obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo-abonnees kunnen o.a. films en uitzending gemist bekijken via Interactieve TV. Met Video On Demand betaald men per film. Geschikte decoders en CI+ modules voor de ontvangst van digitale Interactieve TV: Humax IRHD 5300c, Humax 5100c, Humax IRHD 5200c, Humax IRHD 5400c, Samsung SMT-C7140, Cisco 8485. Cisco 8455, Samsung SMT-H3102d, Smit Interactieve CI+ Module, Quantis Interactieve CI+ Module.
 Onderwerp afdrukken
Sport-1 problemen met kanaal 401
Nick
Hallo

Ik heb een sport-1 abonnement maar kanaal 401 werkt niet, soms krijg ik de melding dat er geen signaal is en soms dat ik op dat kanaal geen abonnement heb, wat dus niet zo is, de andere kanalen, ook van sport-1 werken gewoon goed. Op een andere TV in huis werkt het wel goed.

Hoe kan dat, kan het zijn dat het signal te zwak is voor maar een kanaal?

bvd
Nick
 
Pietervs
Ik heb hetzelfde probleem: ik bestel regelmatig de Formule 1 races, maar miet die in SD (kanaal 926) bekijken.

De helpdesk van Ziggo komt niet verder dan de standaard-oplossingen: monteur die een paar kabels heeft vervangen en veel (onzinnige) verhalen van de medewerkers van de helpdesk. Zo zou het aan mijn decoder liggen, aan mijn bekabeling, aan de codering van Sport1, aan het tijdstip (mijn persoonlijke favoriet) en zo gaan de onzin-verhalen maar door.

Ik ben opgehouden de helpdesk hiervoor te bellen, hoewel ik er toch hard over denk om het geld dat ik betaal voor die races terug te eisen. Geld is namelijk het enige argument waar bedrijven werkelojk gevoelig voor zijn...
 
Black Tiger
Dit is een specifiek probleem. Misschien moeten we webcare hier eens naar laten kijken of zij hier een beter idee over hebben?
Ik zal ze in elk geval eens naar dit topic verwijzen, misschien kunnen zij jullie hiermee van dienst zijn, omdat het specifiek een sport-1 probleem lijkt.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Het probleem van Nick, op 1 tv wel werkend en op de andere niet lijkt een bekabelingsprobleem te zijn. Ons signaal is zo afgesteld dat je maximaal 10 meter kabel kunt overbruggen zonder dat het signaal te veel verzwakt wordt. Indien je meerdere tv's aangesloten hebt, moet je de 10 meter delen door het aantal tv's en de gebruikte lengtes kabel tussen de tv's bij elkaar optellen. In totaal mag dit dus niet over de 10 meter komen. Tevens verzwakt een splitter het signaal ook nog eens. Indien je een splitter aangesloten hebt, is het advies om de splitter te vervangen door een signaalversterker (met kabelkeur keurmerk). Zie tevens deze pagina http://www.kabelkeur.nl/aansluitgids/...elnetwerk/ voor meer info.

@Pietervs, bedoel je dat je de SD versie wilt kijken wanneer je deze besteld maar dat dit niet lukt? Kun je misschien iets duidelijker uitleggen wat je bedoelt en wat er mis gaat?
Ziggo WebCare Jelle
 
Pietervs
Jelle, ik bestel de race. Wil die (natuurlijk) in HD bekijken, maar dat kan niet: beeld is volledig verstoord. Af en toe een flits van een scherp beeld, maar vaak allen maar blokken afgewisseld met mededelingen dat de zender niet beschikbaar is of niet bij mijn abonnement hoort.
Op hetzelfde moment is de race wel te zien op het SD kanaal (926, als ik me niet vergis).

Andere HD zenders werken vlekkeloos, met uitzondering van Film1-Sundance (we hebben 1 maand gratis Film1).
Bekabeling is doorgemeten door een monteur van Ziggo, er is 1 kabel vervangen net als de wandcontactdoos in de woonkamer (waar de jabel uitkomt die naar de meterkast loopt).
We wonen hier nu een jaar, alles is vorig jaar door Ziggo aangelegd. De Tratec versterker die we hebben werd volgens de monteur ook door Ziggo geleverd.
De HD-recorder (Humax 5400) is drie maanden geleden nog gerepareerd omdat die een probleem had met de tuners. Dat probleem doet zich nu ook niet meer voor.
 
Nick
Hallo Webcare

Bedankt voor het anwoord.

Ik heb al wel splitters maar ook een versterker, en de kabels zijn wel lang .... ik ga eea eens opmeten/uitzoeken, ik weet het nog niet zeker maa het lijkt er wel op dat de kabel naar de TV waar het wel werkt langer is, maar dat moet ik nog nakijken.

Twee vragen: (1) is het evt mogelijk om een extra versterker te plaatsen en (2) hoe kan het dat de overage kanalen het wel perfect doen, kan het dan wel een signaalsterkteprobleem zijn?

mvrgr
Nick
 
Pietervs
En toen bleef het stil... Jammer.

Misschien toch maar eens bij de concurrent informeren of zij wel Sport 1in HD door kunnen geven. Ben hier namelijk een beetje klaar mee.
 
Nick
Uiteindelijk toch de redden gevonden, de connector naar de ene TV heb was niet goed en heb ik vervangen. Kennelijk is het toch mogelijk dat dat selectief op enkele kanalen invloed heft.
 
Black Tiger
Nu Pietervs zijn probleem nog.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Excuses voor de late reactie, door drukte is het voor mij niet altijd mogelijk om nieuwe berichten op dit forum door te nemen. Indien je nog steeds problemen ervaart, zou je dan middels DM je postcode+huisnummer en klantnummer willen sturen? Dan kijk ik z.s.m of we iets voor je kunnen betekenen.
Ziggo WebCare Jelle
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sport-1 problemen met kanaal 401', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Jack van Gelder stopt bij Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 21-02-2021
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Europese inval bij Ziggo Sport voor onderzoek uitzendrechten Ziggo nieuws : 2 12-04-2018
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Advertentie