obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Help! : On demand werkt niet Cisco 8485
CDiep
Hallo allemaal,

Ik zal vast de eerste niet zijn maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn Cisco 8485 werkend te krijgen met on Demand.

Tijdens de installatie ervan via het menu blijft hij zoeken.

Ik heb de Cisco gewoon aangesloten via de COAX direct op het COAX doosje van Ziggo in de meterkast en krijgt prima zenders of TV te zien.
Ik las wel ergens dat je internet dan nodig zou moeten hebben en dan via een Wifi spot of kabel. Klopt dat?
Zoja dan wil ik dit via een kabel realiseren en ik zie wel twee UTP ingangen in de Cisco, welke zou ik dan moeten gebruiken.

Of moet het geheel anders.

Graag jullie ervaring en hulp om dit voor elkaar te krijgen.
Ik heb me rot gezocht in alle forums maar kom er niet achter.

Dank!!!Shock
 
MisterSenseo
De UTP kabel moet er inderdaad in om ITV te krijgen, dat is oa voor 'on Demand'.
Vervolgens werkt het ITV gedeelte wat via COAX loopt vrijwel nooit als de UMU01 splitter gemonteerd is, dit is de splitter die in de wandcontactdoos gemonteerd zit.
Splitter eruit, COAXkabel direct naar je Cisco decoder, en dan testen of het wel werkt.
Werkt dit dan wel, splitter eruit laten, een Tratec versterker kopen, kabelmodem in poort 1, decoder in poort 2 etc etc.
Zorg hierbij voor een maximale afstand van WCD tot versterker van 1,5 meter, hierdoor beperk je storing tot een minimum.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mesa57
De utp kabel hoeft niet in de cisco. De cisco pvr's hebben een eigen modem die via coax gaat.
Daarom moet de umu01 er tussenuit, want die is niet retourgeschikt.
Sowieso moet alles tussen de cisco en het aop retourgeschikt zijn.

De nieuwere pvr's (humax, samsung) communiceren wel via utp, maar de cisco dus niet.
 
CDiep
Heren,

Prima. Goede ideeën echter ken ik niet alle termen.
Ik zal als eerste spoedig die splitter eruit halen en kijken wat er dan lukt.
Ik kom erop terug.
Alvast dank voor jullie snelle antwoorden.
 
mesa57
pvr=personal video recorder
umu01 = type van de splitter
retourgeschikt = laat het toe signalen terug te zenden
aop=abonnee afname punt, daar waar de coax binnenkomt
utp=Unshielded Twisted Pair-kabels, oftewel de netwerk kabel
 
kobus1960
Deze tekening heb ik van een forum collega gekregen.
Tratic versterker of ander merk router werkt ook. Zo
Ziet het er bij mij ook uit, alles werkt al tijdje goed.

bouwtekening
 
CDiep
Hoi kobus1960,

Prachtig plaatje en dit heeft mij aan het denken gezet en heb toch nog even in de meterkast gekeken.
Namelijk ben ik vergeten te melden dat ik een 3 weg splitter heb vanuit de bouw en ik denk dat dat de grootste boosdoener is omdat deze zeker niet retour geschikt is, eens? Stom stom stom......

Het is zo'n type.
Type: TV Verdeelelement,
Ingang: F-Connector Female,
Uitgang: 3 x F-Connector Female.

Dus die ga ik ook eruit halen voor de test morgen.
Ik kom er verder op terug.
 
briolet
Toen ik zo'n 4 jaar geleden de 8485 kocht bij Ziggo, werd er een Tratec versterker meegeleverd. Die had ik niet direct aangesloten omdat alles ook zo werkte. Een paar maand later kreeg ik een brief van Ziggo waarin stond dat ze zagen dat ik de Tratec versterker nog niet aangesloten had, met opnieuw een instructie om hem aan te sluiten.

Ik had toen blijkbaar nooit de behoefte om de functies te gebruiken waarvoor de retourleiding nodig was.
 
kobus1960
@CDiep, ja, helemaal eens. Splitten kan wel,
maar met een geschikte versterker, krijg je
geen spijt van!! Tratec's zijn ook wel te vinden
op Marktplaats, ook nieuw, mensen die m niet
wensen te gebruiken.

http://www.marktplaats.nl/z.html?quer...distance=0
 
CDiep
Hallo iedereen,

Volgens mij is het inderdaad gelukt en doet alles het. Moet het allemaal nog even goed door testen.
Die splitter weghalen heeft geholpen.

Heel fijn en hartelijke dank dus!Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help! : On demand werkt niet Cisco 8485', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie