obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Alles-in-1 Extra met Fritz!box 7340/7360 voor telefonie
ArjanBeudeker
Beste Black Tiger (en anderen die ook Ziggo Alles-in-1 Extra hebben en de Fritz!box 7340/7360 voor telefonie willen gebruiken),

Ik heb inmiddels heel veel artikelen gelezen over het gebruiken van mijn Cisco EPC 3928(ad) en het koppelen van de Fritz!box. Ik vraag mij af of de artikelen uit 2012 not relevant zijn . . . En alle installaties zijn toch nèt iets anders dan die van mij.

Voordat ik naar Ziggo overging gebruikte ik via XS4ALL een Fritz!box 7360 (voorheen een 7340) met 1 DECT telefoon en 2 Fritz!fon telefoons die ik als DECT heb / had geïnstalleerd; alles over VDSL (ADSL). Maar omdat ik steeds vaker problemen had met o.a. WiFi en traagheid van VDSL ben ik overgestapt op Ziggo en heb nu dus een kabel modem.
Bij het installeren van de Cisco vroeg ik of er VOIP op zat maar dat was niet het geval, ik moest een analoge telefoon aansluiten, in mijn geval betekent dat: kopen (20 jaar geleden weggedaan, omdat ik via ISDN naar VOIP ging).
Ik heb een Alles-in-1 Extra pakket incl. telefonie.
Mijn vraag is hoe ik de Fritzbox moet koppelen met de Cisco en wat ik in beide apparaten moet instellen zodat ik aan het einde heb:
- internet en WiFi via Cisco en
- alleen telefonie via Fritz (ik heb zowel de 7340 als de 7360).
Ik heb zelf wat zitten proberen maar ik kom er niet uit; bij Ziggo en Guidion zeggen ze dat het niet kan, maar volgens mij is dat niet juist.

Kun je mij a.u.b. helpen?
Zometeen ga ik maar naar MediaMarkt om een tijdelijke goedkope analoge telefoon te kopen zodat ik in ieder geval gebeld kan worden (zelf bellen doe ik vanuit de Bapp App).

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!!

Arjan Beudeker
 
ArjanBeudeker
Gisteren heb ik van alles geprobeerd maar ik merkte dat ik Ziggo Telefonie en Voip door elkaar haal(de), stom van me.
Wat ik nu graag eerst wil doen is Ziggo Telefonie naar de Fritzbox leiden zodat ik mijn telefoons, die middels DECT zijn aangemeld bij de Fritzbox, gewoon kan gebruiken. De Cisco wil ik dan de rest laten doen: internet, WiFi, etc.
Ik heb de Y-kabel inmiddels aangekoppeld (zwarte kabel en koppelstuk in analoge poort van de Cisco router en de UTP kant in LAN 1 van de Fritbox) maar ik heb geen idee wat ik in de Fritzbox moet instellen.
Ik had al wel ergens de instelling op Fixed-line gezet, maar wat ik verder bij de account instellingen moet noteren weet ik niet; Ziggo gebeld en die hebben geen idee.
Ik koos voor 'Other Provider' en dan moet ik allerlei inlognamen en wachtwoorden intypen of kan / moet ik dit achterwege laten?

Opnieuw bedankt!

Arjan
 
BMP
Arjen via de zoekfunctie kan je veel vinden, maar ik help je even op weg met het topic van BlackTiger.

http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...ad_id=2999

Succes Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger

Quote

Ik heb de Y-kabel inmiddels aangekoppeld (zwarte kabel en koppelstuk in analoge poort van de Cisco router en de UTP kant in LAN 1 van de Fritbox)

Aiaiaia, dat is sowiezo fout. Deze moet niet in LAN 1 maar in de DSL ingang van de Fritzbox.Smile
De LAN1 ingang moet je gebruiken voor een utp kabel van een lan aansluiting van je Ziggo modem.

Mocht het niet lukken heb ik de volgende vraag voor je:
Hoe kom je aan account instellingen en dingen als "other provider"? Dat heb je bij fixed line niet, dat zit bij Voip. Voor Ziggo telefonie gebruik je fixed line.
Fixed line verwijst naar Fon1 of Fon2 en die moet je dan verder instellen.

Hier voor de zekerheid wat screenshots, laat gerust weten als je er niet uit wijs komt.
Black Tiger voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Greetings, Black Tiger
 
ArjanBeudeker
Beiden, hartelijk bedankt! Ik had na het lezen van alle artikelen e.a.a. Niet meer zo goed onthouden: inderdaad, ik had de brede stekker van de t-kabel niet in DSL ingang van de Fritz!box gedaan: stom!
Er kan nu gebeld worden en je ziet ook wie er belt, yes!!
Alleen naar buiten bellen lukt (nog) niet ("resources unavailable") verschijnt er op de Fritz!fon, maar daar gebruik ik gewoon de Ziggo Bapp App voor.
(Of hebben jullie een idee waar dat aan kan liggen?)

Nogmaals hartelijk bedankt!! Ik ben een blij man! En mijn vrouw een blije vrouw!!

Arjan
 
Black Tiger
Dat kan evt. aan firmware liggen. Ik heb daar geen last van maar ik heb momenteel ook geen 7360 er aan hangen.
Misschien helpt dit:
http://en.avm.de/nc/service/fritzbox/...resources/

Is wel in het Engels, hopelijk is dat geen probleem, of had je dit al geprobeerd?

V.w.b. dat doet iedereen hier graag, daar is dit forum immers ook voor.
Greetings, Black Tiger
 
ArjanBeudeker
Bedankt voor het linkje! Ik had intussen wat aan de Regio's in de Fritz!box verandert: die waren 'vanzelf' op Germany gezet met de bijbehorende landcodes . . . Goed gezet en de 7360 is nu in orde; bij de 7340 toont hij de ene keer de nummers van de bellers en de bijbehorende foto's, de andere keer niet . . . Misschien ook een Firmware issue.
Ik heb nog steeds een internet en tv-connectie bij XS4ALL via de 7360 . . . Even kijken of ik er ook niet voor betaal. De 7340 had ik nog staan, dus die heb ik ernaast gezet.
Leuk als dat geknutsel met jullie hulp werkt!!

Over een tijdje maar eens VOIP installeren en gebruiken Smile.
 
Black Tiger
Dat is bij ook al eens gebeurt dat hij vanzelf naar Germany sprong.

V.w.b. callerid, dat is inderdaad grappig. Ik heb een analoge telefooncentrale aangesloten op de 7340. Daaraan hangen DECT telefoons, deze krijgen de nummers altijd te zien als ze meegezonden worden.
Daarnaast werkt er een softphone op m'n pc en nog een andere internet telefoon (Grandstream).
En op deze internet telefoons komt het nummer de ene keer wel door en de andere keer niet. Maar alleen bij binnenkomende telefonie via Ziggo.
Dus ik denk dat we hetzelfde issue hebben, zal inderdaad een firmware probleempje zijn.

Nog 1 tip v.w.b. eventuele forwarding. Als je de Fritzbox herstart hebt of nieuwe firmware er in hebt gezet, kan het zijn dat opeens forwarding niet meer werkt als je ook pc's op de Fritz hebt.
Ik heb daar de DMZ naar staan. Het enige wat je dan hoeft te doen is naar het scherm in de Ziggo modem gaan van de forwarding of DMZ en op Save te klikken, dan werkt het weer.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Alles-in-1 Extra met Fritz!box 7340/7360 voor telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie