obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Melding E48-32 met nieuwe interactieve hd recorder
kosterbas
Sinds begin deze week een nieuwe interactieve hd recorder van Samsung SMT C7140 geïnstalleerd en deze werkt niet goed. De zenders 1, 2 en 3 werken prima, als ik dan bij de RLTL zenders kom krijg ik de melding E48-32. Heel sporadisch heb ik wel wat beeld, maar dan met storingen. Het informatie scherm met wat er uitgezonden wordt, is wel gewoon zichtbaar. Stappenplan via internet al helemaal doorlopen, maar helaas werkt dit nog niet. Toen mijn oude digitale ontvanger (geen interactieve) maar weer terug geplaatst en alle zenders worden weer perfect weergegeven. Waar kan dit probleem aan liggen?
 
Black Tiger
Het kan toch zijn dat de ene ontvanger wat gevoeliger is dan de andere en dus minder signaal nodig heeft.
Heb je al eens op de signaalmeter gekeken van de oude ontvanger hoeveel signaal die heeft en dan een vergelijking gemaakt bij de nieuwe Samsung?
Of hebben die beiden geen signaal meters ergens in het menu?
Greetings, Black Tiger
 
tttimmer
De cmt7140 heeft een signaal meter. 3x op info drukken en dan komt er een signaal meter in beeld.
Ik moet wel toegeven dat ik de laatste tijd op eenzelfde ontvanger ook regelmatig storingen heb. Blokken/strepen en E48 meldingen op 204 en 711. De laatste is niet heel relevant, maar de andere wordt ook regelmatig door de kindern bekeken.
Ondertussen volgens mij alles al vervangen en geprobeert, maar een signaalsterkte van 100% en een signaal kwaliteit varierend tussen de 3 & 44%. Ik heb me laten vertellen dat dit niet veel zegt, maar dat BER waarde meer zegt en die is ondertussen vaker niet gelijk aan 0 als dat hij 0 is.

Zie afbeelding: full
Dit is overigens niet mijn setup, maar ter illustratie.
 
Black Tiger
De signaalkwaliteit is toch wel veel bepalend.
Varierend tussen 3 en 44% is wel wat vaag, normaliter staat dat op een vaste waarde.
Zou het staan zoals op de foto die je geplaatst hebt, zou het nog wel prima te doen zijn, ondanks de niet geweldige signaalstatus.

Maar van het satellietgebeuren is mij ook bekend dat een BER heel veel zegt en die moet gewoon op 0 blijven.
Hij mag wel eens een heel klein beetje afwijken, bijv. tot 100 a 300 ofzo schommelen. Zelfs dat is al niet goed maar oke, zolang de signaalkwaliteit maar goed blijft is dat nog te doen.
Gaat ie richting 1000 a 1500 is er blokkerig beeld. Dus ergens daar tussenin krijg je erg met gevoeligheid van tuners te maken.

Dat hij vaker niet 0 is dan wel, en een kwaliteit tussen 3 en 44% daarbij, geeft aan dat het signaal inderdaad te zwak is.

Even er van uitgaande dan je bekabeling goed is uiteraard. Evt. kun je de wandcontactdoos nog eens van de muur halen en kijken of er op het koperen deel van de groene kabel die je huis binnen komt geen corrosie ziet.

Anders toch even Ziggo bellen en het probleem aangeven. Weten ze het niet zo goed dan vertel het verhaal van die slechte signaalkwaliteit en de BER status er maar bij.
Greetings, Black Tiger
 
kosterbas
Ik kan het verhaal van jullie een flink stuk volgen, behalve de BER, wat is dat voor iets?

Wellicht dat ik een betere coaxkabel moet aanleggen hoor, ga sowieso even alle kabels opnieuw nakijken of er iets ligt dat kan storen.

Is het zo dat zo'n interactieve ontvanger een beter signaal nodig heeft dan een standaard ontvanger if is dat type afhankelijk?
 
Black Tiger
BER staat voor Bit Error Rate.
Dat is eigenlijk de grootte van de kans dat er fouten ontstaan op de signaaloverdracht.
Hoe groter die "rare" oftewel "kans" hoe slechter het signaal.

Een interactieve ontvanger hoeft niet per definitie een beter signaal te hebben, temeer daar het interactieve gestreamed wordt en dus over het internet signaal gaat.
De gevoeligheid van een tuner (ontvanger) in ontvangers kan altijd per merk en type wisselen.
Daarbij maakt het niet uit of het om satelliet, kabel of analoge ontvangst gaat.
Hoe gevoeliger de ontvanger, hoe meer signaal dat ie op pikt.
Hoe ongevoeliger, hoe sneller je dus verlies hebt. Het ligt er maar aan wat de fabrikant er in duwt. Soms bepaald ook de firmware de instelling van de gevoeligheid.
Zo kan een ontvanger een zwak signaal aangeven terwijl het sterk is (of omgekeerd) terwijl dat na een firmware update dan weer in orde is. Maar dat is alleen in geval van softwarematige aansturing van de aanduiding van het signaal.
Greetings, Black Tiger
 
tttimmer
Het is een hele tijd beter/goed gegaan, maar nu we over zijn naar UPC is het echt een drama. Het word nu echt tijd om maar eens te gaan bellen.
Kabels zijn vervangen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat er een signaal meting gedaan wordt?
 
Black Tiger
tttimmer, het was beter geweest om even een nieuw topic te beginnen, er is namelijk het nodige gebeurt weer inmiddels.
Enkele frequentiewisselingen en ook de omzetting naar UPC.
Oorzaken kunnen daarom verschillen of heel anders zijn.

Maar goed, het beste is om eerst weer eens naar de eigen signaalmeting te kijken, wat er daar te zien is.
Daarbij is het belangrijk om te weten of dat overal een probleem geeft of alleen op bepaalde zenders.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Melding E48-32 met nieuwe interactieve hd recorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Meer data en korting bij nieuwe Vodafone-abonnementen Ziggo nieuws : 7 25-05-2019
Advertentie