesteld door de raden van de gemeenten in het werkgebied, en heeft tot taak de kabelexploitanten Ziggo, Lijbrandt Telecom en XMS te adviseren over de samenstelling van het wettelijk minimumpakket van 15 televisie- en 25 radioprogramma's.

Bron: [Radio.NL]


Ik heb het elders al voorspelt dat langzamerhand analoog door de kabel maatschappijen de nek om wordt gedraaid. Als iedereen dan overgestapt is op digitaal, worden de gratis zenders ook in betaalpakketten gestopt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Volgens mij krijg ik toch gelijk! Zie Ziggo schrapt acht analoge zenders
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
yuzz
Hoewel schrappen van zenders over het algemeen erg jammer is, vraag ik me af hoeveel mensen zenders als WDR, ShopZo, SUUS, TRT International en het Etalagekanaal gaan missen. Ik kan me in elk geval niet herinneren dat ik deze ooit in mijn televisie heb ingesteld Smile
 
jabajaba
Angry
Nou wij kijken hier wel naar en vinden het dus niet leuk, is al de 2e keer dat hij verdwijnd.
Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vier zenders van de kabel bij Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Kabel TV Algemeen : 18 05-12-2022
Advertentie