obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
storing op tv door 4g netwerk
dirkiedik
sinds vorig jaar september 2013 , begint ons beeld elke avond zo rond 1700 uur bij tijd en wijlen te blokken,
van alles er aan gedaan ,versterkers , splitters nieuwe kabels,
uiteindelijk is er een monteur van ziggo geweest,deze heeft het signaal gemeten ,om 11 uur 's morgens, dan hebben we er geen last van ,maar vooruit,hij had de kabel bekeken en zei dat ie goed was.
uiteindelijk zijn we maar uitgeweken naar de 900 kanalen,de analogen kanalen zogezegd,daar hebben we geen last mee.
wat blijkt ,en daar ben ik sinds kort achter,het 4g netwerk stoort, het staat gewoon op google.
uiteindelijk kom ik een monteur hier in de buurt tegen en ik vraag 'm op de man af wat ik er aan kan doen,
een kabel met een keurmerk zegt ie en werkt dat niet dan moet ziggo een nieuw aansluitpunt maken.
ik dus een hirschmannkabel gekocht van 5 meter,aangesloten eventjes leek het goed te gaan,maar uiteindelijk stoort het weer.
ziggo gebeld, WEER alle vragen beantwoord,c1+ module ,andere kanalen bekeken,noppie dus.
uitgelegd dat de digitale kanalen in de 500000khz storen en de kanalen daaronder of boven de 600 niet.
na een uur aan de telefoon,vertelt deze jongedame me dat ziggo het probleem kent maar er niets aan kan doen zolang er niet genoeg klachten komen,dus moet ik maar analoog kijken tot dat er een oplossing komt
overigens woon ik in utrecht , er staan hier 3 masten die 4g uitzenden
nou schijnt er een filter te bestaan die 4g uit filtert ,is er iemand die hier ervaring mee heeft?
 
BMP
Onlangs nog een artikel op Webwereld,

Even googelen en hoppe een filter Grin [url]http://www.ci-plus.nl/Coax-4G-TV-filter-%28tegen-storing-van-het-LTE-4G-netwerk-op-kabeltelevisie%29
[/url]

http://www.conrad.nl/nl/one-for-all-s...78024.html geen idee of het werkt wij hebben thuis (nog) geen last. Cool
778024_RB_00_FB.EPS
Gewijzigd door BMP op 13-08-2014 10:15
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
dirkiedik
in ieder geval bedankt voor de tip, ik heb ook nog een ander filter gezien,die verkoopt ci-plus.nl
kost 20 euro ,maar ik lees nergens recenssies,en hier in mijn omgeving ben ik 1 van de weinig die ziggo hebt
voor de rest zie je hier hoofdzakelijk schotels ,ook bij nlers
dirkiedik voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
hennie1977
Je zal is kunnen vragen of ze een periodieke meting gaan doen plaatsen ze een kastje en die gaat metingen verrichten en laten ze je hoofdkabel is door meten zowel vanuit huis als vanaf de wijkkast wij hebben hier ook veel problemen gehad bleek de kabel in de grond kapot te zijn en zelf zal ik geen filter aan schaffen laat ze maar door ziggo leveren hebben hun ook
 
mesa57
Dat ding filtert boven de 803 Mhz. Dan weet je tenminste zeker dat er een aantal kanalen niet meer storen (en ook niet meer doorkomen) Frown
 
BMP
Ach als dat RTL4 is (GTST) is dat niet erg GrinGrinROFLROFL
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
dirkiedik
Smile
 
Zippo
Overigens hoeft 4G storing niet per definitie in het eigen deel van de bekabeling te ontstaan. Ik kan me ook voorstellen dat instraling in de wijk verdeelkast de storing doet ontstaan. Als ik de openingspost lees ontstaat het probleem rond 1700. Misschien rijdt er op dat tijdstip wel een geparkeerde auto weg die voor de wijkkast stond.

Enige tip die ik nog kan meegeven is je apparatuur te aarden om zo storing te verminderen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
dirkiedik
volgens de monteur zit er geen storing in de kast,en de storing duurt de hele avond door,het is nou eenmaal bewezen dat de zendmasten hun 4g versterken zo rond 5 uur omdat er dan veelvuldig gebruik van word gemaakt of zoiets,ik heb voor mezelf in ieder geval geen 4g.
ziggo erkend het probleem in utrecht,maar omdat er weinig klachten binnenkomen ,moet je er maar mee leven,dus analoog kijken
het gaat trouwens om de eerste 12-13 zenders,de rest zit op een andere frequentie en daar hebben we geen problemen mee.
 
mesa57
Dat het ermee moeten leren leven is natuurlijk een flauwekul argument van Ziggo. Is het trouwens zo dat je buren ook last hebben van dezelfde storing ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storing op tv door 4g netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Advertentie